دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
بازدید ها | 39 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
VIDEO STREAMING ترجمه مقاله بررسی ساختار ویدئو
Video has been an important media for communications and entertainment
for many decades. Initially video was captured and transmitted in analog
form. The advent of digital integrated circuits and computers led to the
digitization of video, and digital video enabled a revolution in the
compression and communication of video. Video compression became an
important area of research in the late 1980’s and 1990’s and enabled a
variety of applications including video storage on DVD’s and Video-CD’s,
video broadcast over digital cable, satellite and terrestrial (over-the-air)
digital television (DTV), and video conferencing and videophone over circuitswitched
networks. The growth and popularity of the Internet in the mid-
1990’s motivated video communication over best-effort packet networks.
Video over best-effort packet networks is complicated by a number of factors
including unknown and time-varying bandwidth, delay, and losses, as well
as many additional issues such as how to fairly share the network resources
amongst many flows and how to efficiently perform one-to-many
communication for popular content. This article examines the challenges
that make simultaneous delivery and playback, or streaming, of video
difficult, and explores algorithms and systems that enable streaming of preencoded
or live video over packet networks such as the Internet.
We continue by providing a brief overview of the diverse range of video
streaming and communication applications. Understanding the different
classes of video applications is important, as they provide different sets of
constraints and degrees of freedom in system design. Section 3 reviews
video compression and video compression standards. Section 4 identifies the
three fundamental challenges in video streaming: unknown and time-varying
bandwidth, delay jitter, and loss. These fundamental problems and
2 Chapter 1
approaches for overcoming them are examined in depth in Sections 5, 6, and
7. Standardized media streaming protocols are described in Section 8, and
additional issues in video streaming are highlighted in Section 9. We
conclude by describing the design of emerging streaming media content
delivery networks in Section 10. Further overview articles include [1,2,3,4,5
گروهبندی ویدئو : مفاهیم، الگوریتمها، و سیستمها
ویدئو رسانه مهمی برای ارتباطات و سرگرمی در اکثر دههها می باشد. ابتدایاً ویدئو جلب شد و در شکل همترازی منتقل شد. ظهور جریانات تجزیه شده دیجیتالی و کامپیوترها منتهی به رقمی کردن ویدئویی می شود و ویدئو دیجیتالی قادر به انقلابی در ارتباطات ویدئویی شد. فشرده سازی ویدئو حوزه مهمی از تحقیق را در اواخر دهه های 80 و 90 به خود اختصاص داد و عملکردهای مختلفی همچون ذخیره سازی ویدئو در DVD و ویدئو سیدی، توزیع ویدئویی در کابلهای دیجیتالی،نصب و تلویزیون دیجیتال زمینی (DTV) کنفرانس ویدئویی و تلفن ویدئویی در شبکههای مدار بسته ومهیا میسازد. رشد و محبوبیت اینترنت در اواسط دهه های 90 ارتباطات ویدئویی را در شبکه های بسته تلاش بهتر ترغیب می کند. ویدئو شبکه های بسته تلاش بهتر با تعدادی از عواملی همچون پهنای برد با زمان متغیر و ناشناخته، تاخیر، و از دست دادنها به اندازه با فتهای اضافی نظیر چگونگی شراکت نسبی منابع شبکه ای در میان اکثر جریانها و چگونگی تاثیر اجرای یک به زیاد ارتباطات برای قشر محبوب بسیار پیچیده می باشد. این مقاله تنشهای ایجاد شده تحول و برگشت همزمان، یا گروهبندی سخت ویدئویی و بررسی الگوریتمها و سیستمهای قابل گروهبندی پیش از کدگذاری یا تصویر زنده بر شبکه همچون اینترنت را مورد بررسی قرار داده است.
ما با تهیه دیدگاه مختصری از محدوده گوناگون گروه بندی و عملکردهای ارتباطات ویدئویی بحث را ادامه داده ایم. فهمیدن طبقات مختلف عملکردهای دیدیویی بسیار حائز اهمیت است، همانطور که آنها مجموعه تفاوتهای ساختاری و درجات آزاد طراحی سیستم را مهیا می کنند. فصل 3 فشرده سازی ویدئویی و استاندارهای فشرده سازی را بررسی می کند. فصل 4 سه تنش اساسی در گروه بندی ویدئویی را مشخص می کند. پهنای برد ناشناخته و با زمان متغیر، بی ثباتی تاخیر، و از دست دادنها همچنین مشکلات اساسی و رویکردهای غلبه آنها به طور مفصل در فصل 5 و 6 و 7 مورد بررسی قرار گرفته اند. گروه بندی پروتکل های استاندارد شده در فصل 8 و موضوعات اضافی درباره گروه بندی ویدئویی در فصل 9 به تفصیل آمده اند. با تشریح طراحی پیدایش گروه بندی محتوای رسانه ای شبکه های تحویلی در فصل 10 آمده اند.
2- چشم اندازی از گروه بندی ویدئویی و کاربردهای ارتباطاتی
محدوده گوناگونی از ارتباطات و کاربردهای گروه بندی مختلف تصویری وجود دارد که در شرایط یا ویژگیهای متفاوت عملکرد متفاوتی دارند. برای مثال، کاربرد ارتباطاتی ویدئویی احتمالاً برای نقطه ارتباطات یا برای پخش و توزیع ارتباطات می باشد، و ویدئو احتمالاً از پیش کدبندی (ذخیره شده) شده یا احتمالاًدر همان حال کدبندی شود. کانالهای ویدئویی ارتباطات ایستا یا متحرک، سوئیچینگ مدارس یا سوئیچینگ بسته ای می باشد که از سرعت بیت های ثابت یا متغیر انتقالی استفاده کند و احتمالاً از برخی از شکل کیفیت خدماتی همایت کند یا اینکه فقط بهترین خدمات حمایتی را تدارک ببیند. ویژگیهای خاص کاربردهای ارتباطاتی ویدئویی به شدت تحت تاثیر طراحی سیستم میباشد. بنابراین، ما به صورت مختصر بحث درباره چنین ویژگیها وتاثیرشان را بر سیستم طراحی ارتباطات ویدئویی ادامه می دهیم.
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 27 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
استانداردهای فشرده سازی تصویری VIDEO COMPRESSION STANDARDS
Video compression standards provide a number of benefits, foremost of
which is ensuring interoperability, or communication between encoders and
decoders made by different people or different companies. In this way
standards lower the risk for both consumer and manufacturer, and this can
lead to quicker acceptance and widespread use. In addition, these standards
are designed for a large variety of applications, and the resulting economies
of scale lead to reduced cost and further widespread use.
استانداردهای فشرده سازی تصویری
استانداردهای فشرده سازی تصویر منابع را در پی دارد که بیشتر تضمین عملکرد درونی یا ارتباط بین کدگذاران و کد برگردانهای ایجاد شده توسط شرکت ها و مردمهای مختلف می باشد. در این روش استانداردهای پایین تر خطری را برای هر دوی مصرف کننده و سازنده دارد و این عمل منتهی به پذیرش سریع و انتشار مصرف می باشد. بعلاوه، چنین استانداردهایی برای عملکردهای بزرگ مختلفی طراحی شده اند و نتایج معیارهای اقتصادی منتهی به کاهش هزینه ها و انتشار سریع مصرف می باشد.
فعلاً دو گروه استاندارد فشرده سازی تصویری هست که تحت توجهات مقادیر مخابرات ارتباطات راه دور بین المللی و سازمان استانداردسازی بین المللی اجرا می شود(ISO). اولین استاندارد فشرده سازی تصویر که توجه همگان را جلب کرد ITUH.261[11] بود که برای کنفرانس تصویری در شبکه خدمات تجزیه شده دیجیتالی طراحی شده بود(ISDN). H.261 به عنوان استاندارد در سال 1990 شد. و برای عملکرد در چندپخشی P = 1,2,..,30 خط اصلی سرعت داده ISDN یا PÎ64kb/s طراحی شد. درسال 1993، ITU_T تلاش استانداردسازی با هدف اولیه تلفن تصویری در شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) شروع نمود که سرعت کل داده های موجود در حدود kb/s 6/33 بود. نسبت استاندارد فشرده سازی تصویر H-263 و اولین مرحله اش در سال 1996 [12] انجام شد. افزایش H-263، نسخه 2 H-263 (( در سال 1997 به اتمام رسید وکاملاً الگوریتم جدیدی شد که به طور کلی اشاره به H-261 داشت و اکنون به صورت H-264/AVC می باشد.
دسته بندی | تربیت بدنی |
بازدید ها | 22 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 64 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
عوارض روانی سوء استفاده از استروئید تقویتی:
در سال 1889 «چارلزای – براون» روانشناس اولین ادعای عمومی درباره تأثیرات استروئیدهای تقویتی اندرژتیک (AAS) را مطرح کرد. او اعلام کرد که موادی را از بیضههای خوکچة هندی و سگ خارج کرده بود که وقتی تزریق شود توانایی هوش را افزایش داد، مانع از یبوست و چرخه ادرار را افزایش داد از آن زمان به بعد گروهی از ورزشکاران، مربیان و مصرف کنندههای داروی تقویتی، گروه بسیاری از استروئیدهای تقویتی را برای افزایش عملکرد ورزشی خودشان ایجاد کردند و با این کار هزاران عوارض روانی مثل اعتیاد، افسردگی ، عصبانیت بیش از حد، روان پرشی را در خودشان و عموم راه انداختند.
عوارض روانی سوء استفاده از استروئید تقویتی Psychiatric Complications
In 1889, physiologist Charles E. Brown-Sequard made
the first public claims about the effects of anabolic-androgenic
In 1889, physiologist Charles E. Brown-Sequard madethe first public claims about the effects of anabolic-androgenicsteroids (AAS). He announced that he had extracteda substance from dog and guinea pig testicles,which, when injected, had increased his strength, improvedhis intellect, provided relief from constipation, and increasedthe arc of his urine.1 Since then, an undergroundpopulation of athletes, coaches, and recreational users hasdeveloped complicated AAS regimens to enhance their athleticperformance and, in so doing, have unleashed a myriadof psychiatric complications such as addiction, depression,rage, and psychosis on themselves and the public atlarge.
از نظر تاریخی دز پایین (AAS) برای درمان افسردگی و مالیخولیا یا بصورت ماده اولیه یا به صورت افزودنی به درمان طبیعی استفاده میشده است. استفاده بیش از حد از این مواد اصطلاح جدید «roids rage» را به واژگان داروشناسی اضافه نمود. مطالعات مقایسهای سوء مصرف کنندگان استروئید با ورزشکارانی که از آن استفاده نکردهاند نشان داد که گروه سوء مصرف کننده شیوع و درصد وقوع بالاتری از نشانههای روانی را داشتند عمدهترین ویژگی و روانپزشکی مربوط به سوء استفاده AAS نمودهایی شبیه به جنون مشخص شده با تحریک پذیری ، پرخاشخویی، سرخوشی تصورات ، بیش فعالیتی، بی فکری و رفتار پرخطر است. نمودهای روانی دیگر شامل بروز بیماریهای روانی حاد، تشدید تیکها، افسردگی و بروز سردرگمی حاد است. حدود انواع علائم بعلت تفاوت در میزان مصرف، مواد مصرفی و مدت استفاده و شخصیت سوء استفاده کننده و استفاده فعلی یا قبلی از داروهای تقویتی وجود دارد.
در بررسیهایی که در مورد سوء استفاده کنندگان استروئیدی در تلاش برای حذف متغیری شخصیتی انجام شد. تفاوت در میزان سوء نیست، پرخاشخویی و شدت نشانههای مربوط به جنون را طی دورههای مصرف و بی مصرفی از این داروها را نشان داد.
In 1889, physiologist Charles E. Brown-Sequard madethe first public claims about the effects of anabolic-androgenicsteroids (AAS). He announced that he had extracteda substance from dog and guinea pig testicles,which, when injected, had increased his strength, improvedhis intellect, provided relief from constipation, and increasedthe arc of his urine.1 Since then, an undergroundpopulation of athletes, coaches, and recreational users hasdeveloped complicated AAS regimens to enhance their athleticperformance and, in so doing, have unleashed a myriadof psychiatric complications such as addiction, depression,rage, and psychosis on themselves and the public atlarge.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 193 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
فعالیت های بدنی در زمان تفریح Physical Activity Patterns
The aims of this study were to characterize the spontaneous physical activity of children during school recess, and to estimate variation in physical activity associated with gender and age. A MTI actigraph (Model 7164) was used with a sample of 140 boys and 131 girls, 6 to 10 years of age. MTI counts were converted to METs using a regression equation developed for children. The number and average duration of periods of activity by intensity were calculated for each child during a 30 minute recess: rest or mild physical activity (. 2.9 METs), moderate physical activity (3.0-5.9 METs,), vigorous physical activity (6.0-8.9 METs) and very vigorous physical activity (. 9.0 METs). Boys and girls spent about 50% of the recess in physical activity. Physical activity was characteristically done in very short bursts with intervals of rest or mild physical activity. The number of episodes of physical activity of all intensity levels was lower in older children while the inverse occurred at rest or mild physical activity. Boys engaged in higher intensity activity than girls and in general spent more recess time in physical activity.
مقدمه
رفتار فعالیت بدنی (PA) در بچه ها و افراد بالغ برای ارتقای سلامتی اهمیت دارد . فعالیت بدنی به برخی از نتایج مثبت در سلامتی افراد بالغ و جوان مربوط می شود. طفولیت دوره سنی مهمی برای کسب و ایجاد عادت و انجام فعالیت بدنی منظم است که ممکن است تا بزرگسالی ادامه یابد . هر چند دنبال گیری فعالیت بدنی از دوره کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی به طور وسیع بررسی نشده است . میزان فعلی فعالیت بدنی جمعیت مطلوب است مخصوصا اینکه جمعیت معیاری پیش بینی شده از میزان فعالیت بدنی را برآورده می کنند و باور بر این است که به سلامتی مطلوب مربوط می باشد . ارزیابی ویژگی های فعالیت بدنی در رابطه با شدت (متوسط به جای آرام و شکل (متناوب به جای دائمی ) در زمینه مزیت های نهانی سلامتی بخصوص در بین کودکان اهمیت دارد و بچه ها از بازی ، بخصوص فعالیت هایی که به جابجایی کل بدن مربوط می شوند لذت می برند . در فرصت های معین ، بیشتر بچه ها بازی و فعالیت های بدنی دیگر از نوع متفاوت را انتخاب می کنند . گزارش شده است که بچه ها طبیعتا فعال هستند با این وجود فعالیت بدنی با افزایش سن تفاوت می کند : بچه ها اغلب دوره های کوتاه مدت از فعالیت نسبتا شدید را با دوره استراحتی مکرر انتخاب می کنند . با این وجود مطالعات نسبتا کمی ، الگوی فعالیت بدنی خود انگیخته را در جوانان که این تعمیم را تائید می کند ، بررسی کرده اند
دسته بندی | مواد و متالوژی |
بازدید ها | 18 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 6031 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 322 |
این محصول جزوه کاملی از خواص فیزیکی مواد بوده که بصورت تایپی می باشد که در آن از منابع اصلی و پایه این درس و منابع معتبر کنکور استفاده شده است که از جمله آن ها می توان به کتاب عملیات حرارتی فولادها دکتر محمد علی گلذار، جزوات دانشگاه های معتبر همچون صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت و اصفهان، مجموعه سوالات کنکور و .... نام برد
دسته بندی | مواد و متالوژی |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 5290 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 180 |
این محصول جزوه دست نویس خواص فیزیکی و مکانیکی مواد می باشد که به صورت کاملا پر رنگ اسکن شده است
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 24 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2753 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
این محصول پاورپوینتی 24 اسلایدی در باره جوشکاری میگ مگ یا همان جوشکاری CO2 است
دسته بندی | مواد و متالوژی |
بازدید ها | 23 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 40739 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
این محصول سمینار ارائه شده مربوط به رشته مواد و متالوژی می باشد که موضوع آن پوشش های آلومینایدی اصلاح شده است
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 34 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 80 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
این محصول نمونه سوال ترمودینامیک می باشد که به صورت جدا در چند شماره ارائه شده است
این نمونه سوال ها فارسی بوده و بین 4 تا 6 سوال دارند که مربوط به دانشگاها می باشند
همچنین برای عزیزانی که همه این شماره ها را یک جا دانلود کنند تخفیف ویژه %50 در نظر گرفته است.
در زیر لینک دانلود همه نمونه سوالات ارائه شده است
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 25 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 68 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
این محصول نمونه سوال ترمودینامیک می باشد که به صورت جدا در چند شماره ارائه شده است
این نمونه سوال ها فارسی بوده و بین 4 تا 6 سوال دارند که مربوط به دانشگاها می باشند
همچنین برای عزیزانی که همه این شماره ها را یک جا دانلود کنند تخفیف ویژه %50 در نظر گرفته است.
در زیر لینک دانلود همه نمونه سوالات ارائه شده است