دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 10 |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
در نظام طولی جهان، ذات حق در رأس همه موجودات قرار دارد و ملائکه، مجریان فرمان او هستند، بین خود ملائکه نیز سلسله مراتب محقق است: بعضی ریاست و فرماندهی دارند و بعضی از اعوان و انصار بشمار می روند، میکائیل فرشته مأمور ارزاق، و عزرائیل ملک موت و موکل بر قبض ارواح است، و برای هر یک از آن دو، اعوان و یارانی نیز وجود دارد، هر ملکی پستی مشخص و جایی معین دارد: «و ما منا الا له مقام معلوم؛ هر یک از ما فرشتگان، مقام معینی داریم» (الصافات / 164».
نسبت خدا به موجودات، نسبت آفریدن و ایجاد کردن و تکوین است. تشکیلات و دستگاه او را مانند تشکیلات اجتماعی و روابط قراردادی که در اجتماع بشر دائر است، نباید پنداشت. قرآن کریم تدبیر خلقت را گاهی به خداوند نسبت می دهد و گاهی به فرشتگان. گاه می فرماید: «یدبر الامر من السماء الی الارض؛ خدا امر را از آسمان به زمین تدبیر می کند و می فرستد» (سجده/5) و گاه می فرماید: «فالمدبرات امرا؛ قسم به فرشتگان تدبیر کننده امر» (نازعات/5). گاهی قبض و دریافت نفوس انسانهایی را که می میرند به فرشتگان نسبت می دهد و گاهی به فرشته خاص مرگ. گاهی وحی را به یک فرشته نسبت می دهد: «نزل به به الروح الامین* علی قلبک؛ روح الامین
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 14 |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
1- اشاره پنهانی:که همان معنای لغوی است.چنان که درباره زکریا علیه السلام در قرآن می خوانیم: فخرج علی قومه من المحراب فاوحی الیهم ان سبحوا بکرة و عشیا (6) ،او ازمحراب عبادتش به سوی مردم بیرون آمد و با اشاره به آنان گفت:به شکرانه این موهبت صبح و شام خدا را تسبیح کنید».
2- هدایت غریزی:یعنی رهنمودهای طبیعی که در نهاد تمام موجودات به ودیعت نهاده شده است.هر موجودی اعم از جماد،نبات، حیوان و انسان،به طورغریزی راه بقا و تداوم حیات خود را می داند.از این هدایت طبیعی با نام وحی درقرآن یاد شده است: و اوحی ربک الی النحل ان اتخذی من الجبال بیوتا و من الشجر ومما یعرشون ثم کلی من کل الثمرات فاسلکی سبل ربک ذللا... (7) ، پروردگارت به زنبور عسل وحی[ الهام غریزی]نمود که از کوه و درخت و داربست هایی که مردم می سازند،خانه هایی درست کن، سپس از همه میوه ها[شیره گل ها]بخور[بنوش]و راه های پروردگارت را به راحتی بپوی ».
هدایت غریزی که در نهاد اشیا قرار دارد،خود رازی نهفته از اسرار طبیعت به شمار می رود که اثر شگفت آور آن آشکار،ولی منشا و مبدا آن پنهان از انظار بوده و شایسته آن است که آن را وحی گویند. و اوحی فی کل سماء امرها... (8) ،و در هرآسمانی کار آن[آسمان] را وحی[ مقرر]فرمود...».
3- الهام(سروش غیبی):گاه انسان پیامی را دریافت می دارد که منشا آن رانمی داند.به ویژه در حالت اضطرار که گمان می برد راه به جایی ندارد.ناگهان درخششی در دل او پدید می آید که راه را بر او روشن می سازد و او را از آن تنگنابیرون می آورد.این پیام های ره گشا،همان سروش غیبی است که از پشت پرده ظاهرشده و به مدد انسان می آید.از این سروش غیبی که از عنایت الهی سرچشمه گرفته،در قرآن با نام وحی تعبیر شده است.قرآن درباره مادر موسی علیه السلام می فرماید:
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | برق،الکترونیک،مخابرات |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 20 |
حجم فایل | 585 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
پدیده علائم الکتریکی با ظهور در جهت فعالیت راه آهن های دنیا چهره جدیدی به شیوه حرکت در راه آهن بخشید این تحول که تجربه نوینی را مورد آزمایش قرار می داد متکی به اهداف مکانیزه کردن عملیات قبول و اعزام و اجتناب از خطای نیروی انسانی توأم با بالا بودن سرعت انتقال فرامین بوده که به کمک تکنولوژی تحقق یافت.
با متداول شدن بهره برداری از علائم الکتریکی در راه آهن های دنیا راه آهن ایران نیز در سال 1961 میلادی اولین گام را با بهره برداری از سیستم علائم الکتریکی اینترلاکینگی در محور تهران – اهواز آغاز نمود که در حال حاضر نیز این سیستم در حال استفاده می باشد.
سیستم اینتر لاکینگ در اصل یک مدار فرمان بسیار بزرگ است که با قفل بعضی از رله ها و آزاد کردن برخی دیگر کار حفظ ایمنی مسیر قطارها را انجام می دهد.
در یک ایستگاه ، سه خط ( ایستگاه شوش) با سیستم اینترلاکینگ احتیاج به حدود 100 کیلومتر کابل کلی یا کابل رشته است.
و برای اجرای مدار فرمان ان حدود 700 رله از انواع مختلف با ولتاژ های مختلف لازم است.
در این نوع سیستم عمل سنس قطارها را با ولتاژ DC انجام می دهند که این مقدار ولتاژ را از ریل قطار عبور داده و در زمانی که یک وسیله ریلی از آن ریل عبور کند به دلیل رسانا بودن آن ولتاژ اتصال کوتاه شده و قطع می شود و نشانگر سنس روشن می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 15 |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
فرمت فایل ورد
تعداد صفحات :15
آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده، و در نتیجه مبهمی است. در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحبنظران تعلیم و تربیت هم اختلافنظر وجود دارد. همچنین مفاهیمی مانند سوادآموزی، کارآموزی، بارآوردن، پروردن، تأدیب، اجتماعی کردن، و ... نیز جزئی از «آموزش و پرورش» محسوب میشوند یا با آن همپوشی دارند.
دربارهٔ مفهوم «آموزش و پرورش» باید درنظر داشت که «آموزش و پرورش» منحصر به افراد، زمان، مکان، یا عمل خاصی نیست. یعنی به طور مشخص «آموزش و پرورش» منحصر به مدرسه، کودکان، یا آموزش دروس خاصی نیست، بلکه «آموزش و پرورش» برای همه، و در هر زمانی (ز گهواره تا گور) و هر مکانی است.
امروزه کشورهای مختلف جهان از ساختارهای آموزشی متفاوتی برخوردار می باشند که طبیعتاً ساختارهای فوق در هرکشوری بنا بر سیاست ها، برنامه ها و اهداف مورد نظر آن کشور متفاوت می باشد. دراین میان، تلاش براین است که نظام آموزشی هر یک از کشورها با تحولات اجتماعی و پیشرفت های فرهنگی متناسب با قرن بیست و یکم هم گام گردد و از سویی دیگر، هماهنگی های لازم بین برنامه های آموزشی و بازار کار در حوزه های مختلف خدماتی، صنایع، کشاورزی، بازرگانی و غیره برقرار گردد.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 22 |
حجم فایل | 355 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
فولدینگ می خواهد منطق دو ارزشی را ساختار شکنی کند و کثرت و تباین را جایگزین آن کند. فولدینگ هم مانند دیکانستراکشن در پی از بین بردن مبناهای فکری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونه مدرن است.
فولدینگ، عمود گرایی، طبقه بندی و سلسله مراتب را مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند. از نظر فولدینگ همه چیز هم سطح یکدیگر است. دلوز در کتاب خود به نام، فولد، لایبنیتز و باروک جهان را چنین تبیین می کند: جهان به عنوان کالبدی از فولدها، و سطوح بی نهایت که از طریق فضا، زمان فشرده شده، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است. دلوز هستی و اجزای آن را همواره در حال شدن می بیند .
معماری فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود. فلسفه فولدینگ برای نخستین بار توسط فیلسوف فقید فرانسوی، ژیل دلوز مطرح شد. وی همچون ژاک دریدا از جمله فلاسفه مکتب پسا ساختارگرایی محسوب می شود.دلوز نیز مانند دریدا اساس اندیشه خود را بر زیر سوال بردن بینش مدرن و مکتب ساختار گرایی قرار داد.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | مهندسی شیمی |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 16 |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
نانوتکنولوژی، توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستمهای جدید با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولی و اتمی و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر میشود. از همین تعریف ساده برمیآید که نانوتکنولوژی یک رشته جدید نیست، بلکه رویکردی جدید در تمام رشته هاست. برای نانوتکنولوژی کاربردهایی را در حوزه های مختلف از غذا، دارو، تشخیص پزشکی و بیوتکنولوژی تا الکترونیک، کامپیوتر، ارتباطات، حملونقل، انرژی، محیط زیست، مواد، هوافضا و امنیت ملی برشمرده اند.کاربردهای وسیع این عرصه به همراه پیامدهای اجتماعی، سیاسی و حقوقی آن، این فن آوری را بهعنوان یک زمینه فرا رشتهای و فرابخش مطرح نموده است.
هر چند آزمایشها و تحقیقات پیرامون نانوتکتولوژی از ابتدای دهه 80 قرن بیستم بطور جدی پیگیری شد، اما اثرات تحول آفرین، معجزه آسا و باورنکردنی نانوتکنولوژی در روند تحقیق و توسعه باعث گردید که نظر تمامی کشورهای بزرگ به این موضوع جلب گردد و فناوری نانو را به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای تحقیقاتی خویش طی دهه اول قرن بیست و یکم محسوب نمایند .
استفاده از این فنآوری در کلیه علوم پزشکی، پتروشیمی، علوم مواد، صنایع دفاعی، الکترونیک، کامپوترهای کوانتومی و غیره باعث شده که تحقیقات در زمینه نانو بهعنوان یک چالش اصلی علمی و صنعتی پیش روی جهانیان باشد. لذا محققین، اساتید و صنعتگران ایرانی نیز باید در یک بسیج همگانی، جایگاه، موقعیت و وضعیت خویش را در خصوص این موضوع مشخص نمایند و با یک برنامهریزی علمی دقیق و کارشناسانه به حضوری فعال و حتی رقابتی سالم در این جایگاه، عرضاندام و ابراز وجود نمایند و برای چنین کاری طراحی یک برنامه منسجم، فراگیر و همه جانبه اجتنابناپذیر است.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 46 |
حجم فایل | 58 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
چکیده
فناوری اطلاعات و ارتباطات خصوصا اینترنت، بهصورت فعال حکومتها را در قرن بیست و یکم بهشدت تغییردادهاست. دادهکاوی یکی از دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهبود تحلیلها و تصمیمات سازمانی و استراتژیهای مدیریتی میباشد. ادبیات بسیار وسیعی روی دادهکاوی و تکنولوژیهای بکارگیری موثر آن وجوددارد. در سالهای اخیر، شهر الکترونیک توجه بسیاری از محققان را بهخود جلبکردهاست. در واقع شهر الکترونیک از استفاده موثر دولت از تکنولوژیهای پیشرفته اطلاعات و ارتباطات و از طریق کانلهای اطلاعاتی مختلف همچون تلفن، اینترنت و ایستگاههای عمومی کامپیوتری، ناشی میشود. هر روزه حجم عظیمی از دادههای دسترسی کاربران در سیستمهای شهر الکترونیک تولید میشوند. کاوش این دادهها در تجزیه و تحلیلهای دولت، پیشگوییها، استراتژیها، کنترل و برنامهریزیهای عملیاتی و تاکتیکی تاثیرگذار هستند. دادهکاوی در شهر الکترونیک نقش مهمی در تنظیم اهداف دولتی، کشف رفتار شهروندان و تخمین زمینههای فعالیت آینده آنها دارد. البته در نقش این دادهها در موفقیت حکومت نباید گزافهگویی کرد. زیرا اتوماتیزهکردن عوامل دادهکاوی در خدمات شهر الکترونیک، هنوز نیازمند حلکردن بعضی مشکلات است. در اینجا برای فهم بهتر از اهمیت و جایگاه دادهکاوی در شهر الکترونیک، مطالعهای شامل کاربردهای دادهکاوی و چالشهای پیادهسازی موفق آن در شهر الکترونیک، توسعهدادهشدهاست. این مطالعه میتواند منافعی را در اختیار سهامداران مختلف و صاحبان اختیار که نیاز به دستگیری دانش مخفی و ضمنی از شهروندان، سازمانها و یا کسب و کارها دارند، قرار دهد.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 46 |
حجم فایل | 42 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
مدرسه شهید عطوان واقع در خیابان حافظ منطقه افشار شهرستان دزفول قرار دادرد. مساحت این مدرسه 1485 متر مربع است.
این مدرسه دارای 8 کلاس درس است و در هر کلاس 25 نفر دانش اموز دارد. این مدرسه تنها به منظور یک شیفت تحصیلی ابتدایی دخترانه دایر می باشد که در مجموع 270 نفر دانش دارد. درب اصلی آن در خیایان حافظ است . درب ورودی مدرسه دارای ابعاد کوچکی است که در بالای آن تابلوی آهنی سبز رنگیست که نام مدرسه و سال تاسیس مدرسه بر روی ان نوشته شده محیط و ساختمان فیزیکی مدرسه دارای شرایط آموزشی و کاملاً مجزاست ساختمان آن دو طبقه است در طبقه همکف مدرسه 3 کلاس درس اول (1) اول(2) و دوم و یک دفتر که متعلق به استراحت معلمان ، معاونان و مدیر است در انتهای راهروی مدرسه یک اتاق به منظور پذیرایی از کارکنان اداری و آموزگاران مدرسه است که این اتاق در اختیار مستخدم یا به عبارتی بابای مدرسه می باشد. درست در روبروی دفتر مدرسه یک آیینه تمام قد نصب شده است که دانش اموزان بتوانند ظاهر آراسته خود را در آن ببینند و در ضلعی دیگر از راهرو 3 کمد مجزا از هم وجود دارد که یکی از آنها جهت نگهداری جوایز دانش اموزان و 2 کمد دیگر آن مربوط به نگهداری وسایل کمک اموزشی دروس ریاضی و علوم از قبیل : ماکت اندام انسان ، کره زمین وانواع نقشه ها و وسایل آموزشی و آزمایشی و کمک درسی فارسی می باشد.
فهرست مطالب
اطلاعات شناسنامه اموزشگاه
اطلاعات عمومی و ساختمانی اموزشگاه
زندگی نامه شهید محمد عطوان
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح وظایف معلمان آموزشگاه
چارت سازمانیدبستان شهید عطوان 92-91
شرح وظایف مدیر آموزشگاه
شرح وظایف مربی بهداشت
اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی
وضعیت کادر اداری
شورای مدرسه
شرح وظایف شورای مدرسه .
ترکیب اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه
شرح وظایف انجمن اولیا و مربیان مدرسه :
شورای معلمان
شواری دانش آموزان
شرح وظایف شورای دانش اموزان
نحوه تدریس
نتیجه گیری کلی:
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | محیط زیست |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 22 |
حجم فایل | 54 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
در این که بقای بشر بر روی این کره خاکی بستگی تمام به حفاظت از محیط زیست دارد، هیچ فرد نسبتا مطلعی از رابطه بین انسان و محیط زیست، شک و تردیدی ندارد. اصطلاح محیط زیست گرچه در هیچیک از کنوانسیونها، معاهدات و بیانیه های مهم بین المللی تعریف نشده اما در یک نگاه کلی می توان گفت که محیط زیست به همه شرایط و عوامل فیزیکی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیبا شناختی اطلاق می شود که اشیاء و اموال موجود در کره زمین در حیطه آن قرار دارد و بر مطلوبیت و ارزش آن اموال و نیز کیفیت زندگی بشر اثرگذار است. پس هر چه در دور و اطراف خود می بینیم در محدوده معنی و مفهوم این اصطلاح قرار می گیرد.
از طرف دیگر محیط زیست مرزی هم نمی شناسد تا در آن محدود و محصور شود و اثرات تخریب آن در یک کشور به کشور یا کشورهای دیگر سرایت نکند. از این رو، حافظت از محیط زیست نباید دغدغه یک یا چند کشور تلقی شود بلکه همه کشورها در این زمینه باید مسئولیت پذیر باشند.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 28 |
حجم فایل | 1.616 مگا بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
در اینجا سعی داریم به صورت مختصر و مفید نحوه استفاده آن را بیان کنیم.بدون هیچ توضیح اضافی در رابطه با نرم افزار و کاربردهای جانبی آن به اصل موضوع تکیه کرده و آموزش را شروع میکنیم
بعد از نصب نرم افزار Nero 9 شما از دو طریق می توانید به منوی اصلی آن دسترسی داشته باشید (لازم به ذکر است که بگوئیم هر دو منو یا ویزارد با اسم Nero Express و Nero Smart هر دو از لحاظ کاربرد یکی می باشند ولی از لحاظ کار با نرم افزار Nero Smart کمی برای کسانی که تازه می خواهند کار با نرم افزار را فرا بگیرند شاید مشکل باشد)
بسیار خوب از منوی Start بر روی گزینه All Program کلیک کرده و گزینه Nero Express را انتخاب کنید.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود