سمینار کارشناسی ارشد :روش های بهینه سازی پرس وجوها در بانک های اطلاعاتی توزیع شده با استفاده از الگوریتم های تخصیص داده (کامپیوت

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلrar
تعداد صفحات80
حجم فایل1.304 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل اول : مقدمه ای بر سیستم های  توزیع شده

1-1           چکیده

1-2           مقدمه

1-3           سیستم توزیع شده

1-4           دلایل استفاده از سیستم توزیع شده

1-5           پایگاه داده توزیع شده

1-6           معماری پایگاه داده ها.

1-7           معماری سیستم مدیریت پایگاه داده توزیع شده

1-8           فوائد پایگاه توزیع شده

1-9           سیستم های پایگاه داده توزیع شده

1-10      قوانین Date  برای پایگاه داده توزیع شده .

1-11      روش های توزیع داده

1-12      نسخه سازی از داده ها

فصل دوم : بهینه سازی پرس و جو های توزیع شده

1-2   بهینه سازی پرس وجو

2-2 روش های مختلف در بهینه سازی پرس و جو .

2-3  الگوریتم های بهینه سازی پرس وجو

2-4  روش های بهینه سازی پرس وجو در بانک های اطلاعاتی توزیع شده

2-5 الگوریتم های استاتیک تخصیص داده ..

 

2-6  الگوریتم های تخصیص پویا ..

فصل سوم : تولید طرح اجرای بهینه

3-1 گراف پیوند

3-2  الگوریتم های قطعی ..

3-3 الگوریتم های غیر قطعی

3-4 ترکیب الگوریتم ژنتیک و آتاماتای یادگیر ..

 نتیجه گیری ..

 منابع .

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت پروتکل درمانی دررفتگی قدامی شانه (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات28
حجم فایل2.844 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروتکل درمانی دررفتگی قدامی شانه

 

تعریف در رفتگی: تغییر محل سر دو استخوان که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته و تشکیل مفصل را داده اند؛ دررفتگی نام دارد، که به دو نوع کامل و ناقص تقسیم می شود.

عملکرد رباط ها: رباط ها طوری طرح ریزی شده اند که از تغییر محل و حرکت غیر طبیعی جلو گیری   می نمایند. امکان دارد دررفتگی اتفاق بیافتد اما به رباط آسیب نرسد. در بهترین شرایط حداقل 6 هفته زمان لازم است تا رباط آسیب دیده در محل دررفتگی درمان شود.

مهمترین عضلات نگهدارنده مفصل شانه عبارتند از:

1- عضلات روتی تورکاف

2- دلتوئید

3- سینه ای بزرگ

4- پشتی بزرگ و گرد بزرگ

5- سر دراز عضله دوسر بازو

 

عناوین اسلایدها

آناتومی مفصل شانه

حمایت عضلانی از کپسول مفصلی

مقدمه

علائم و تشخیص

هدف اصلی پرتکل درمانی

پرتکل درمانی پیشنهادی 

اهداف مرحله مقدماتی

برنامه تمرینی دوره مقدماتی

شرح تمرینات دوره مقدماتی

تمرینات ایزومتریک شانه

تمرینات ایزو تونیک مقدماتی

زمانبندی تمرینات ایزوتونیک

اهداف مرحله اصلی

تمرینات استقامتی دوره تثبیت

مرحله تثبیت

فلکشن افقی

اکستن شن بازو

آبداکشن بازو

فلکشن بازو

آداکشن بازو

اکستن افقی

چرخش دهنده های داخلی بازو

چرخش دهنده های خارجی بازو

مرحله تثبیت

تمرینات قدرتی دوره تثبیت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آموزش تحلیل تکنیکال بازار بورس از مقدماتی تا پیشرفته (بورس و کالا)

دسته بندیبورس و کالا
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات193
حجم فایل8.146 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برخی از عناوین مهم موجود در کتاب فوق عبارتند از: معرفی و تحلیل و استراتژی معاملاتی اندیکاتورها - تحلیل و انواع و نحوه رسم و استراتژی معاملاتی سطوح فیبوناچی- تحلیل و انواع و محاسبه و استراتژی معاملاتی خطوط پیوت و کاماریلا- تحلیل و انواع و نحوه رسم و استراتژی معاملاتی چنگال اندروز و ...

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آموزش تحلیل بنیادی بازار بورس از مقدماتی تا پیشرفته (بورس و کالا)

دسته بندیبورس و کالا
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات96
حجم فایل1.475 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برخی از عناوین مهم موجود در کتاب فوق عبارتند از:

بخش تحلیل بنیادی: مراحل تحلیل بنیادی - چرخه اقتصادی و چرخه عمر - تحلیل افزایش سرمایه - NAV شرکتهای سرمایه گذاری - تصول و مفهیم حسابداری مقدماتی - تجزیه و تحلل صورتهای مالی - مدیریت سرمایه - ریسک و بازده - تحلیل مجمع شرکتها - تحلیل عوامل کلان اقتصادی، عوامل صنعت و عوامل درونی شرکت - دراو داون و بازگشت از ضرر - مدلهای ارزش گذاری قیمت سهام - تجزیه و تحلیل درصدی و تجزیه و تحلیل نسبتی صورتهای مالی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آموزش مقدمات بازار بورس (بورس و کالا)

دسته بندیبورس و کالا
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات59
حجم فایل4.201 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کتاب حاضر سطح اول از کتاب نفیس صفر تا صد بورس می باشد و بصورت جداگانه تحت عنوان مقدمات بورس در 59 صفحه تهیه شده است. برخی از عناوین مهم موجود در کتاب فوق عبارتند از:

بخش مقدمات: مفاهیم و اطلاعات بورس - سایتهای پرکاربرد - حجم مبنا و قیمتها - انواع سود - P/E و ....

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کتاب نفیس آموزش صفر تا صد بورس (بورس و کالا)

دسته بندیبورس و کالا
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات350
حجم فایل13.329 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کتاب نفیس حاضر در 350 صفحه در سه بخش مقدمات ، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال تهیه و تنظیم شده است و حاصل 10 سال تجربه حضور بنده در بازار سرماهی و همینطور سایر دوستانی که بعضی مطالب از آنها اقتباس شده است، می باشد.
لازم به ذکر است برای اجرای فایل نصب نرم افزار Adabe Acrobat X Pro 10.0 ME لازم می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کامل ترین پکیج آموزش حل مکعب روبیک زیر 50ثانیه (سایر گروه ها)

دسته بندیسایر گروه ها
فرمت فایلrar
تعداد صفحات300
حجم فایل11.817 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کامل ترین پکیج آموزش حل مکعب روبیک زیر 50ثانیه

با استفاده از آموزش حل مکعب روبیک در کمتر از 50 ثانیه ( تصویری ) اورجینال شما به بالاترین مرز آمادگی در رشته یا موضوع مورد علاقه خود خواهید شد.موفقیت نزدیک است.

با این آموزش به سادگی در یک دقیقه مکعب رو درست کنید
شما هم به راحتی در حل مکعب روبیک حرفه ای شوید
جذاب ترین بازی جهان

یکی از سرگرمی های چند دهه ی اخیر جهان ، مکعب روبیک می باشد که در سر تا سر دنیا شیفتگان و علاقمندان زیادی دارد . مکعب روبیک نام یک پازل مکانیکی است که برای اولین بار در سال 1974 توسط ارنو روبیک ، مهندس معمار مجارستانی اختراع شد . از آن پس این مکعب جادویی به پاس قدردانی از مخترع آن روبیک نام گرفت .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و رضایتمندی شغلی زنان شاغل (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات32
حجم فایل165 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و رضایتمندی شغلی زنان شاغل

 

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

عوامل مؤثر بر رضایت شغلی ,ایمنی شغلی,تأثیر رضایت بر بهره وری,افزایش,آثار رضایتمندی شغلی ,افزایش بهره وری کارکنان ,تاثیر رضایت شغلی در بهره وری,پایان نامه بهره‌ وری کارکنان ,پایان نامه رضایتمندی شغلی,افزایش بهره‌ وری کارکنان ,تاثیر رضایت کارکنان در بهره وری,افزایش بهره وری,بهره وری کارکنان

 

بیان مسئله

یکی از مفاهیم روانشناختی که اخیراً توسط دانشمندان علوم تربیتی مطرح گردیده است، حمایت اجتماعی می‌باشد. این موضوع نیز یکی از نیازهای اساسی افراد بشر در طول تاریخ بوده است. انسان‌های اولیه در اکثر دوران تاریخ خود احتمالاً در دسته‌ها و گروه‌های کوچک زندگی می‌کردند و به دنبال یافتن غذا بودند و در مواقعی در معرض خطر حمله موجودات درنده قرار می‌گرفتند. به عقیده بالبی(1982، نقل از شریفی درآمدی،1381: 85) در طول تاریخ بشری در صورت کمک اطرافیان، انسان‌ها به بهترین وجه قادر به رویارویی با بحران‌ها و روبرو شدن با خطرات بوده‌اند. بدین‌گونه در طبیعت ما نیاز به دلبستگی‌های نزدیک استقرار یافته است تا بتوانیم از حمایت خانواده و اطرافیان برخوردار گردیم.  آنگونه که از تعاریف مختلف حمایت اجتماعی استنباط می‌شود، آن عبارت است از میزان ادراک فرد از این که مورد توجه و علاقه دیگران بوده، از دیدگاه آنان فردی ارزشمند است و چنانچه دچار مشکل شود به او یاری می‌رسانند. بنا به تعریف، حمایت اجتماعی شامل دو بعد اساسی است، یکی جنبه ذهنی که نشان دهنده تصورات و ادراکات فرد از حمایت‌های اطرافیان است، و دیگری جنبه واقعی(عینی) است که عبارتست از میزان مساعدت‌ها و کمک‌های واقعی ارائه شده به فرد(بیابانگرد، 1383: 57). منابع حمایت اجتماعی فراهم شده برای فرد نیز متنوع هستند. در این طیف گسترده، حمایت گروه‌هایی از قبیل خانواده، گروه همسالان، دوستان، خویشاوندان، مغازه‌دار محله، معلمان، همکاران، و سایرین قرار دارند. برخی از این گروه‌ها به طور رسمی و برخی دیگر به صورت غیررسمی تأمین‌کننده حمایت اجتماعی برای فرد هستند. از سوی دیگر منظور از رضایت شغلی، نوع نگرش کلی فرد دربارة شغلش است. کسی که رضایت شغلی او بالا باشد، نسبت به شغل خود نگرشی مثبت دارد و برعکس کسی که از کار خود راضی نیست، نگرش منفی نسبت به کار خود دارد. در متون علمی، مفهوم رضایت شغلی به دو شکل مورد بررسی قرار گرفته ‌است: هم به‌عنوان متغیر وابسته (یعنی متأثر از عوامل دیگر) و هم‌ به‌عنوان متغیر مستقل (یعنی اثر‌گذار بر عوامل دیگر). وقتی رضایت شغلی را به‌عنوان متغیر وابسته و متأثر از دیگر عوامل درنظر بگیریم، این سؤال مطرح است که چه عواملی رضایت شغلی را تعیین می‌کنند؟  از طرفی، بررسی نظریه‌های صاحبنظران علوم روانشناسی فردی و مدیریت منابع انسانی دربارة رضایت شغلی (همچون «نظریة سلسله‌مراتب نیازهای مازلو»، «نظریة دو عاملی بهداشت- انگیزش» «هرزبرگ»، «نظریة X و Y» «مک‌گرگور»، «نظریة نیازهای سه‌گانة» «مک‌کللند»، «نظریة برابری»، و نظایر آن‌ها) نیز نشان‌ می‌دهد که رضایت شغلی مفهومی چندبعدی‌ است و با عوامل متعددی ارتباط دارد. به‌عبارت دیگر، رضایت شغلی با تحقق مجموعه‌ای از عوامل حاصل خواهد شد؛ این عوامل در پنج دسته قرار می‌گیرند: ماهیت و شرایط کار، حقوق و دستمزد، فرصت‌های موجود برای پیشرفت و ارتقای شغلی، نحوة سرپرستی، و روابط با همکاران (ازکمپ، 1381؛ هومن، 1381؛ حریری، 1381). لازم به توضیح است که؛ حمایت اجتماعی در دسته پنجم قرار می‌گیرد. مطالعات پژوهشی نشان داده است افرادی که از سیستم حمایت اجتماعی خوبی برخوردارند، نسبت به زندگی خود خوشبین‌ترند. مطالعات دیگر نیز نشان داده است که این افراد در غلبه برافسردگی و سازگاری شغلی و در نهایت رضایت شغلی بالا موفق‌ترند(آلن و ایوانز 1993).

بهره وری موضوعی است که در سرلوحه فعالیتهای صنعتی وسازمانی بوده، روانشناسان متخصص دراین رشته تلاش می‌کنند متغیرهای عمده بهره‌وری را شناسایی کرده مورد تحقیق و پژوهش قرار دهند. ازجمله عوامل مؤثر در بهره‌وری، عامل نیروی انسانی شاغل در سازمانهاست که امروزه بعنوان سرمایه‌های اصلی هرسازمان محسوب می‌شوند. در این راستا تلاش و کوشش سازمانها از سویی جذب توانمندترین و کارآمدترین نیروها و از سوی دیگر حفظ و نگهداری چنین نیروهایی است. نیروهای توانمند، با نشلاط و پرانگیزه قادرند بار مسئولیتهای سازمانی را به دوش بکشند و موجبات ترقی و تعالی و توسعه در ابعاد مختلف درون و برون سازمانی را فراهم آورند. تحقیقات فراوانی که در روان شناسی وعلوم رفتاری انجام گرفته نشان داده است که رضایت ازشغل یا عدم رضایت از آن  از جمله عوامل عمده، حائز اهمیت و تأثیرگذار در زمینه بهره‌وری است. این مفهوم اکنون در مباحث رفتار سازمانی جایگاه ارزشمندی را به خود اختصاص داده است. امروزه مشخص شده است که هرچه کارکنان راضی‌تر باشند با انگیزه بیشتری به فعالیتهای روزمره خود می‌پردازند و لذا کارآیی بالاتری داشته بهره‌وری را در سازمان افزایش می‌دهند. عوامل مختلفی می‌تواند بر رضایت شغلی کارکنان تأثیر بگذارد، شهمیری(1379) دریافت که بین متغیرهای جنس، سطح تحصیلات، رسته شغلی، نیازهای سطح پایین، نیازهای سطح بالا، تنوع شغلی،کاربردتخصص، ازخودبیگانگی، مشارکت سازمانی و عدالت سازمانی و رضایتمندی شغلی، رابطه‌ای معنی دار وجود دارد. بیگی فرد(1378) در بررسی ارتباط ویژگی شخصیتی سخت‌رویی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی در بین کارمندان مراکز توانبخشی بهزیستی شیراز دریافت که بین فرسودگی شغلی و عدم حمایت اجتماعی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. بارون وگرین(1990) نیز نشان داده‌اند که فرسودگی شغلی در افراد متأهل کمتر از افراد مجرد است. دلیل احتمالی این امرشاید وجود روابط عاطفی گرم و حمایتهای اجتماعی دربین افراد متاهل برگردد.

فرضیه اصلی:

بین حمایت اجتماعی ادراک شده و رضایتمندی شغلی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیات فرعی:

1: بین سن و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

2: بین تحصیلات و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

3: بین سابقه کار و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

4: بین نوع شغل و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

5: بین درآمد و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

6: بین علاقه به شغل و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

7: بین ثبات شغلی و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

8: بین تعصب زنان و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

9: بین مشخص بودن وظایف و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

10: بین تنوع کار و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

11: بین ارزش اجتماعی شغل و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

12: بین رضایت از زندگی و رضایت مندی زنان شاغل رابطه معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات34
حجم فایل159 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی

بررسی رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی(مطالعه موردی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی)

 

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

بیان مسئله

برقرارکردن الگوی سازمانی و چگونگی اداره کردن چنین موسساتی روشن است.در این میان،متغیرهایی نظیر فرهنگ سازمانی،جو سازمانی،الگوهای تصمیم گیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان نقشی انکار  ناپذیر را در پیشبرد اهداف سازمان دارا هستند.

تسلیمی (1384)در این خصوص اشاره می نماید که در عصر اطلاعات، مدیریت اثربخش و موفقیت آمیز سازمانها به توانمندی گردانندگان آنها در حل مسائل ساختار نیافته،شکار فرصتها، استفاده مدبرانه ازشایستگی های سازمان و کسب برتری رقابتی از طریق تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات صحیح بستگی دارد.کیفیت تصمیمات با تلفیق دانش،تخصص،مهارت و رویکرد افراد متعدد درگیر در فرایند تصمیم گیری و هم افزایی حاصل از آن بهبود می یابد.

    تأثیر تصمیمات مشارکتی بر کارکرد سازمان‌ها تصمیم‌گیرندگان را مجاب نموده که نگاه ویژه‌ای به مشارکت‌ کارکنان در تصمیم‌گیری‌های سازمانی داشته باشند .از این‌روست که پرستون و پست[1] معتقدند که: انقلاب اول در علم مدیریت، انقلاب استبداد مدیران بود و انقلاب دوم، انقلاب جدایی مالکیت از مدیریت و انقلاب سوم که مهم‌ترین انقلاب در مدیریت است، انقلاب مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها است (طولابی، 1381، 59).

    اما تحقق رویکرد مشارکتی، بنا بر مطالعات انجام شده مستلزم صمیمت میان همکاران، رفتار حمایتی مدیر، وجود محیطی آرام و... می‌باشد که مجموعاً جو سازمانی حاکم بر سازمانی چون دانشگاه را تشکیل می‌دهد. (جهانداری و علوی، 1381). جو سازمانی[2] به کیفیت درونی یک سازمان به گونه‌ای که اعضای آن، این کیفیت را «ادراک و تجربه» می‌کنند اشاره می‌کند؛ به عبارت دیگر، مجموعه ویژگی‌‌های درونی‌ای که مؤسسه‌ای را از مؤسسة دیگر متمایز ساخته و رفتار کارکنان آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، جو سازمانی آن مؤسسه نامیده می‌شود (علاقه‌بند، 1378).

    جو سازمانی با عواملی نظیر :میزان تعارض ،کیفیت زندگی کارکنان،تعهد سازمانی کارکنان، اثربخشی رفتاری مدیر، رفتار صادقانه مدیر و کارکنان رابطه دارد و بر کارکرد سازمان ها موثر می باشد.همچنانکه شکرکن (1370) در این زمینه اشاره می نمایدکه :

"امروزه جو سازمانی یکی از مفاهیم مهم در مدیریت است که به عناوین و طرق مختلف در منابع مربوط به رفتار سازمانی به آن اشاره می‌شود و تشریح آن به لحاظ اینکه ارتباط نزدیکی با بعضی از عوامل مؤثر در کارکرد و اثربخشی سازمان‌ها از قبیل: فرهنگ‌ سازمانی، روحیه و انگیزش کارکنان دارد بسیار مهم است".

بدون شک نظام آموزش عالی بزرگترین و پیچیده ترین دستاورد بشر به شمار می رود(ناظم،1381). گادت(1994) در کتاب «انتظار تا عمل» در خصوص رسالت های مراکز آموزش عالی معتقد است که این مراکز رسالت ارزیابی و تحلیل منطقی وضع موجود جامعه، اشاعۀ آزادانۀ افکار، تبیین پدیده ها در گسترۀ جهانی، تولید دانش و اطلاعات، ارتباط با سایر نظام های خارج از دانشگاه و هدایت افکار جامعه را بر عهده دارد. لذا توجه به چگونگی ادارۀ این مراکز و جو سازمانی حاکم بر آن ها باید مدنظر قرار گیرد. از سوی دیگر، سیاست های اخیر دولت در زمینه آموزش عالی حکایت از توسعه (افزایش) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی این مؤسسات دارد . از آنجا که این مؤسسات در پرورش نیروی انسانی متخصص آینده جامعه سهم عمده ای خواهند داشت پس توجه به جو سازمانی و چگونگی (رویکردهای) تصمیم گیری سازمانی در این مؤسسات ضروری به نظر می رسد . از سوی دیگر، به نظر محقق در اکثر تحقیقات انجام شده در مؤسسات آموزش عالی تمرکز بر روی اعضای هیات علمی (آموزشی)بوده و به کارکنان که نقش پشتیبانی کننده را در سازمان بر عهده دارند کمتر توجه شده است .

   بدین ترتیب پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی(مطالعه موردی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی) می پردازد و به اقتضای پژوهش علمی این اقدام در سطح کارکنان مؤسسات آموزش عالی دولتی و دانشگاه ها صورت می پذیرد.  

 


[1] . Lee Perston and jams Post

[2]. Organizational climate

 

 

 

فرضیه اصلی:

بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی(مطالعه موردی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی)رابطه معنی‌داری وجود دارد.

فرضیات فرعی:

1ـ بین مؤلفه‌های جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی تفاوت معنی‌داری وجود دارد.

2ـ بین جو سازمانی باز و میزان تمایل کارکنان به مشارکت در تصمیم‌گیری های سازمانی در مؤسسات آموزش عالی رابطه ا‌ی معنی‌‌دار وجود دارد.

3ـ بین همبستگی مشاهده شده میان دو متغیر جو سازمانی و میزان تمایل کارکنان به مشارکت در تصمیم‌گیری های سازمانی در مؤسسات آموزش عالی تفاوت معنی‌داری وجود دارد.

 

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه بین تیپ های شخصیتی و فرسودگی شغلی کارکنان (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات27
حجم فایل166 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه بین تیپ های شخصیتی  و فرسودگی شغلی کارکنان

بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی  و فرسودگی شغلی کارکنان

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

بیان مسئله

امروزه نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان، با مسائل و مشکلات عدیده ای روبروست و کارشناسان مدیریت و روان شناسان سازمانی می توانند با توجه به عوامل موثر در افزایش یا کاهش کارایی انسان، بر تاثیر عوامل مثبت افزوده و از نقش عوامل منفی بکاهند(آذری و داودیان طلب،13:1390). یکی از عمده ترین مسائل شغلی که معمولاً به شکل واکنش در برابر تنیدگی های شغلی و سازمانی در میان کارکنان دیده می شود پدیده فرسودگی شغلی است. این پدیده از جمله خطرات شغلی است که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. این معضل علاوه بر بروز اثرات نامطلوب جسمی، عوارض روانی متعددی نیز به همراه داشته است.فرسودگی شغلی به عنوان حالت روان شناختی تعریف می شود که از سطوح بالای استرس های طولانی مدت در زندگی شغلی ناشی می شود (بحری بیناباج و همکاران،2007).

فرسودگی یک سندرم جسمانی و روانی به همراه خستگی است که منجر به رفتار و نگرش منفی نسبت به خود،کار و مددجویان، کار غیر مولد و غیبت از کار، کج خلقی و عدم رضایت شغلی می گردد(وینبرگ،2000).

کارکنان امروزه با افزایش مداوم وظایف شغلی در محل کار روبرو هستند. این در حالی است که اوقات بیشتری را صرف کار می کنند و این موجب وارد آمدن فشار بیش از اندازه بر آنان می شود و کارکنان دامداریها و  تعاونی های مرتبط استان قزوین نیز از این امر استثنا نیستند. امروزه انتظارات از کارکنان در درون و بیرون این سیستم بسیار زیادشده است و آن ها دائماً تحت فشار کاری هستند. این فشار احتمالاً آنان را بیش از پیش تحت تأثیر قرار مى دهد، سلامت و آسایش شخصی آنان را به خطر می اندازد، آنان را دچار استرس )فشار روانی ( می کند و در اثر فشارهایی که بر آنان وارد می شود، پس از مدتی از توان و انرژی اولیه این نیروی مهم کاسته می شود و به همین خاطر ممکن است از کارایی و اثربخشی آن ها نیز کاسته شود. این استرس اگر ادامه داشته باشد، موجبات واماندگی و فرسودگی آنان را به وجود می آورد )مورهد و گریفین، 1382 ،ص 165).

امروزه فشارهای عصبی به عنوان مهمترین عامل بوجود آورنده امراض روحی، جسمی و رفتاری انسانها توجه دانشمندان را به خود معطوف نموده است و این فشارها نقش مهمی در فراهم نمودن مشکلات جسمی و روحی انسانها ایفا می کند. اثرات زیانبار فشارهای عصبی همچنین تأثیر بسزایی بر عملکرد مدیران و کارکنان دارد. نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد، بین فشارهای روانی و فرسودگی شغلی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. در واقع فرسودگی شغلی در اثر فشار مداوم روانی پدید می آید. فشارهای روانی وقتی رخ می دهد که بین مطالبات و خواسته های محیطی با توانایی فرد برای پاسخ دادن به آن ها تعادل وجود نداشته باشد. هر چه مطالبات و خواسته های محیطی افزایش یابد و فرد توانایی لازم برای پاسخ دادن به آنها را نداشته باشد فشار روانی برخاسته از آن سبب بروز فرسودگی شغلی در وی می شود. از آنجا که فرسودگی شغلی نیز موجب کاهش کیفیت خدمات ارایه شده به مشتریان و ارباب رجوع و به دنبال آن نارضایتی از خدمات می شود، شناخت و پیشگیری از فرسودگی شغلی در ارتقاء بهداشت روانی افراد و افزایش سطح کیفیت خدمات ارایه شده، نقش بسزایی خواهد داشت.    تحلیل رفتگی شغلی ناشی از تنیدگی و فشارهای عصبی یکی از عمده ترین پیامدهای اجتناب ناپذیر استرس شغلی است و مادامی که این استرس از میان برداشته نشود همچنان ادامه خواهد داشت(شرمان،2004).

تحلیل رفتگی شغلی کاهش قدرت سازگاری فرد با عوامل فشارزا است و سندرمی است مرکب از خستگی جسمی و عاطفی که منجر به ایجاد خودپنداره منفی در فرد، نگرش منفی نسبت به شغل و فقدان احساس ارتباط با مراجعان به هنگام انجام وظیفه می گردد(مسلش و جکسون،1986)

فشارهای شغلی در جهت سازگاری با تقاضاهای شغلی امری اجتناب ناپذیر است، اگرچه این فشارهای فزاینده ممکن است در کوتاه مدت قابل تحمل باشد اما در دراز مدت مقاومت بدنی و  روان شناختی آدمیان تحلیل رفته، در نهایت به فرسودگی منتهی می شود بر همین اساس پژوهش های متعدد نشان از اثر سوء فشارهای شغلی و فرسودگی شغلی بر سلامت عمومی افراد و تأثیرپذیری از آن دارد(بیرامی و همکاران،1390).

عوامل موجود در محیط کار به طور وسیعی با سلامت یا بیماری افراد شاغل در ارتباطند. بنابراین توجه به بهداشت روانی در تمام عرصه های زندگی از جمله زندگی کاری افراد بسیار مهم است(امیری، اسدی و دلبری راغب،1389:38).

در سال­های اخیر، روانشناسان نسبت به مطالعه و تحقیق در مورد فرسودگی شغلی علاقه­مند شده­اند و پژوهش­های متعددی را در این زمینه انجام داده­اند. فرسودگی شغلی در حقیقت آن نوع از فرسودگی روانی است که با فشارهای روانی مربوط به شغل و محیط کار توأم شده است. به عبارت دیگر، فرسودگی شغلی پاسخی تأخیری به عوامل استرس­زای مزمن و هیجانی و بین فردی در مشاغل است.

اختلال فرسودگی شغلی در میان انواع مشاغل کمک­رسان و یاری­دهنده نظیر مشاوران، معلمان، مددکاران اجتماعی، پزشکان، پلیس، پرستاران و امثال اینها بیشتر مشاهده می­شود.

پینز و اندرسون (1998) فرسودگی شغلی را تخریب تدریجی روحیه و اشتیاق در نتیجه­گیریهای روزانه و استرس­های مزمنی که در کار و زندگی روزمره دیده می­شود، تعریف کرده­اند.

در سازمانها عوامل مختلفی تولید استرس می­کنند که عمده­ترین آنها شامل نوع شغل، تعارض در نقش، سردرگمی در نقش، فشار کاری بیش از حد، فقدان حمایت اجتماعی و تغییرات سازمانی می­شود.

وجود نگرش­های منفی نسبت به خود، شغل، سازمان و به­ طورکلی نسبت به زندگی­ نشان­دهنده فرسودگی­های نگرشی هستند و درنهایت اینکه اغلب مبتلایان، احساس پایین بودن پیشرفت شخصی را گزارش می­دهند. در مجموع فرسودگی شغلی را می­توان عنوان یک سندرم فرسودگی عاطفی، فیزیکی و ذهنی که توأم با احساس پایین بودن عزت نفس، احساس پایین بودن خودارزشمندی و ناشی از حضور استرس­های شدید طولانی مدت تعریف کرد. (بارون و گرین برگ، 1990)

فرضیه اصلی:

بین تیپ شخصی (B,A) و فرسودگی شغلی کارکنان رابطه وجود دارد.

فرضیات فرعی:

1-بین تیپ های شخصیتی و استرس شغلی با سلامت روان رابطه وجود دارد.

2- تیپ های شخصیتی (A-B) سلامت روان را پیش بینی می کند.

  1. محیط فیزیکی و دوگانگی نقش سلامت روان را پیش بینی می کند.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود