گفتاری در مورد درختکاری (محیط زیست)

دسته بندیمحیط زیست
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت فایل ورد 4 صفحه

درخت : کسی که در دشتهای خشک و پهناور ایران سفر کرده است تقدس درخت و آب و گیاه را بخوبی می تواند احساس کند . پس از فرسنگها راهپیمایی از فراز پشته ای و گردنه ای محیط کوچک و سرسبزی پدیدار می شود که همچون نگینی سبز بر پهنة دشتهای خشک و سوخته نشسته است . این « احساس دیر باز در میان مردم ایران وجود دارد و در آنان حالتی تقدس آمیز نسبت به گیاه و سبزه و درخت پدید آورده است . قوم روستایی گله پرور ایرانی در هنگامی که پای بر این سرزمین گذاشت و جابجا در این دشت گسترده در کنار واحه های کوچک و بزرگ به زندگی پرداخت به آب و درخت ارجی گران نهاد زیرا آب و درخت در این سرزمین به آسانی و فراوانی بدست نمی آید و درختی که شاخی بر می آورد و سایه ای می افکند گاه حاصل دسترنج چندین نسل گذشته است که فرسنگها در دل زمین قنات ایجاد کرده اند و یا آب از چاه های گود بیرون آورده اند و پیداست که محصول چنین رنجی تقدس آمیز است و درختهایی چون چنار و سرو و انار که کم و بیش زندگی درازی دارند ، خاصه بهنگام کهنسالی مورد ستایش و پرستش قرار می گیرند . هنوز در ایران درختان کهنسال فراوان وجود دارد که مردم برای بر آوردن نیازها ی خود بدانها روی می آورند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رابطه بین خوشنودی شغلی و عزت نفس (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت ورد  تعداد صفحات10

چکیده :

موضوع مورد مطالعه ما بررسی رابطه بین خشنودی شغلی ، عزت نفس و جایگاه مهار بین140 نفر از معاونان و مدیران مدارس شوش که شامل 70 کارمند زن و 70 کارمند مرد بود. با فرض اینکه بین خشنودی شغلی زنان و مردان تفاوت معنی دار وجود ندارد و همچنین بین خشنودی شغلی و جایگاه مهار درونی رابطه معنی دار وجود دارد.

روش تحقیق تصادفی ساده و طرح تحقیق همبستگی بوده که پس از اجرای تحقیق تمامی فرضیه های ما مورد تایید قرار گرفت

چکیده :

مقدمه :

تدوین سؤال:

اهداف تحقیق:

اهمیت موضوع :

فرضهای تحقیق:

تعاریف اصطلاحات و واژه ها

تعریف نظری اصطلاح منبع کنترل:

تعریف نظری اصطلاح عزت نفس

تعریف عملیاتی عزت نفس

فصل 2

پیشینه ی تحقیق :

فصل 3

جامعه آماری

نمونه آماری

طرح تحقیق

روش تحقیق

منابع :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی تأثیرات ستادهای تربیتی مدارس در رشد تربیتی دانش آموزان از دیدگاه اعضای ستاد تربیتی و ممعلمین مدارس ابتدایی پسرانه دزفول (ر

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت ورد 18 صفحه

چکیده :

این تحقیق تحت عنوان بررسی تأثیرات ستادهای تربیتی مدارس در رشد تربیتی دانش آموزان از دیدگاه اعضای ستاد تربیتی و ممعلمین مدارس ابتدایی پسرانه دزفول در سال تحصیلی 89-1388 می باشد.

روش تحقیق در این پژوهش توصیفی است . جامعه آماری شامل تمامی اعضای ستادهای تربیتی و معلمین مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان دزفول در سال تحصیلی 89-88 و حجم نمونه ها شامل 100 نفر از اعضای ستادهای تربیتی و معلمین می باشد. که روش نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام گرفته است.

برای بررسی دیدگاه اعضا ستاد تربیتی و معلمین در رابطه با تأثیرات این ستادها در رشد تربیتی دانش آموزان از پرسشنامه ای بسته پاسخ مشتمل بر 15 سوال استفاده گردید و برای تجزیه و تحلیل یافته ها از آمار توصیفی استفاده شد.

فهرست مطالب

 مقدمه :

عنوان تحقیق :

بیان مسئله :

اهداف و ضرورت تحقیق :

اهداف کلی :

اهداف جزئی:

فرضیه ها:

سوال:

تعارف عملیاتی اصطلاحات و واژه ها:

برنامه های تربیتی:

ایجاد انگیزه :

مسابقات فرهنگی و هنری:

تهاجم فرهنگی :

انجمن اولیاء و مربیان :

رشد تربیتی :

معنای تربیت :

پیشینه ی عملی تحقیق :

تاریخچه ی امور تربیتی:

ستاد تربیتی

اهداف تربیت:

نقش انجمن اولیاء و مربیان در هماهنگی تربیتی:

روش تحقیق:

جامعه آماری و حجم نمونه:

ابزار و روش جمع آوری اطلاعات :

نتیجه گیری

محدودیت های تحقیق:

پیشنهادات:

منابع و مآخذ

تشکر و قدردانی :

چکیده :

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رئالیسم (فلسفه و منطق)

دسته بندیفلسفه و منطق
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت ورد 12 صفحه

فلسفه برای شناخت واقعیت امری ضروری است. جوهر اصل ، .و رشته ، تنها با بررسی اصول عمومی فلسفی و قلمروهای تخصصی آن رشته قابل تصدیق است . فلسفه یک قلمرو تحقیقی است که به کمک اصول آن ، افراد در یک طریق مناسب و رضا یتبخش ارتباط خود را با جهان ارزیابی می کنند. مردم با جهان بینی برخاسته از اصول فلسفی ، به ارزیابی خود و جهان پیرامون و تحلیل مسائلی نظیر مرگ و زندگی ، نیکی و پلیدی ، آزادی ،تقوی و زیبایی و زشتی می پردازند . ارسطو می گوید: فلسفه عبارت است از مجموعه ی دانش و آگاهی از جهان . در دایره المعارف ، فلسفه به معنی عشق به خرد و عبارت است از علمی که حقایق و اصول واقعیتها و همچنین ماهیت و سرشت و رفتار انسان را مورد بررسی قرار می دهد. فلسفه به انسان در پاسخ به مشکلات و سؤالاتی که او با آنها روبروست با تفکر نقادانه و ارزیابی متفکرانه تجارب ، کمک می کند . فلسفه ارائه دهنده ی تعریف زندگی و اصول هدایت بشر است .

فهرست مطالب

مقدمه

دیدگاه مکتب چیست ؟

تاریخچه

دیدگاه مکتب رئالیسم در مورد تعلیم و تربیت

جنبه های شخصی زندگی خوب :

برنامه ی آموزشی :

برنامه ی تربیت عمومی :

روش تعلیم :

عوامل مؤثر در جریان تدریس و یادگیری :

نتیجه گیری در خصوص تعلیم و تربیت

دید گاه تربیت بدنی در مورد تربیت بدنی

فلسفه تربیت بدنی و ورزش راهنمای متخصصان است .

منابع :

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پژوهش میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان مدارس دخترانه شهرستان اندیمشک (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات33
حجم فایل226 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت ورد 33 صفحه

چکیده

گزارش حاضر پژوهشی است که به بررسی میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی اندیمشک پرداخته است.

در این پژوهش تعداد 290 دانش اموز دختر از دو مدرسه راهنمایی بطور تصادفی ( تصادفی طبقه بندی) انتخاب شدند و پرسشنامه ( CDS.A ) را تکمیل کردند.

لازم به ذکر است که 140 نفر از پایه اول و 150 نفر از پایه سوم انتخاب شدند و به پرسشنامه ها پاسخ دادند.

فرضیه های پژوهش عبارتند از :

  • بین رتبه تولد و میزان افسردگی دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد.
  • بین مردودی و میزان افسردگی دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد
  • بین تجدیدی و میزان افسردگی دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد.

نتایج بدست آمده از فرضیه ها:

در سطح اطمینان 05/0 هر سه فرضیه رد شده و تأیید نمی شوند.

 چکیده

فصل اول

طرح پژوهش

مقدمه

 

بیان مسأله

 

بیان اهداف پژوهش:

 

متغیر های پژوهش:

 

تعاریف عملیاتی :

 

کاربرد یافته ها:

فصل دوم

پیشینه

تاریخچه افسردگی

   نظریه های افسردگی

تعاریف افسردگی

عوامل مؤثر در پیدایش افسردگی

علائم و نشانه ها

انواع افسردگی :

برخی روش های درمان افسردگی

فصل سوم :

روش شناسی

هدف از انجام این پژوهش

جامعه آماری

نمونه آماری

ابزار گردآوری اطلاعات

روش اجرا 

ابزار پژوهش 

فصل چهارم :

تجزیه و تحلیل

داده ها

 

آمار توصیفی :

 

جدول تحلیل واریانس

فصل پنجم :

بحث و نتیجه گیری

تجزیه و تحلیل نهایی داده ها :

نتیجه گیری

محدودیت ها:

پیشنهادها:

فهرست

منابع

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

افزایش میزان یادگیری در زمینه عمل ضرب تغییر در بین سوادآموزان کلاس پنجم مرکز یادگیری محلی حویث (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت ورد24 صفحه

چکیده :

 

مسأله : مسأله ای باعث شد این پژوهش به اجرا در آید ضعف سواد آموزان کلاس پنجم شماره 90 مرکز یادگیری محلی حویث در شهر الوان روستای میثم تمار در نیمه دوم سال 85 تحصیلی در انجام عملیات ضرب بود .

هدف : هدف در اجرای این پژوهش این بود که با استفاده از تجربیات همکاران و صاحب نظران بتوانیم وضعیت موجود یعنی ضعف سواد آموزان در انجام عملیات ضرب را به وضعیت مطلوب یعنی افزایش میزان یادگیری در زمینه عمل ضرب تغییر دهیم .

روش : برنامه اجرایی با کمک همکاران تهیه شد و راهکارهای تصویبی به مدت یک ماه به اجرا در آمدند که در این مدت مرتب بر چگونگی اجرا نیز نظارت می شد و هر چند وقت یک بار با آموزشیار سواد آموزان ، مدیر و سایر همکاران جلسه ای تشکیل و نظر آنان دریافت می شد .

ابزار جمع آوری اطلاعات : برای به دست آوردن اطلاعات از ابزارهایی مثل پرسشنامه ، مصاحبه و چک سیت استفاده شد .

یافته های پژوهش : از اجرای طرح پژوهش نتایج زیر بدست آمد :

  1. تهیه فلش کارت
  2. خواندن ونوشتن جدول ضرب
  3. نصب جدول ضرب در کلاس با استفاده از کاغذ رنگی
  4. جریمه کردن سواد آموزان به صورت نوشتن جدول ضرب به جای مشق
  5. مختصر کردن جدول ضرب
  6. استفاده از نظرات و راهنمایی های مشاور
  7. استفاده از روش اقتصادی

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور دزفول (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات97
حجم فایل276 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایش

تعداد صفحات :97

چکیده

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول می باشد . جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش جویان دانشگاه پیام نور واحد دزفول می باشد که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از نوع همبستگی 60 نفر دانشجو انتخاب گردید پس با اجرای پژوهش نامه ی سنجش خلاقیت (cree ) و پرسش نامه عزت نفس کوپر اسمیت تجزیه و تحلیل یافته ها صورت گرفته است . در این پژوهش تکنیک های آمار توصیفی (میانگین ، انحراف معیار و خطای معیار میانگین ) و آمار استنباطی ( ضریب همبستگی پیرسون ) استفاده شده است . قابل ذکراست که نمونه هایی از این تحقیق در سایر شهرها نیز صورت گرفته است .

 

 کلمات کلیدی : خلاقیت ، عزت نفس ، پیشرفت تحصیلی.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

فرضیه های پژوهش

اهداف پژوهش

اهمیت و ضرورت اجرای پژوهش

تعاریف و اصطلاحات

فصل دوم

« پیشینه پژوهش »

تعاریف مفهومی

مراحل خلاقیت

عوامل ایجاد خلاقیت در کودکان

موانع خلاقیت

برخی از موانع روانی که در رشد خلاقیت تاثیر دارند ، عبارتند از :

ویژگی های فرد خلاق

فرد خلاق در عمل

زنان خلاق

روشهای آموزش خلاقیت

نقش آزمایش در آموزش و ایجاد خلاقیت

خلاقیت و هوش

خلاقیت و پیشرفت تحصیلی

تکالیف خلاقیتی

نقش معلم در خلاقیت دانشجویان

نشانه های عزت نفس مثبت و عزت نفس منفی

منشأ عزت چیست ؟

کدامیک از نگرشها و رفتارهای والدین در شکل گیری عزت نفس مؤثر است ؟

خصوصیات نوجوانان دارای عزت نفس بالا :

خصوصیات نوجوانان دارای عزت نفس پائین :

پیدایش عزت نفس از نظر برک :

نقش والدین در افزایش عزت نفس فرزندانشان

رشد عزت نفس و رفتار حفاظتی

عوامل موثر در افزایش عزت نفس

شرایط داشتن عزت نفس

زمینه های مختلف عزت نفس

عزت نفس دختران و پسران

  • دیدگاه گیلفورد نسبت به آفرینندگی

- دیدگاه تورنس نسبت به آفرینندگی

نظریه رفتار گرایی:

نظریه مکتب شناختی :

خلاقیت به عنوان نیروی حیاتی :

نظریه تداعی گرایی :

نظریه گشتالت :

دیدگاه روان تحلیلی :

دیدگاه انسان گرایی:

دیدگاه روان سنجی :

نظریه های عزت نفس

عزت نفس از نظر جیمز :

پژوهش های انجام شده

پژوهش های خارجی

پژوهش های داخلی  :

فصل سوم

« روش پژوهش »

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار پژوهش داتی بر اساس یافته های آن در

دستور العمل اجرای آزمون :

نمره گذاری آزمون :

تبدیل نمره خام به نمره استاندارد

تعبیر و تفسیر نمره استاندارد

شکل گیری آزمون  

اعتبار آزمون

 ویژگی های شخصیتی افراد خلاق

کاربرد آزمون :

دستورالعمل فرم ها

آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

اعتبار آزمون کوپر اسمیت

پایایی آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

روش اجرا ی آزمون

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم

« یافته ها »

بررسی توصیفی داده ها

بررسی استنباطی داده ها

آزمون فرضیه دو میانگین مستقل

فصل پنجم

                            

« بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

محدودیت های پژوهش

پیشنهادات

منابع فارسی

منابع انگلیسی

«ضمائم

پاسخنامه خلاقیت سنج

کلید خلاقیت سنج

فرم پرسشنامه CREE

آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروژه ربات ماهی رشته برق مخابرات (برق،الکترونیک،مخابرات)

دسته بندیبرق،الکترونیک،مخابرات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات89
حجم فایل5.634 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیش گفتار ................................................................................................................................ 1

مقدمه......................................................................................................................................... 2

 

فصل اول :

 

خلاصه ای بر مکانیزم های مورد استفاده ماهی در شنا....................................................................... 4

رانش BCF ............................................................................................................................... 6

یادگیری از ماهی در طراحی و ساخت ربات................................................................................... 9

نیروهایی که بر روی ماهی در حال شنا اثر می کند........................................................................... 13

طراحی الگوی شنا برای ربات ماهی............................................................................................... 18

مکانیزم ها و روشهای کنترلی برای روبوماهی.................................................................................. 20

سینماتیکو دینامیک ربات ماهی بدون در نظر گرفتن دینامیک مکانیزم................................................. 24

دینامیک مکانیزم پیشرانش ربات ماهی........................................................................................... 26

تئوری جسم کشیده...................................................................................................................... 27

شبیه سازی حرکت...................................................................................................................... 31

طراحی ساختار ربات................................................................................................................... 31

شبیه سازی دینامیکی حرکت ربات................................................................................................ 34

طراحی کنترلر سینماتیکی ............................................................................................................ 37

حرکت روی مسیرهای دایروی..................................................................................................... 38

حرکت روی مجموعهای از نقاط و تعقیب مسیرهای دلخواه.............................................................. 41

تعقیب اجسام متحرک و ثابت نگه داشتن فاصله نسبی...................................................................... 42

حفظ فاصله نسبت به هدف متحرک ............................................................................................. 45

طراحی کنترلر دینامیکی مود لغزشی هوشمند ................................................................................. 47

شبیه سازی تعقیب اجسام متحرک................................................................................................. 48

تعقیب جسم متحرک، با حرکت هدف روی مسیر سینوسی............................................................. 48

 

 

فصل دوم:

 

ربات زیرآبی.............................................................................................................................. 54

کاربردهای ربات‌های زیرآبی ....................................................................................................... 55

کاوش در اعماق دریاها با سفره ماهی رباتیک محقق ایرانی............................................................. 63

روبات ماهی های هوشمند درخدمت یافتن آلودگیها....................................................................... 64

ربات ماهی شبیه ساز شنای ماهی طبیعی..................................................................................... 66

 

فصل سوم :
 

طراحی و ساخت ربات ماهی قزل آلا با استفاده از میکروکنترلر AVR............................................ 70

مقدمه......................................................................................................................................... 71

وسایل رباتیکی زیر آبی............................................................................................................... 73

تاریخچه.................................................................................................................................... 76

طراحی ربات ماهی .................................................................................................................... 78

برنامه نویسی برای کنترل ربات..................................................................................................... 79

ساخت ربات ماهی..................................................................................................................... 82

فلوچارت برنامه نویسی میکرو کنترولر.......................................................................................... 84

جمع بندی و کار های آینده......................................................................................................... 86

مراجع........................................................................................................................................ 87

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ماتریس سوات (راهبردهای توسعه توریسم استان قزوین) (علوم انسانی)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ماتریس سوات (راهبردهای توسعه توریسم استان قزوین)

ماتریس swot

(راهبردهای توسعه توریسم استان قزوین)

ماتریس سوات (swot) راهبردهای توسعه توریسم استان قزوین با رعایت استانداردها و کاملا دقیق و کارشناسی شده

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پاورپوینت اندازه گیری عملکرد پرتفلیو (فصل یازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش) (حسابداری)

دسته بندیحسابداری
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات26
حجم فایل951 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: دانلود پاورپوینت اندازه گیری عملکرد پرتفلیو (فصل یازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)

دسته: مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته- مدیریت مالی-حسابداری- اقتصادفرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 26 اسلاید

کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت  فصل یازدهم  این کتاب با عنوان  اندازه گیری عملکرد پرتفلیو " بوده که در  26 اسلاید طراحی شده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:

چارچوبی برای ارزیابی عملکرد پرتفلیو

معیارهای عملکرد پرتفلیو

معیار پاداش به تغییر پذیریReward-to- Variability Ratio(RVAR)

معیار پاداش به نوسان پذیری بازده (Reward-to-Volatility Ratio)

مقایسه معیارهای شارپ و ترنر

اندازه گیری تنوع پرتفلیو

معیار تفاوت بازده جنسن

مسائلی در مورد اندازه گیری پرتفلیو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود