دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
|
تعداد صفحات | 21 |
حجم فایل | 153 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
پروپوزال رابطه عزت نفس و انگیزه با پیشرفت تحصیلی
هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

بیان مسئله
عزت نفس، احساس ارزش، درجه تصویب تأیید، پذیرش و ارزشمندی است که شخص نسبت به خویشتن احساس میکند (شاملو، 1372). وقتی سخن از عزت نفس و انگیزه به میان میآید ارزش شخصی یا احساسی که از فرد در نظر اعضای گروه مجسم میشود مطرح میگردد. یکی از پیچیدهترین و ناراحت کنندهترین مسائل شخصیتی عقده حقارت است. کودکانی که احساس بیلیاقتی و عقبماندگی میکنند کمتر برای موفقیت و انجام دادن کارها به تلاش و کوشش دست میزنند. رشد سالم شخصیت ایجاب میکند که شخص نه فقط برای شناخت خود، بلکه بیشتر برای پذیرش خود فعالیت کند پژوهشهای ارزشمندی دربارهی ارتباط خودشناسی فرد در رابطه با رشد سالم و سازگاریهای شخصیتی افراد انجام گرفته و نتایج مثبت و سودمندی به بار آورده است(پارسا، 1376).
در زمینه رابطهی بین احساس ارزشمندی و عزت نفس و انگیزه با پیشرفت تحصیلی، نظر مربیان و اساتید و متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که عوامل روحی و روانی تأثیر بسیار بالایی در موفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی دانشآموزان دارد پژوهشهای زیادی در زمینه پی بردن به رابطه عزت نفس و انگیزه و پیشرفت تحصیلی صورت گرفته است. گستردهترین این تحقیقات پژوهشی است که به وسیله گیل دات انجام شده نتایج تحقیق مؤید رابطه بالا بین انگیزه پیشرفت و عزت نفس و انگیزه است. یکی دیگر از این پژوهشها در زمینهی عزت نفس و انگیزه یافتههای کوپر اسمیت است که در سال 1967 منتشر شد. به نظر کوپر اسمیت منابع عزت نفس و انگیزه شامل موارد ذیلاند:
1. پای بند بودن به آداب و قوانین اجتماعی و اخلاقی
2. مهم بودن: وقتی شخص متوجه گردد که اهمیت دارد و در زندگی دیگران مهم است عزت نفس و انگیزه او بالا میرود.
3. موفقیت
4. قدرت: وقتی شخص احساس قدرت کند، در نتیجه میتواند روی سایرین اثر گذاشته و متعاقباً عزت نفس و انگیزه او بالا میرود.
بنابراین ارزش وجودی عزت نفس و انگیزه به عنوان بعدی از ابعاد شخصیت انسان و ارتباط آن با موفقیتها و با شکست و ناکامیهای فرد قابل ملاحظه و تبیین است. در این تحقیق که بررسی رابطه عزت نفس و انگیزه و پیشرفت تحصیلی در میان دانشآموزان مقطع دبیرستان در شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 است سعی میکنیم که این رابطه را با استفاده از پرسشنامه عزت نفس و انگیزه به نتیجه برسانیم. حال سؤال این است که عزت نفس و انگیزه و پیشرفت تحصیلی چه رابطهای با هم دارند؟
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
در این پایان نامه بعد از جمع آوری پرسشنامه های پر شده ، این پرسشنامه های با استفاده از نرم افزار Excel مرتب شده و اطلاعات مربوط به افراد شرکت کننده در این پژوهش از نظر میزان سواد،سن و ... طبقه بندی می گردد. اطلاعات برگرفته از پرسشنامه وارد نرم افزار SPSS می گردد و به کمک از آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده استفاده میگردد.

بیان مسئاله
اهمیت و ضرورت تحقیق
مرور ادبیات
جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات
فرضیه ها
تعاریف
روش تحقیق
متغیرهای مورد بررسی
شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ای) و ابزار
جامعه و نمونه آماری
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود