دانلود مقاله بازرگانی و تعریف آن

مقاله بازرگانی و تعریف ان
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 22
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مقاله بازرگانی و تعریف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازرگانی و تعریف ان*


فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه ............................................................................................ 1

بخش اول : بازرگانی

بازرگانی خارجی ............................................................................... 3

بازرگانی داخلی ................................................................................ 13

امور اصناف .................................................................................... 16

امور اجرائی بسیج اقتصادی ............................................................ 19

اداره مالی و اداری ........................................................................... 21

واحد هسته مطالعات بازرگانی ...................................................... 25

واحد نمایندگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان

و تولیدکنندگان در استان فارس ..................................................... 27

بخش دوم : بازرسی و نظارت

حوزه مدیریت .................................................................................. 29

1-مدیر کل ...................................................................................... 29

2- روابط عمومی ............................................................................ 31

3- امور حقوقی .............................................................................. 32

4- کار و برنامه ریزی و خدمات ماشینی ....................................... 32

اداره نظارت بر کالا........................................................................... 34

اداره نظارت بر خدمات.................................................................... 38

اداره بازرسی .................................................................................... 40

اداره مالی و اداری ........................................................................... 45

جدول اهم گزارشات تهیه شده ....................................................... 46

مقدمه :

بخش بازرگانی به عنوان بخش واسط و پیوند دهنده دیگر بخش های اقتصادی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبطور عام کلیه اقداماتی را که در جهت کنترل و تنظیم بازار، تعیین و تعدیل قیمت ها، تأمین نیازهای عمومی، بررسی و رفع کمبودهای کالایی و توسعه و گسترش امر صادرات غیرنفتی استان و بازرسی و نظارت از کلیه واحدهای اقتصادی به انجام می رسد را دربرمی گیرد. برای نیل به این مقصود با ایجاد هماهنگی میان فعالیتها و خدمات موردنیاز و انجام برنامه ریزی اساسی وظایف محوله را بخوبی انجام داده و با اقداماتی از قبیل تنظیم بازار کالاهای اساسی ، جذب و توزیع و نظارت بر کالاها، بازرسی و نظارت از مراکز اقتصادی بخصوص اصناف و برخورد با متخلفین اقتصادی، ساماندهی و نظارت بر اصناف تولیدی و توزیعی ، شناسایی پتانسیل های بالقوه و بالفعل صادراتی وایجاد بسترهای لازم جهت توسعه صادرات غیرنفتی استان و همچنین بسط و گسترش دانش نوین بازرگانی به تجار و بازرگانان و اصناف و کارکنان بازرگانی استان از طریق اعمال آموزشهای تخصصی و برگزاری کارگاههای آموزشی خاص سیاستهای اقتصادی و بازرگانی دولت محترم جمهوری اسلامی را در استان پی گیری و اجرا می نماید. و در این راستا و در چهارچوب سیاستهای برنامه سوم توسعه کشور با همکاری سایر ادارات مرتبط در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی گام برداشته و تلاشهای بی وقفه ای را انجام داده است که اهم فعالیتهای انجام شده دریکساله گذشته ارائه می گردد.

بخش اول

«بازرگانی»

بازرگانی خارجی

بخش بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی استان فارس با توجه به موقعیت استثنایی استان که دارای مجموعه ای از توانمندیهای بالقوه و بالفعل اقتصادی و بازرگانی می باشد و نزدیکی آن به آبهای گرم خلیج فارس و بهره مندی فراوان از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و توانمندیهای اقتصادی و صادراتی فراوان بویژه در بخش کشاورزی، صنایع الکترونیک، پتروشیمی ، معادن غنی، فرش و صنایع دستی و جاذبه های توریستی و جهانگردی بی نظیر همواره با درک مطلب فوق و در جهت رشد و توسعه صادرات غیرنفتی استان و توسعه بازرگانی خارجی با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت تلاش نموده ، زمینه های که در همین راستا فعالیتهایی رابه شرح ذیل در یکساله گذشته انجام داده اند که بطور خلاص اشاره می گردد:

1- انجام امور مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی به شرح جدول زیر :

ردیف

نوع کارت

تعداد

1

صدوری جدید

186

2

تمدیدی

356

3

ایثارگران

13

2- انجام کلیه امور مربوط به ثبت سفارش کالاهای وارداتی به شرح جدول زیر :

تعداد

ارزش (دلار)

کالاهای وارداتی

کشورهای مبدأ

758 فقره

103520446 دلار

محصولات غذایی، لوازم یدکی، قطعات کامپیوتر، مواد شیمیایی، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، اتصالات، چرم مصنوعی ، چتایی، تایر و تیوپ، قطعات مخابراتی، مواد اولیه صنعتی، نساجی ، شیمیایی.

آلمان، نروژ، بلژیک ، ژاپن، امارات، سنگاپور، هند، اسپانیا، ایتالیا، چین، اتریش، بنگلادش، بحرین، سوئد، فرانسه ، انگلستان ، تایوان، روسیه ، فیلیپین، مالزی، اندونزی و..

ثبت سفارشات انجام شده در اداره کل بازرگانی فارس در سال 1380 به تفکیک نوع ارز

نوع تسهیلات تفویض شده
تعداد

ارزش(به دلار)

آسیای میانه

2

10519

واریزنامه

69

4400118

بورس

627

95284105

بدون انتقال ارز

60

3825704

جمع کل

758

103520446

آمار صادرات استان فارس در سال 1380 ازگمرکات کشور

گروه کالائی

نوع کالا

ارزش (دلار)

وزن (کیلوگرم)

کشاورزی

خرما

739/025/7

38031078

شیره شیرین بیان

766/941/3

3686727

ریشه شیرین بیان

701/640/1

5127570

انجیر

554/273/2

3752153

پسته

542/122

30766

سایر

562/307/5

181986066

فرش و صنایع دستی

فرش

344/763/69

6618753

سایر

630/260

522690

سنگ و معدن

سنگ

032/465/2

31868311

سایر

643/016/3

500844717

صنعت

687/129/32

193011967

سایر

108/114/1

579036

جمع

218/828/176

965059834

مأخذ : گمرک ایران

آمار صادرات استان از گمرک شیراز در سال 80

گروه کالایی

مقدار (تن)

ارزش (دلار)

محصولات کشاورزی

15934

10416340

کالاهای صنعتی

1847

7675000

انواع فرش و صنایع دستی

284

7735000

انواع موادشیمیایی

1065

162000

انواع مواد معدنی

189

94000

جمع

19319

2608234

صادرات ازگمرک شیراز نسبت به سال 79 از لحاظ وزنی 68% افزایش و از لحاظ ارزشی 46% رشد داشته است که بیشترین افزایش در بخش کشاورزی و معدن بوده است.

4- برگزاری جلسات اصلی و فرعی کمیته توسعه صادرات غیرنفتی استان

نوع جلسه

تعداد برگزار شده

اهم تصمیمات اخذشده

کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان

5 مورد

-برآورد بودجه موردنیازکار گروه توسعه صادرات استان

-پیگیری سهم صادرات استان فارس در برنامه سوم توسعه

-پیگیری تجهیز استاندارد فارس جهت کنترل پسته صادراتی

-تصویب تقویم نمایشگاهی فارس و پیگیری ایجاد سایت نمایشگاهی

- پیگیری عقد قرارداد مشارکت با شرکت ایتالیایی لتکو در ارتباط بامسایل خرما

- تصویب برنامه های صادراتی سال 1381 ادارات و سازمانهای ذیربط و ارسال گزارش مستمر پیشرفت برنامه ها به دبیرخانه کار گروه توسعه صادرات استان

-پیشنهاد اقلام کالایی خاص جهت برخورداری از جوایز صادراتی

-پیگیری تشکیل تشکیلات صادراتی میوه و تره بار،خرما.خشکبار ،پوشاک ،سنگهای تزیینی ، معدن و انتخاب صادرکنندگان نمونه استان

کمیته تخصصی میز فرش

6 مورد

-تهیه CD از فرش استان

-پیشنهاد ایجاد مجتمع قالی بافان فارس

-پیشنهاد برخورداری بافندگان میز فرش از بیمه خدمات درمانی و بیمه فوت و از کارافتادگی

-جشنواره فرش فارس در نمایشگاه بین المللی تهران در شهریور ماه سال 81

-تخصص سقف اعتباری برای صادرکنندگان فرش استان

-تشکیل اتحادیه فرش استان

کمیته تخصصی میز خرما

3 مورد

-بررسی وضعیت موجود خرمای استان و مشکلات فرآوری آن

-آمورش روشهای نوین و علمی به نخلداران استان

-پیگیری کاشت واریته های بازار پسند

-پیگیری تشکیل اتحادیه صادرکنندگان خرما در استان

-پیگیری ایجاد سایت خرمای فارس و تهیه CD اطلاعاتی

-تخصیص درصدی از قیمت خرید خرمای تضمینی به هزینه های تبلیغاتی

-حضور مستمر در نمایشگاه های داخلی و خارجی

کمیته تخصصی میز پسته

3 مورد

-گسترش تبلیغات به منظور افزایش مصرف داخلی

-پیگیری افزایش سطح زیرکشت پسته در استان

-تحقیق درخصوص جلوگیری از آلوده شدن پسته استان به سم افلاتوکسین

-ارائه برنامه عملیاتی توسعه صادرات پسته توسط دستگاههای اجرایی ذیربط

-پیگیری صدور پسته از گمرکات استان

کمیته تخصصی میز انجیر

2 مورد

-بررسی لزوم یا عدم لزوم استاندارد اجباری انجیر

-پیگیری عدم اخذ عوارض از صادرات انجیر

-پیگیری استفاده از ظرفیت سردخانه استهبان توسط انجیرکاران

-بررسی سیاستها و روشهای بهسازی کاشت و برداشت محصول انجیر

کمیته تخصصی میز صنایع شیمیایی

یک مورد

-بررسی کانی های مزیت دار استانی

-بررسی علمی جلوگیری از افزایش قیمت صنایع شیمیایی

کمیته تخصصی میز شیرین بیان

2 مورد

-جلوگیری از صدور ریشه شیرین بیان در صورت امکان و کنترل صادرات ریشه شیرین بیان

-جلوگیری از ایجاد کارخانجات جدی فرآوری شیرین بیان

-انجام تحقیقات لازم از سوی مراکز علمی در رابطه با فرآوری شیرین بیان

کمیته تخصصی میز سنگ

2 مورد

-بررسی چگونگی جلوگیری از فروش سنگ بصورت کوپ

-پیگیری بهبود وسایط نقلیه مخصوص حمل و نقل سنگ

-پیگیری ایجاد تشکل صادراتی سنگهای ساختمانی و تزیینی

-پیگیری رفع نقدینگی سنگبری ها


دانلود مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی

مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 38
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازرگانی تجارت های مالی و ساختار مالی*


بازرگانی

تجارت های مالی و ساختارهای مالی

موارد این دوره دانشجویان را برای دیدگاه بالاتری نسبت به ساختارهای مالی آماده می نماید.

شامل نقشی که سیستم در اقتصاد بازی می نماید. گفتگو در مورد موارد مهمی که نقش عمده ای در سیستم دارند، دستگاههای تجارتی، قیمتی که آنها باید پرداخت بنمایند. در سومین میانه از ترم توجه به تجارت های مالی بزرگ و نجات ساختارهای مالی می پردازد. در مورد تفاوت نرخ ها و دلایل تفاوت نرخها در میان کشورهای جهان می پردازد باقی ماندة ترم ها به ارزش پول، خطرات ریسک، و چگونگی بازگشت و ارزش گذاری ساختارهای مالی می‌باشد.

مقدمه ای برای مدیریت حسابرسی

موارد دوره:

این دوره تأکید دارد برای استفاده از اطلاعات حسابرسی برای مؤثر کردن عملیات یک ارگان. راه کار این است که بقدر کافی برای همه اجراپذیر باشد برای گروههای سودده و برای گردهمایی که سودآوری ندارند. اما بحث مهم ما بر رسیدگی کردن به گردهمایی است که جنبه سوددهی دارند بهینه حساب برای مدیران شامل 2 قانون است.

1-تصمیم برای آسان کردن وظیفه

2-تصمیم برای تحت نفوذ قرار دادن وظیفه

دانشگاه بریتیش کلمبیا

انی دوره شامل 4 کورس می باشد

کورس 1:

آگاهی هر فرد در محل کار برای کارآیی روزانه در محل کار دانشجویان نیاز دارند برای داشتن آگاهی از تفاوتهای فردی احساسات، انگیزه ها، کارهای گروهی و ساختارهای یک تشکیلات دانشجویان یک مقدمه یک پارچه ای از این سرفصلها و تکنیکهایی که سودبخش است را تمرین می کنند در یک پروژة گروهی

کورس2:

تبادل تصمیمات. یکی از مهمترین دیدگاهها در کارهای گروهی با دیگران است که چگونه ارتباط مؤثر برقرار کرد چگونه روابط معکوس بوجود می آید و چگونه برقراری ارتباط، چگونگی رفتارهای منطقی، چگونگی گفنگوی منطقی.

و دانشجویان در می یابند که چگونه به تضادهای خود رسیدگی بکنند و گفتگوی بازده با دیگران را. آنها معمولاً این گفتگوهای سودآور خود را در میان بقیه دوستان و هم تیمی هایشان انجام می دهند.

کورس3:

طرح و تعویض یک ساختار. ارگانها ساختارهایی نیستند که مثل خط بر روی سنگ حک شده باشند. ساختارهای تأثیرگذار از ابتدا برای عوض شدن و بهتر شدن در محیطهای گوناگون طراحی شده اند.

دانشجویان دربارة ساختارهای سازمان یاد می گیرند‏، انتخاب و طراحی شغل.

کورس 4:

راهنمایی دیگران. یکی از مهمترین دیدگاهها در شروع مدیریت این است که نمی دانیم چگونه دیگران را راهنمایی کنیم؟

در این مدت از ترم دانشجویان یاد میگیرند که چگونه یک رهبر باشند با قدرت. ضمناً سیاسیت در سازمان را یاد می گیرند و آنها جوابگو هستند که چگونه یک رهبر تأثیرگذار باشند.

شرح دوره:

این دوره آگاه می کند مدیریت رادکارها را در تمام تجارتها شناسایی می کند و مشکلاتی که زمینه سازی می شوند، مؤسسه، و مدیریت بسوی بهره وری در تجارت. در این دوره فرض می شود بر معرفی دانشجویان برای اجرای یک تجارت بصورت کامل. در مدت این جستجو این دوره رسیدگی می کند به تعدادی از مشکلات و احتمال اتفاق افتادن هر کدام در تجارت و هدایت هر کدام از این فعالیتها.

اصول حسابداری مالی

دلایل و اهداف دوره:

اصول حسابداری مالی اساساً علاقه مند به ساختن و بیان نمودن اخبار مالی برای طرفین خارجی برای صدور موجودیت مستقل یک نهاد می باشد. بزرگترین هدف از این درس توسط یادگیری و اطلاعات. مفهوم، اول قراردادهای، بر روی هر یک از اصول حسابداری های مالی است. و بیشترین آن برای تهیه کردن و آنالیز مبنا دارد روی مباحث بطور هوشمندانه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

اقتصاد مهندسی

این درس در برگیرندة پایه های اقتصادی برای تصمیم گیری مدیران، عدم اطمینان (خطای تخمینی) تولیدات و قیمت مشتری‏، رقابت کامل و انحصار فروش، شروع به قیمت گذاری بوسیلة قدرت بازار، رقابت انحصاری، نظریه بازیها، اطلاعات نامتقارن. واسطه، شکست بازار، و... بحث می نماید.


دانلود مقاله بازار یابی و تعریف آن

مقاله بازار یابی و تعریف ان
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 25
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مقاله بازار یابی و تعریف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازار یابی و تعریف ان*


<< سایت‌اینترنتی www.Priceline .com یکی از پیشگامان در‌این شکل از حراج معکوس است . هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمتی که شما پیشنهاد دادید که بپردازید پایین تر از هر جای دیگر باشد که ممکن است شما آن کالا را پیدا کنید . اما اگر آن قیمت مناسب باشد پس استقبال کنید . چند درصد از بلیط‌های خط هوایی پرایس لاین به عنوان جایزه به کمترین قیمت حاکم فروخته شد . به‌این دلیل که مصرف‌کنندگان نمی‌توانستند پیشنهاد قیمتی پایین تر از آن بدهند .‌این مورد منبع اصلی سود برای‌این نوع از بازاریابی است . بعضی از سایتهای‌اینترنتی محصولات را با جایزه‌های بزرگی به قیمت واقعی می‌فروشند با قول تخفیف 100% از قیمت فروش 90 تا 60 روز دیرتر و بعد از زمانیکه درخواست شود . متأسفانه برای خریداران «بعداً» ممکن است که به هیچ وقت تبدیل شود . از آنجا که یکی از سایتهای مهم که چنین کاری را می‌کرد تقریباً ورشکسته شده است . بعضی از نمونه‌های جذاب بازاریابی خیلی دور از واقعیت هستند .

<< خرید روباتها : سایت بزرگ جهانی به عنوان یک مکان بزرگ خرید است که در حال جستجوی اقلامی‌است که تجارتی را درون خود‌ایجاد کند . خرید روباتها نمونه‌ای برای سایتهایی چون www.mySimon .com ، دیدار از سایتها‌اینترنتی و جستجوی اقلامی‌که مصرف کننده‌ها آنها را برای جستجو فرستاده اند می‌باشد . زمانی که کالا پیدا شد ، سایت و قیمت به فردی که آن را درخواست کرده فرستاده می‌شود . چیزی مشابه‌این مورد در سایتهایی که بر اساس حراج صنعتی است اتفاق می‌افتد . داد و ستدها پیدا می‌شوند ، اما اندازه درستی و پیچیدگی موانع شبکه حتی بهترین روباتهای فروشی را با یافتن هر مکانی می‌فروشد . مشابه آن نیز در مورد تماس فروشندگان و خریداران صنعتی می‌باشد .

<< پورتالها : یک توقفگاه برای خرید اطلاعات و یا ارتباطات می‌باشد . www.aol .com ، www.yahoo .com و (مایکروسافت) www.msn .com‌ اینها سه نمونه اصلی هستند . پورتال یک دروازه‌ای به شبکه ، فهرست کاتالوگ‌های اصلی و یک توقفگاه برای جستجوی تجارت به روش ساده تری می‌باشد . نتیجه بازدیدکنندگان زیادی در پورتهااست‌این باعث می‌شود که پورتال داوطلب مستعد برای تبلیغات در شبکه باشد . تاکنون هیچ

نتوانسته است که ارزش تبلیغات شبکه‌ای را تعیین کند . اما اگر افراد زیادی از یک تبلیغ دیدن کنند – حتی اگر زودگر باشد – ارزش تبلیغ را مشخص می‌کند ، و پورتال به هدف خود رسیده است .

این شرکتها در میان تعداد کمی‌هستند که به نظر می‌رسد نمونه‌های مفید و مناسب رشد و ترقی برای تجارت‌اینترنتی داشته باشند و آنها کاملاً بر اساس بازاریابی و خدمت به مشتری می‌باشد .


دانلود تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

هدف: این طرح با هدف تعیین تفاوت بین تیپ A و B از نظر میزان افسردگی انجام گرفت.

روش: مطالعه حاضر با روش علی – مقلیسه ای و به صورت مقطعی در مهر ماه 1386 انجام شد.داده های این مطالعه از 276 نفر که با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شده بودند جمع آوری شد.و این پاسخگویان به سؤالات پرسشنامه (SD G)و (SABAT)پاسخ دادند.

نتایج: نتایج تفاوت معنا داری را بین تیپA و B از نظر میزان افسردگی نشان داد. در واقع میانگین افسردگی تیپ A بالاتر از میانگین افسردگی تیپ B بود.

بحث : نتایج تحقیق حاضر تأیید کننده نظریات ارائه شده در باب افسردگی است و تأیید کننده اینکه افراد دارای تیپ A بیشتر از افراد تیپ B در معرض افسردگی قرار می گیرند.

فهرست مطالب

چکیده ۴
بیان مسأله ۶
اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
هدف تحقیق ۸
فرضیه تحقیق ۸
متغیرهای پژوهش ۸
تعریف مفاهیم ۹
مبانی نظری و ۱۰
پیشینه ی تجربی تحقیق ۱۰
بخش اول:مبانی نظری ۱۲
مفاهیم ۱۲
ا-افسردگی ۱۲
طبقه بندی افسردگی ۱۲
طبقه بندی اختلا ل های عاطفی طبق انجمن روانپزشکی آمریکا ۱۴
شیوع افسردگی ۱۵
سبب شنا سی افسردگی ۱۶
۱-افسردگی و جنسیت ۱۶
عوامل موثر در افسردگی زنان ۱۶
۲-سبک زندگی ۱۷
۳-وضعیت اجتماعی- اقتصادی ۱۷
۴-نژاد ۱۸
۵-محیط ۱۸
۶-تیپ A و افسردگی ۱۸
تعریف شخصیت نوع A 18
تأثیر تیپ A روی افسردگی ۱۹
تبیین نظری افسردگی ۲۰
۱- نظریه های زیست شناختی ۲۰
۲) نظریه های روان پویایی ۲۱
۳-نظریه های هستی گرایی- انسان گرایی ۲۲
۴) نظریه های فرهنگی ـ اجتماعی ۲۲
۵ -نظریه های رفتاری ۲۳
۶) نظریه های شناختی ۲۳
روش تحقیق ۲۷
روش گرداَوری داده ها ۲۷
جامعه اَماری ۲۷
روش تعیین حجم نمونه ۲۷
روش نمونه گیری ۲۷
اعتبار ۲۷
پایایی ۲۸
Measuresسنجه ها ۲۸
روش های اَماری ۲۸
یافته ها ۲۹
بخش اول : توصیف داده ها ۳۰
بخش دوم:تحلیل داده ها:اَزمون فرضیه ۳۹
فرض اَماری و فرض تحقیق ۴۱
بحث و نتیجه گیری ۴۲
پیشنهاد به محققین بعدی : ۴۴


دانلود مقاله بازار یابی کروی

مقاله بازار یابی کروی
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله بازار یابی کروی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازار یابی کروی*

بازاریابی کروی

چکیده :

در متون بازاریابی موضوع همیشگی و مورد بحث این است که شرکت ها نه تنها باید به نیازها و خواسته های مشتریان خود ، بلکه به خواسته ها و نیازهای مشتریان مشتریانشان نیز توجه کنند و از این موضوع به عنوان مفهومی از بازاریابی یاد شده است که هدف آن ایجاد و احیای مجدد مفهوم بازاریابی در ورای سطوح سنتی یعنی ، تولید کنندگان ، عرضه کنندگان ، عمده فروشان ، خرده فروشان ، مشتریان و مصرف کنندگان در کانال های بازاریابی است .

تلاش تحقیقات آتی باید بیشتر صرف ایجاد پلی بین سطوح روشن و آشکار خط مشی های آغازین و پایانی کانال های بازاریابی باشد که در این رابطه باید اقتصاد و عوامل بوم شناختی در نظر گرفته شود .

مقدمه : در سال های پایانی 1940 کارایی تولید عامل ضروری برای دستیابی به حفظ عملکرد خوب در عملیات تجاری موفق در بازار محسوب میشد . در دهه 1950 محققان بازاریابی این بحث را مطرح کردند که شرکت ها باید توجه بیشتری به نیازها و خواسته های مشتریان داشته باشند و این راهکار بنیادی اغلب به عنوان مفهوم بازاریابی شناخته شد که یکی از مشهورترین ومهمترین دیدگاه هایی است که در آثار بازاریابی تاکنون پدیدار شده است. Mckitterick عنوان می کند : مهم ترین وظیفه و مهارت بازاریابی این نیست که مشتری را به انجام عملی که در راستای منفعت شرکت است وادار کنیم ، بلکه باید در انجام کاری که در راستای منافع مشتری است ، مهارت داشته باشیم . پس مفهوم بازاریابی به این معنا است که نیازها و خواسته های مشتری باید هدف هر فعالیت و فرآیند بازاریابی باشد. در آن زمان توجه به خواسته های مشتری نوعی تغییر اساسی در دیدگاه های جاری مدیریتی محسوب می شد و دیگر محققان آن زمان نیز با این نظریه موافق بودند . به عنوان مثال Keith نتیجه گیری کرد که توجه ما از مسئله تولید به مشکلات بازاریابی تغییر کرده است و می توانیم از محصول خود ، کالایی که مشتری میخواهد را بسازیم و این فرآیند از عملکرد شرکت تا بازار را شامل میشود . احیای مجدد مفهوم بازاریابی با پدیده ای به نام نزدیک بینی بازاریابی نزدیک ، توامان است . Levitt معتقد است از آنجا که موقعیت فعلی بسیار سود آور است ، بازاریابان این واقعیت را نادیده می گیرند که تغییراتی که دربازار صورت می گیرد ، نیازمند توجه عمیقی است . مفهوم نزدیک بینی بازاریابی نیازمند گسترش مفهوم بازاریابی است . مفهوم آمیخته بازاریابی از دیدگاه های معاصر و جدید است که به وسیله دیگر محققان بسط یافته است و دیگر جنبه های کاربردی آن ، مثل محصول ، توزیع ، فروش را توضیح می دهد . در دهه 1990 دیدگاه مشتری مداری و استفاده از کانال های مشتری محوری در صنایع خودروسازی واژه درست و به موقع (JIT) به کار گرفته شد ، در حالیکه در صنایع منسوجات وخرده فروشی اصطلاح واکنش سریع وبهترین پاسخ به مشتری به منظور افزایش هماهنگی در عملکرد به کار گرفته شد . براساس این دیدگاه مشتری در نقطه شروع دیده میشود و نه در پایان خط Steudeland Desrulle عنوان کرد که در کلاس جهانی بودن به معنای قابلیت عرضه محصولات در بازار ، با کیفیت مطلوبتر و ارزش بیشتر علاوه بر رقابتی بودن است . لذا با توجه به مفهوم فعلی ، موثر بودن بازاریابی ، در دنیای بازاریابی است و علیرغم گستردگی شناخت مفهوم بازاریابی هنوز هم از گویایی کاملی در بیان یکپارچگی ، دوام و چرخه کامل کانال های بازاریابی در گذشته – حال – آینده ناتوان بوده است وبه سطوح مشخصی از کانال های بازاریابی محدود شده است وسعی بر شناسایی کانال های جدید ندارد . لذا واژه مفهوم بازاریابی کروی ابداع شد و هدف آن تجدید حیات مفهوم بازاریابی با بهره گیری از پیوند سطوح پایین و بالا و پیوند مجدد سطوح قبلی و بعدی کانال های بازاریابی است .


دانلود پتانسیل کاربرد انرژی خورشیدی در ایران

در شرایط کنونی، تلاش در جهت خودکفایی و رفع وابستگی های تکنولوژی کشورمان، یکی از مبرمترین وظایف آحاد ملت ایران است و هرکس بنابه موقعیت خویش بایستی در این راستا گام بردارد
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 23
فرمت فایل doc
حجم فایل 1327 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73
پتانسیل کاربرد انرژی خورشیدی در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

در شرایط کنونی، تلاش در جهت خودکفایی و رفع وابستگی های تکنولوژی کشورمان، یکی از مبرمترین وظایف آحاد ملت ایران است و هرکس بنابه موقعیت خویش بایستی در این راستا گام بردارد. یکی از صنایع کشور که پیشرفت دیگر صنایع در گرو پیشرفت و توسعه آن است، صنعت برق می باشد. نیروگاههای موجود تولید برق از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردارند، به طوری که در حال حاضر طراحی و ساخت آنها در انحصار چند کشور خاص می باشد. با توجه به اینکه رسیدن به این تکنولوژی در آینده نزدیک برای مان مقدور نیست، این سؤال پیش می آید که برای تأمین انرژی بدون نیاز به تکنولوژی وارداتی چه باید کرد؟ برج نیرو پاسخ مناسبی است به این سؤال چرا که از یک سو بحران انرژی را حل کرده و از سوی دیگر با داشتن تکنولوژی ساده و در عین حال مناسب برای شرایط اقلیمی کشورمان می تواند ما را در تأمین انرژی موردنیاز یاری نماید.

در ابتدا پیش گفتاری در مورد بحران انرژی در جهان آورده شده و در ادامه آن مقایسه ای اجمالی بین انواع انرژیهای موجود و لزوم استفاده از انرژی خورشید مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل اول پس از آشنایی مقدماتی با برج نیرو، مختصری در مورد کیفیت ساختمانی اجزاء برج و عملکرد آنها بیان شده و نهایتاً امکانات بهره برداری اضافی و افزایش راندمان در برجهای نیرو مطرح شده است.

فصل دوم به تئوری تشعشع خورشید اختصاص داده شده. در این قسمت با توجه به نیازی که مشاهده گردید ابتدا مکانیزم پدیده تشعشع و قوانین مربوط به آن به طور خیلی مختصر گفته شده است. در ادامه مطلب، تشعشع خورشید و عواملی که برروی شدت تشعشع آن اثر می گذارند و نهایتاً پوشش ها بررسی شده اند.

فصل سوم شامل محاسبات دودکش است. در این فصل فشار رانش دودکش، دمای هوای خروجی از دودکش، تلفات دودکش و بالاخره راندمان دودکش مطرح شده است.

در فصل چهارم به بررسی تئوریک توربین پرداخته شده است. ابتدا با داشتن افت فشار در دوطرف پروانه قدرت ماکزیمم توربین محاسبه شده و سپس با داشتن قدرت ماکزیمم، فاکتور بتز، برای این نوع توربین خاص بدست آمده است. نهایتاً توان واقعی و نیروی وارد بر پره ها، مورد بررسی قرار گرفته اند.

فصل پنجم شامل اطلاعات مختصری در مورد کلکتور است. در این فصل به بررسی بالانس انرژی در کلکتور، پرداخته شده است. همچنین مقایسه ای بین بالانس انرژی برجهای نیرو و سایر نیروگاههای خورشیدی انجام شده است.

فصل ششم به ارزیابی اقتصادی برجهای نیرو اختصاص داده شده. در این قسمت ابتدا، هزینه مخصوص اجزاء مختلف (دودکش، توربین، کلکتور) و سپس هزینه مخصوص کل پروژه برای دو نوع پوشش شیشه ای و پلاستیکی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه برخی از مزیتهای برج نیرو نسبت به سایر نیروگاهها، بیان شده است.

در فصل آخر مشخصات و نتایج حاصل از اولین برج نیروی آزمایشی که در مانزانارس اسپانیا احداث گردیده آورده شده است.

فهرست مطالب

چکیده. 1

پیش گفتار:3

چرا انرژی خورشیدی؟. 3

الف- واکنش هسته ای فیژن:6

ب- واکنش هسته ای فیوژن:8

انرژی خورشید:9

فصل اول.. 12

آشنایی با برج نیرو. 12

اجزاء برج نیرو:14

2- توربین و ژنراتور:15

3- کلکتور:16

امکانات بهره برداری اضافی:17

فصل دوم. 19

انتقال انرژی از طریق تشعشع.. 19

خواص تشعشعی:21

قانون پلانک:22

تشعشع خورشید:23

اثر فاصله زمین از خورشید:25

June. 26

تأثیر زاویه میل:26

صفحات پوششی:29

قابلیت انعکاس پوشش:29

قابلیت عبوردهی پوشش:30

قابلیت جذب پوشش:30

جنس پوشش:30

اثر رنگ برروی جذب انرژی تشعشعی:32

فصل سوم. 33

محاسبات دودکش.... 33

فشار رانش:34

راندمان دودکش:36

تلفات اصطکاکی:38

فصل چهارم. 39

محاسبات توربین.. 39

توان کلی:40

فصل پنجم.. 46

مختصری در مورد کلکتور. 46

بالانس انرژی:47

فصل ششم.. 50

ارزیابی اقتصادی برجهای نیرو. 50

بررسی هزینه مخصوص:51

مقایسه برج نیرو با سایر نیروگاهها:57

2- بدون مصرف آب:58

فصل هفتم.. 60

برج آزمایشی مانزانارس... 60

و نتایج حاصل از آن.. 60

مدهای بهره برداری توربین:63

مراجع:69


دانلود طراحی و شبیه ­سازی کنترل‌کننده‌های هوشمند بهینه برای کنترل بار فرکانس توربین‌های بادی

امروزه با توجه به نیاز روزافزون بشر به انرژی از یک سو و کاهش منابع سنتی انرژی از سویی دیگر، نیاز به یافتن منابع جدید انرژی به روشنی احساس می گردد
دسته بندی برق
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 2149 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
طراحی و شبیه ­سازی کنترل‌کننده‌های هوشمند بهینه برای کنترل بار فرکانس توربین‌های بادی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

امروزه با توجه به نیاز روزافزون بشر به انرژی از یک سو و کاهش منابع سنتی انرژی از سویی دیگر، نیاز به یافتن منابع جدید انرژی به روشنی احساس می گردد. جایگزینی منابع فسیلی با انرژی های نو و تجدیدپذیر راهکاری است که مدت هاست مورد توجه کشورهای پیشرفته جهان قرار گرفته است. در بین منابع انرژی های نو، انرژی باد به دلیل پاک و پایان ناپذیر بودن، داشتن قابلیت تبدیل به انرژی الکتریکی و رایگان بودن گزینه مناسبی برای این منظور می باشد. مشکل عمده در بهره برداری از آن این است که تغییرات لحظه ای سرعت باد باعث ایجاد نوسانات در توان خروجی توربین بادی می شود که این نوسانات به شکل تغییر فرکانس در سرتاسر سیستم منعکس می شود و عملکرد سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. به صورت سنتی وظیفه کنترل فرکانس به عهده واحد های تولید کننده انرژی سنتی می باشد اما با افزایش مشارکت واحدهای تولید بادی در تولید انرژی برای بهبود عملکرد سیستم، آنها نیز باید در کنترل فرکانس شرکت کنند.

این پایانامه به بررسی نقش مشارکت واحدهای تولید بادی درکنترل فرکانس پرداخته است و برای کنترل فرکانس، کنترل هر چه بهتر تغییرات سرعت توربین های بادی پیشنهاد شده است. ابتدا سیستم قدرت مورد نظر با استفاده از کنترل کنندهPIکلاسیک برای کنترل کردن سرعت ژنراتور توربین بادی شبیه سازی شده و در ادامه به منظور بهبود عملکرد سیستم، بهینه سازی تنظیم پارامترهای کنترل کنندهPI با الگوریتم بهینه سازی هوشمند ازدحام ذرات پیشنهاد شده است. در پایان به علت اینکه سیستم های قدرت در حضور واحدهای بادی در معرض تغییر پارامترها و عدم قطعیت های زیادی قرار می گیرند جایگزینی کنترل کنندهPI با کنترل کننده فازی پیشنهاد شده است که غیر خطی می باشد و عملکرد مقاومتری نسبت به تغییر پارامترهای سیستم از خود نشان می دهد. بدیهی است با بهینه سازی کنترل کننده فازی مورد نظر با الگوریتم بهینه سازی هوشمند ازدحام ذرات نتایج مطلوب تری بدست می آید.

کلید واژه: کنترل فرکانس سیستم قدرت- سیستم های تبدیل کننده انرژی باد- کنترل کننده PI– کنترل کننده فازی- الگوریتم ازدحام ذرات

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل1: مقدمه

2

۱-۱ طرح مسئله

2

۲-۱ اهداف تحقیق

۳

۳-۱ معرفی فصل های مورد بررسی در این تحقیق

۴

فصل2: انرژی باد و انواع توربین های بادی

۵

۱-۲ انرژی باد

۶

۱-۱-۲ منشا باد

۶

۲-۱-۲ پیشینه استفاده از باد

۷

۳-۱-۲ مزایایانرژیبادی

۸

۴-۱-۲ ناکارآمدیهایانرژیبادی

۹

۵-۱-۲ وضعیتاستفادهازانرژیباددرسطحجهان

۱۰

۲-۲ فناوری توربین های بادی

۱۱

۱-۲-۲ توربینهایبادیبامحورچرخش افقی

۱۲

۲-۲-۲ توربینهایبادیبامحورچرخش عمودی

۱۲

۳-۲-۲ اجزای اصلی توربین بادی

۱۴

۴-۲-۲ چگونگی تولید توان در سیستم های بادی

۱۵

۱-۴-۲-۲ منحنی پیش بینی توان توربین باد

۱۵

۳-۲ تقسیم بندی سیستم های تبدیل کننده انرژیباد (WECS)بر اساس نحوه عملکرد

۲۰

۱-۳-۲ سیستم های تبدیل کننده انرژیباد(WECS) سرعتثابت

۲۰

۲-۳-۲ سیستم های تبدیل کننده انرژیباد(WECS) سرعتمتغیر

۲۲

۳-۳-۲ سیستم های تبدیل کننده انرژیبادبر مبنایژنراتورالقاییباتغذیهدوگانه (DFIG)

۲۴

۴-۳-۲ سیستم های تبدیل کننده انرژیباد مجهز بهتوربین های سرعتمتغیربامبدل فرکانسیباظرفیتکامل

۲۶

فصل۳: تاریخچه کنترل فرکانس سیستم های قدرت در حضور واحدهای بادی، معرفی مدل ریاضی و الگوریتم ازدحام ذرات

۲۷

۱-۳ مرورری بر کارهای انجام شده

۲۹

۲-۳ کنترل DFIG

۳۳

۳-۳ مدل دینامیکی سیستم تنظیم فرکانس توربین بادی با ژنراتورالقایی تغذیهدوگانه

۳۶

۴-۳ مدل دینامیکی ساختار تنظیم فرکانس سیستم تک ناحیه ای در حضور توربین بادی با ژنراتورالقایی تغذیهدوگانه (DFIG)

۴۰

۵-۳ الگوریتم حرکت گروهی پرندگان یا ازدحام ذرات PSO

۴۴

۶-۳ نتیجه گیری

۴۷

فصل۴: طراحی کنترل کننده PI بهینه سازی شده توسط الگوریتم ازدحام ذرات

۴۸

۱-۴ بهینه سازی طراحی کنترل‌کننده PI با استفاده از روش بهینه سازی هوشمند ازدحام ذرات (PSO)

۴۹

۱-۱-۴ نتایج شبیه سازی کنترل کننده PI بهینه سازی شده با الگوریتم PSO

۵۳

۴-۲ نتیجه گیری

۵۹

فصل پنجم: طراحی کنترل کننده فازی

۶۱

۱-۵ منطق فازی

۶۲

۱-۱-۵ تعریف مجموعه فازی

۶۲

۲-۱-۵ مزایای استفاده از منطق فازی

۶۳

۵-۲ طراحی کنترل کننده فازی

۶۴

۱-۲-۵ ساختاریککنترلکنندهفازی

۶۴

۱-۱-۲-۵ فازی کننده

۶۵

۲-۱-۲-۵ پایگاهقواعد

۶۶

۳-۱-۲-۵ موتور استنتاج

۶۶

۴-۱-۲-۵ غیر فازی ساز

۶۷

۳-۵ طراحی کنترل‌کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSO

۶۸

5-3-1 نتایج شبیه سازی

۷۲

فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات

78

۱-۶ نتیجه گیری

۷۹

۲-۶ پیشنهادات

۸۱

منابع و مراجع

فهرست جدول­ها

جدول ۱-۲: انواع توربین های عرضه شده در بازار

۱۱

جدول ۴-۱: اطلاعات شبیه سازی

۵۱

جدول ۲-۴: پارامترهای انتخابی الگوریتم PSO

۵۳

جدول ۳-۴: اطلاعات شبیه سازی

۵۳

جدول ۱-۵: پارامترهای انتخابی الگوریتم PSO

۷۳

جدول ۲-۵:پارامترهای بهینه شده کتترل کننده فازی با الگوریتم PSO

۷۳

فهرست شکل­ها

شکل ۱-۲ : تولید باد

۶

شکل ۲-۲: وسیله ای بر اساس طرح ایرانیان به منظور استفاده از انرژی باد [۱۰‍]

۷

شکل ۳-۲: ساختمانتوربینبادیمحورافقی [۱۱‍‍]

۱۳

شکل ۴-۲: توربینبادینوعداریوس (محورعمودی) [۱۱]

۱۳

شکل ۵-۲: نمایی از یک سیستم تبدیل انرژی بادی در توربین بادی با محور افقی [۱‍]

۱۴

شکل ۶-۲: دیاگرام سیستم بادی [۲]

۱۵

شکل ۷-۲: منحنی توان-سرعت باد یک توربین بادی زاویه گام قابل تنظیم ۱۵۰۰ کیلوواتی با سرعت قطع خروجی ۲۵ متربرثانیه [۲‍]

۱۶

شکل ۸-۲ : نمودار تغییرات بر حسب تغییرات زاویه گام و نسبت سرعت نوک برای توربین بادی زاویه گام متغیر [۱]

۱۸

شکل ۹-۲: نمودار تغییرات بر حسب تغییرات زاویه گام و نسبت سرعت نوک برای توربین بادی زاویه گام متغیر [۱]

۱۹

شکل ۱۰-۲: نمودار تغییرات و بر حسب تغییرات زاویه گام و نسبت سرعت نوک برای توربین بادی زاویه گام ثابت ‌[۱]

۲۰

شکل ۱۱-۲: توربینبادیسرعتثابت

۲۱

شکل ۱۲-۲: آرایشی از توربینبادیباسرعتمتغیرمحدودبامقاومتمتغیررتور

۲۳

شکل ۱۳-۲: ساختمانتوربینبادینوع DFIG

۲۵

شکل ۱-۳: نمایی از عملکرد سیستم تبدیل انرژی باد

۳۴

شکل ۲-۳: ساختار کنترل کننده توربین بادی DFIG [۳۰]

۳۵

شکل ۳-۳: مدل دینامیکی سیستم قدرت تک ناحیه ای در حضور واحدهای تولید غیر سنتی (بادی)[۳۰]

۳۶

شکل ۴-۳: مدل دینامیکی توربین بادی دارای ژنراتور DFIG به منظور تنظیم فرکانس[۳۰]

۳۷

شکل ۵-۳: بلوک دیاگرام سیستم تنظیم فرکانس سیستم قدرت تک ناحیه ای در حضور توربین بادی DFIG [۳۰]

۴۱

شکل ۶-۳: شماتیک برداری روابط الگوریتم PSO

۴۵

شکل ۷-۳: فلوچارت الگوریتم PSO

۴۶

شکل ۱-۴: سیستم حلقه بسته

۵۰

شکل ۲-۴: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی- زمان برای کنترل‌کننده PI کلاسیک به ازای تغییر بار ، و

۵۱

شکل ۳-۴: سیستم حلقه بسته با اضافه کردن انتگرال مربع خطا

۵۲

شکل ۴-۴: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی- زمان برای کنترل‌کننده PI بهینه به ازای تغییر بار ، و

۵۴

شکل ۵-۴: مقایسه نمودار تغییرات سرعت توربین بادی- زمان برای کنترل‌کننده PI بهینه و کلاسیک به ازای تغییر بار

۵۵

شکل 6-۴: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده PIکلاسیک برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۵۶

شکل7-۴: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کنندهPIبهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۵۶

شکل 8-۴: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده PI کلاسیک برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۵۷

شکل 9-۴: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کنندهPI بهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۵۷

شکل ۱0-۴: تغییرات توان تولید شده توسط واحدهای بادی با در نظر گرفتن کنترل کننده PI کلاسیک برای کنترل سرعت توربین بادی

۵۸

شکل ۱1-۴: تغییرات توان تولید شده توسط واحدهای بادی با در نظر گرفتن کنترل کننده PI بهینه برای کنترل سرعت توربین بادی

۵۹

شکل ۱-۵: نماییازیککنترلکنندهفازی

۶۵

شکل ۲-۵: مثال هایی از توابع عضویت: (a) تابع z ، (b) گوسین، (c) تابع s، (d-f) حالتهایمختلفمثلثی، (g-i) حالتهایمختلفذوزنقهای، (j) گوسینتخت،(k) مستطیلی، (l) تکمقداری

۶۵

شکل ۳-۵: تابع عضویت خطا

۶۹

شکل ۴-۵: تابع عضویت مشتق خطا

۶۹

شکل ۵-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی برای کنترل کننده PI بهینه به ازای تغییر بار

۷۲

شکل ۶-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی با کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSOبه ازای ورودی اغتشاش

۷۴

شکل ۷-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی با کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSOبه ازای ورودی اغتشاش

۷۴

شکل ۸-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی با کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSOبه ازای ورودی اغتشاش

۷۵

شکل ۹-۵: نمودار تغییرات سرعت توربین بادی با کنترل کننده فازی بهینه شده با الگوریتم PSOبه ازای ورودی اغتشاش

۷۵

شکل ۱۰-۵: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده فازی بهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۷۶

شکل ۱۱-۵: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کنندهفازی بهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۷۶

شکل ۱۲-۵: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده فازیبهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۷۷

شکل ۱۳-۵: نمودار فرکانس با در نظر گرفتن کنترل کننده فازیبهینه برای کنترل سرعت توربین بادی به ازای تغییر بار

۷۷


دانلود مقاله بازار یابی چیست؟

مقاله بازار یابی چیست؟
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله بازار یابی چیست؟

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بازار یابی چیست؟*


بازاریابی چیست؟

بسیاری از مردم در مورد اصطلاح بازاریابی اشتباه می کنند و آن را معادل فروش می دانند؛ در صورتی که فروش بخشی از بازاریابی محسوب می شود. دلیل اینکه مردم این اشتباه را می کنند این است که آنها از صبح تا شب با انواع و اقسام تبلیغات تجاری روبرو هستند و به قول یکی از بزرگان علوم مدیریت: امروزه مردم از 3 چیز گریز ندارند، مالیات، مرگ و آگهی های تجاری. اگر کل بازاریابی را به کوه یخ تشبیه کنیم، فروش فقط آن قسمت بیرون آب است که همه می بینیم در صورتی که فعالیتهایی قبل از آن صورت گرفته که باعث این فروش شده است. اگر نیازی مشتری و سلیقه ی آنها به درستی تشخیص داده شود و بر اساس آن کالا طراحی و تولید شده و همراه آن قیمت گذاری و بسته بندی مناسب انجام گیرد همچنین در مورد برنامه های توسعه فروش سیاست های رقابتی اتخاذ شوند، فروش کار بسیار ساده ای خواهد بود و کالا به راحتی فروش می رود.

در تمام کشورها کالاهایی وجود دارند که اصطلاحاً به آنها کالای داغ گفته می شود، به طوری که بازار بسیار گرمی دارند و به محض تولید و توزیع، مشتریان فراوانی خواهند داشت و مشتریان در هر کجا و در هر شرایطی آنها را طلب می کنند. مثالی می زنم: اگر شما به فروشگاه شهروند بروید و دنبال کالای خاصی بگردید و از فروشنده جای آن را سؤال کنید و مثلاً او بگوید 4 لاین بالاتر است، با توجه به تراکم و ازدیاد جمعیت شما خودتان را به آن کالای خاص رسانده و بر می دارید. البته عوامل متعددی در موفقیت و یا عدم موفقیت یک کالا مؤثر است که از آن جمله کیفیت، قیمت، نوع بسته بندی، نحوه برخورد پرسنل با مشتری، نحوه توزیع کالا، خدمات بعد از فروش، ایجاد انگیزه برای خریدار و… را می توان نام برد. به طور کلی بازاریابی را می توان چنین تعریف کرد: فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله. حال ببینیم نیاز خواسته و مبادله چیست.

نیازها

نیاز، عبارت است از حالتی احساسی که محرومیتی را در فرد پدید می آورد که آن محرومیت خود موجب رنج و الم او می گردد. اگر عمده نیازهای بشر را نام ببریم می‌توانیم به طبقه بندی مازلو اشاره کنیم. به اعتقاد مازلو اولین و مهمترین نیاز انسان، نیازهای فیزیولوژیکی هستند که عبارتند از غذا، پوشاک و مسکن. هر انسانی دوست دارد از بلایا ایمن و محفوظ باشد بنابراین نیاز به ایمنی دارد پس دومین نیاز انسان، ایمنی و تأمین است. از آنجا که انسان موجوئدی اجتماعی و از فردگرایی گریزان است، دوست می دارد در اجتماعات بوده مردم را دوست بدارد و دوست داشته شود و از این رو خود را با دیگران پیوند می‌دهد. پس نیاز سوم انسان اجتماعی بودن اوست. او علاوه بر این ها، نیازهای دیگری چون قدر و منزلت و خودشکوفایی یا خودیابی نیز دارد در واقع می خواهد خود و توان خود را به محک تجربه در بیاورد. می خواهد به جایی صعود کند که جایگاه اصلی انسان است و می خواهد از این زندگی خاکی فراتر برود.

خواسته ها

خواسته ها، شکلی از نیاز انسان است که توسط فرهنگ یا شخصیت فردی انسان شکل می گیرد. در واقع برخورد نیاز با فرهنگ و شخصیت فردی انسانها خواسته ها را تشکیل می دهند. یک انسان گرسنه، در ایتالیا، اسپاگتی و یا پیتزا دوست دارد در صورتی که یک انسان گرسنه در ایران، آبگوشت با پیاز و یا چلوکباب با دوغ را طلب می‌کند.


دانلود شبکه های توزیع هوشمند برق

دولت­ها، قانون­گذاران و سازمان­های صنعتی به منظور بالا بردن حق خرید مصرف کنندگان، حمایت از خلاقیت­ها در تغییرات آب و هوایی و افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه بزرگ آمریکای شمالی، یک شبکه هوشمند را پیشنهاد کرده ­اند
دسته بندی برق
بازدید ها 21
فرمت فایل doc
حجم فایل 499 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 168
شبکه های توزیع هوشمند برق

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

دولت­ها، قانون­گذاران و سازمان­های صنعتی به منظور بالا بردن حق خرید مصرف کنندگان، حمایت از خلاقیت­ها در تغییرات آب و هوایی و افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه بزرگ آمریکای شمالی، یک "شبکه هوشمند" را پیشنهاد کرده­اند. البته برای تغییرات مهم در برنامه ریزی، طراحی و عملیات نیروگاه بزرگ به یکپارچه سازی این شبکه هوشمند احتیاج است. در این گزارش، شبکه هوشمند و قابلیت اطمینان نیروگاه بزرگ تعریف می­شود و یک ارزیابی مقدماتی از یکپارچه سازی موفق شبکه هوشمند ارائه می­شود.

سیستم قدرت انبوه آمریکای شمالی بزرگ­ترین سیستم الکتریکی بهم متصل در جهان است. عملکرد معتبر آن بستگی به بکارگیری گسترده­ای ارتباطات زمان واقعی، نظارت و سیستم­های کنترل دارد. به هنگام تکامل سیستم قدرت انبوه، بسیاری از تکنولوژی­های هوشمند برای چندین دهه بکار می­رود.

ابتکارات در سیاست اخیر فدرال، دولتی و کشور باعث توسعه­ی تصور شبکه­ی هوشمند می­گردد که دارای فعل و انفعال، همکاری، کارایی، اعتبار و استحکام بیشتری است. در اصل، ویژگی­های شبکه­ی هوشمند شامل تجهیزات هماهنگ است که به موجب پیشرفت­ها در ارتباطات، سیستم­های هوشمند و تکنولوژی اطلاعت (IT) مهیا شده است که با سیستم­های موجود و جدید کنترل دارای سطح مشترک می­باشد. پروتکل­های ارتباطی انبوه هماهنگ در سیستم وسیع ابزارهایی برای حفظ سیستم پویاتری است که مزایایی را برای کاربران نهایی دارد و بصورت کارآمد از قابلیت اعتبار سیستم ارسال توسعه یافته مطابق با دریافت و تشخیص­های راحت استفاده می­کند. با توجه به پیشرفت­هایی در تکنولوژی شبکه­ی هوشمند، تکامل بی نظیر سطوح کنترل و اندازه گیری سیستم بسیار وسیع و گسترده است. تلاش­های زیادی در دهه­ی گذشته به منظور توسعه و پیشرفت دادن این زیرساخت شبکه­ی هوشمند صورت گرفته است که بخش مدیریت سهامدار نیز تشویق به انجام این کار شده است.

سیستم قدرت انبوه امروزی به منظور فراهم کردن سطح مناسب و کافی­ای از قابلیت اطمینان طراحی و بکار گرفته شده است. شبکه­ی هوشمند می­تواند از سطح مناسب و کارآمد قابلیت اطمینان حمایت کند حتی در هنگامی که صنعت با چالش بر عهده برآمدن از سیاست هیئت و رهنمودهای قانونگذاری که ویژگی­های سیستم قدرت انبوه ایالات متحده­ی آمریکا را تحت تأثیر قرار می­دهد و تغییر می­نماید روبرو باشد. موفقیت یکپارچه سازی و مجتمع سازی مفاهیم و تکنولوژی شبکه­ی هوشمند بسیار بستگی به قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه موجود در طی تکامل خود دارد. این مثاله تمرکز خود را بر روی جنبه­های مختلف این موضوع اساسی جلب کرده است.

تأثیر کلی شبکه­ی هوشمند بر روی قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه همچنان قابل مشاهده می­باشد. در حالی که وظیفه­ی شبکه­ی هوشمند افزایش نسبی قابلیت اطمینان است اما اگر قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه را بصورت ضعیف بکار برد در این صورت دچار صدمه و آسیب می­شود. بنابراین، اطمینان دادن به اینکه تکامل شبکه­ی هوشمند باعث افزایش آسیب پذیری سیستم قدرت انبوه نمی­گردد مهم می­باشد اما تا حدی از اهداف قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه صنعت حمایت می­کند.

کمیته­ی برنامه ریزی NERC برای بررسی کردن کارکردهای سیستم­های هوشمندی کردن امکان یکپارچگی و مجتمع سازی موفق میسر می کند توانسته است نیروی کار شبکه­ی هوشمند (SGTF) شکل دهد. فصل SGTF هر یک از موضوعات و نگرانی­های شبکه­ی هوشمند را با توجه به قابلیت اطمینان سیستم قدرت انبوه مشخص و توضیح می­دهد و ویژگی­های قابلیت اطمینان شبکه­ی هوشمند و نحوه­ی تأثیر احتمالی آنها بر روی برنامه ریزی سیستم قدرت انبوه و فرایندهای طراحی و عملیاتی و ابزارهایی که برای حفظ قابلیت اطمینان مورد نیاز هستند را می­سنجد.

فهرست مطالب

چکیده1

1- مقدمه. 9

تعریف و پیش بینی شبکه هوشمند. 12

فصل اول: خلاصه قانونی و ضوابط

1-1- مقدمه. 16

1-2- خلاصه ضوابط و قوانین امریکا16

1-2-1- کنگره ایالت متحده16

1-2-2- FERC سیاست شبکه هوشمند 14 ژولای 2009. 18

1-2-3- دایره انرژی ایالات متحده18

1-2-4- کمیسیون ارتباطات فدرال ایالت متحده (FCC)19

1-3- خلاصه ضوابط دولتی ایالت متحده:21

1-4- خلاصه ضوابط و قوانین کانادا22

فصل دوم: شاخصه ها و ارزیابی تکنولوژی

2-1- مقدمه. 25

2-2- ادغام تکنولوژی شبکه هوشمند در سیستم انبوه نیرو:25

2-3- قابلیت اطمینان تکنولوژی اطلاعات و ادغام سیستم کنترل.. 27

2-4- ارزیابی تکنولوژی.. 29

2-5- تکنولوژیهای شبکه ی هوشمند روی سیستم انبوه نیرو. 30

2-6- ابزار phasor. 32

2-7- کیفیت نیرو و کنترل جریان.. 33

2-8- واحدهای ترمینال از راه دور (RTNS):38

2-9- تجهیزات انتقال.. 40

2-10- سیستم انبوه نیرو: ابزار رو به تکامل.. 44

2-11- سیستمهای تقویت بارپخش پیشرفته:50

فصل سوم: تکنولوژیهای شبکه هوشمند روی سیستم توزیع

3-1- تکنولوژیهای شبکه هوشمند روی سیستم توزیع:55

3-2- تولید نیروی توزیع شده و ذخیره آن:57

3-3- سیستم توزیع- سیستمهای موجود. 60

3-4- روان سازی بار تحت فرکانس:61

3-5- تامین انتقال الکتریکی تقاضا63

3-6- سیستم توزیع- سیستمهای در حال توسعه. 66

3-7- سیستمهای اتومات صنعتی.. 68

فصل چهارم: طرح ریزی و عملکرد با شبکه هوشمند

4-1- مقدمه. 72

4-2- ریسک های قابلیت اطمینان سیستم نیروی انبوه72

4-3- عملکردهای مختص در زمان وقوع حادثه:77

4-4- ارزیابی های پس از عملکرد:78

4-5- طرح ریزی طولانی مدت: مقولههای مرتبط به سیستم نیرو. 78

4-6- ملزومات شبیه سازی و طراحی.. 80

4-7- بلایای طبیعی.. 83

4-8- منابع توزیع شده و شبکههای کوچک و ادغام منابع قابل احیاء:85

4-9- منابع توزیعی.. 98

4-10- عملیات زمان واقعی.. 98

4-10-1- نقص ها98

4-10-2- خطرات در عملیات... 99

4-10-3- کنترل توزیعی و مرتبهای (نظارتی) زمان واقعی:100

4-11- ارزیابی عملیات... 103

4-11-1- نیازهای ماتریسهای جدید کارایی سیستم.. 103

4-12- سایر ملاحظات... 104

4-12-1- تغییر دیدگاه سازمانی.. 104

4-12-2- موضوعات مربوط به امید به زندگی.. 104

4-12-3- تداوم تجارت... 105

4-12-4- پیادهسازی تکاملی.. 106

4-12-5- نیازهای R و D... 106

4-13- کشفیات فصل.. 108

فصل پنجم: تأمین cyber برای شبکهی هوشمند

5-1- مقدمه. 111

5-2- از دست رفتن سیستمهای مرکز کنترل.. 115

5-3- سیستمهای ارتباطات... 116

5-4- بیسیم.. 118

5-5- ساختار فرمان و کنترل.. 119

5-6- اهمیت کنترل و نظارت متمرکز زمان واقعی.. 121

5-7- از دست دادن کنترل و ارتباطات... 121

5-8- دلایل از دست رفتن کنترل و ارتباطات... 123

5-9- محلهای بالقوه برای از دست رفتن کنترل یا ارتباطات... 124

5-10- پیامدهای از دست رفتن کنترل و ارتباطات... 124

5-11- مدل امنیتی عمیق دفاعی.. 126

5-12- مدیریت ریسک... 129

5-13- نیاز به فراند تصدیق قوی و قابل تطبیق.. 130

5-14- هماهنگی استانداردها و تکامل فرایند. 131

5-15- افزایش پیچیدگی در اداره کردن دارایی.. 134

5-16- برقراری تعادل در منابع داخلی و خارجی ریسک سیستم.. 137

5-17- استفاده از تعیین استاندارد ریسک برای مجتمع سازی و یکپارچگی شبکهی هوشمند. 138

5-18- ریسکهای نامشخص در هنگام استنتاج شبکهی هوشمند. 139

5-19- سایر ملاحظات... 143

5-19-1- امنیت فیزیکی دارایها در خارج از مرکز کنترل.. 143

5-19-2- برنامه ریزی متداوم و برنامه ریزی حادثه. 147

5-20- نیازهای R&D... 149

5-20-1- امنیت cyber. 149

5-21- محاسبهی تودهی انبوه151

5-22- توانایی های محاسبه. 153

5-23- کشفیات فصل.. 154

فصل ششم: نتایج و پیشنهادات

6-1- نتایج و پیشنهادات... 156

6-2-پیشنهادات... 158

ضمیمه 1: استانداردهای شبکهی هوشمند و قابلیت اطمینان.. 159

منابع.. 162

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 1– مجتمع سازی موفق ابزارها و سیستم­های شبکه هوشمند7

جدول 2- تکنولوژی­های شبکه­ی هوشمند- سیستم­ها و ابزارها 29

جدول 3: تاثیرات محتمل شبکه هوشمند70


دانلود طراحی تایمر دیجیتالی

تایمر دیجیتالی که دراین پروژه طراحی شده است و معرفی می گردد
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 36
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77
طراحی تایمر دیجیتالی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

تایمر دیجیتالی که دراین پروژه طراحی شده است و معرفی می گردد دارای مشخصات زیر است:

- نمایش مراحل برنامه بر روی سون سگمنت (26 مرحله).

- حفظ مرحله برنامه در هنگام قطع برق با استفاده از باطری BACKUP .

- انتخاب شروع از هرمرحله برنامه با استفاده از کلیدهای PROGRAM .

- کوچک بودن حجم مدار نسبت به نمونه های مشابه دیجیتالی .

اصولاً تایمر برای شمارش اتفاقات بکار می رود. و تعداد خاصی از این اتفاقات برای ما اهمیت دارد تا در این زمانهای خاص به یک دستگاه فرمان روشن یا خاموش بودن را بدهیم. دراصل تایمر دیجیتالی یک شمارنده است که تعداد پالسهای ورودی را بصورت باینری می شمارد و اگر ما از میان این اعداد موردنظر خودمان را به وسیله یک دیکودر، دیکودر کنیم، به راحتی می توانیم به تعدادی خروجی فرمان دهیم.

فهرست مطالب

مقدمه:

مدارتغذیه:

مدار داخلی (7805):

«مدار قدرت»

«مدار سنسور آب»:

:(ADC0804) IC

«آشنایی با میکروکنترلرها»

2-1 اصطلاحات فنی

3-1 واحد پردازش مرکزی

.حافظه نیمه رسانا : RAM و ROM

گذرگاهها : آدرس ، داده و کنترل

ابزارهای ورودی / خروجی

ابزارهای ذخیره سازی انبوه

ابزارهای رابط با انسان

برنامه ها : بزرگ و کوچک

معماری سخت افزار

کاربردها

ویژگیهای مجموعه دستورالعمل ها

میکروکنترلر

مزیت ها و معایب

مروری برخانواده MCS-51TM

بررسی اجمالی پایه ها

ورودی های نوسان ساز روی تراشه

ساختار درگاه I/O

سازمان حافظه

ثبات های کاربرد خاص

بیت توازن

اشاره گر داده

ثبات های درگاه

ثبات های وقفه

ثبات کنترل توان

حالت معلق

حالت افت تغذیه

حافظه خارجی

دستیابی به حافظه کد خارجی

دستیابی به حافظه داده خارجی

رمزگشایی آدرس

ثبات های تایمر

ثبات کنترل توان

اشتراک درفضای حافظه کد و داده خارجی

عملیات راه اندازی مجدد، reset

هدف طرح