پرسشنامه هیجان خواهی (زاکرمن) فرم بلند 40 سوالی در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 5 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه هیجان خواهی (زاکرمن) فرم بلند 40 سوالی در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
روش نمره دهی و تفسیر
در این مقیاس کلی، چهار مقیاس فرعی وجود دارد که هر یک 10 سوال را شامل می شود. مقیاسهای فرعی عبارتند از: 1) هیجان خواهی شدید و ماجراجویانه 2) تجربه خواهی 3) عدم بازداری 4) حساسیت به کسالت. برای تعیین نمره خود در هر یک از مقیاس های فرعی، تعداد پاسخ هایی را که با پاسخهای شما مطابقت می کند جمع بزنید.
پس از آنکه نمره خود برای هر یک از مقیاس های فرعی را محاسبه کردید، تناه کاری که باقی می ماند این است که جمع کل نمرات را به دست اورید تا نتیجه کلی شما در مقیاس احساس خواهی زاکرمن معلوم شود.
پایایی و روایی
قابلیت اعتماد درونی مناسبی در محدوده 87/0-84/0 دارد و برای زیرمقیاس های آن به این شرح از اعتماد درونی برخوردار است : ماجراجویانه (81/0)، هیجان زدگی (87/0)، تجربه جویی (81/0) و بازداری زدایی (85/0) و حساسیت نسبت به یکنواختی و ملال (88/0) گزارش شده است (به نقل محبوبیٰ 1390).
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 40
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه احساس ناکامی (Entrapment) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه احساس ناکامی (Entrapment) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمتdoc
پرسشنامه احساس ناکامی توسط گیلبرت و آلن در سال 1998 و بر اساس نظریه جایگاه اجتماعی ساخته شده است. تحقیقات گسترده ای بر مبنای این پرسشنامه از آن سال انجام شده و رابطه آن با ناامیدی، افسردگی، خودکشی، اختلال استرس پس از صانحه و ... به تأیید رسیده است. همچنین در بیشتر تحقیقات انجام شده پرسشنامه احساس ناکامی بهمراه پرسشنامه احساس شکست مورد استفاده قرار میگیرد. ضریب پایایی به روش آلفای کرونباخ برای کل آزمودنی ها 93/0 محاسبه شد.
پرسشنامه مذکور توسط ترصفی، کلانتر کوشه و لستر در سال 92 بر جمعیت 306 نفری ایرانی هنجار شده است که نتایج پایایی و روایی آن در هنجار ایرانی در ذیل آمده است.
این پرسشنامه در ابتدا به فارسی ترجمه گردیده و پس از انجام اصلاحات به زبان اصلی ان یعنی انگلیسی بازگردانده شد. سپس نسخه دوم با نسخه اول تطبیق داده شد و موارد مورد نیاز تحت نظارت چند تن از اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی اصلاح گردید.
این پرسشنامه حاوی 16 سؤال بوده و 2 خرده مقیاس به نامهای احساس ناکامی درونی و احساس ناکامی بیرونی دارد.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 16
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه دارای 21 سوال بوده و هدف آن ارزیابی ارتباط دانش آمزان با مدرسه و ابعاد آن (وابستگی به مدرسه، التزام در مدرسه، تعهد به مدرسه، روابط با همسالان) است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه |
خیلی کم |
کم |
نه کم نه زیاد |
زیاد |
خیلی زیاد |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
پرسشنامه فوق دارای چهار بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد |
سوالات مربوطه |
وابستگی به مدرسه |
??? |
التزام به مدرسه |
???? |
تعهد به مدرسه |
???? |
روابط با همسالان |
?????? |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.
روایی و پایایی
در پژوهش پناغی و همکاران (1389) برای محاسبه اعتبار پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC)، از سه روش اعتبار محتوایی، صوری و سازه بهره گرفته شد. برای بهبود اعتبار صوری، سه نفر از روانشناسان و متخصصان مسایل آموزش و پرورش این پرسشنامه را بررسی کردند و اصلاحات پیشنهادی آنها در پرسشنامه ارتباط با مدرسه اعمال گردید. همچنین آنان از لحاظ صوری و محتوایی، توان SQC را برای ارتباط با مدرسه مناسب ارزیابی کردند.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 21
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پاورپوینت بررسی فرآیند و طرح توجیهی تولید آب معدنی در 94 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 94 |
حجم | 6 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت بررسی فرآیند و طرح توجیهی تولید آب معدنی در 94 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
- در ادامه می خوانید :
الف ) مشخصات فایل دانلودی
ب ) بخشی از متن فایل
ج ) فهرست مطالب موجود در فایل
الف ) مشخصات فایل دانلودی :
فرمت فایل اصلی : pptx
فرمت فایل دانلودی : zip یا rar ( نیازمند برنامه winrar برای اکسترکت کردن هستید . دانلود برنامه winrar از اینجا )
تعداد صفحات : 94 اسلاید
قابل ویرایش است ؟ : بله
کیفیت : عالی
نمره بخش کیفیت سنجی وبسایت آفمَس به این فایل : 10 از 10
قیمت : 14 هزار تومان
نحوه دانلود : دانلود بلافاصله پس از پرداخت آنلاین میسّر می باشد .
ب ) بخشی از متن:
آب این ماده حیاتی و با اهمیت در دنیا نقش بسیار مهمی را درشکل گیری تمدنها و استمرار آنها داشته است مروری بر سوابق تمدنهایی که در طول تاریخ شکل گرفته اند و شکوفا شده اند نشانگر این واقعیت است که وجود آب و امکان دسترسی به آن یکی از کلیدی ترین عوامل فراگیری و استمرار آنها بوده است . افزایش تقاضا برای آب و اوجگیری رقابت بین مصرف کنندگان مختلف موجب شده انسان برای ایجاد موازنه وتعادل بین توزیع نیازها و منابع آب موجود مستقیما در وضعیت طبیعی رودخانه ها دخالت کند و با ایجاد تاسیسات گوناگون ذخیره و توزیع آب شرایط طبیعی را به منظور تامین نیازهای خود تغییر دهد .
ج ) فهرست مطالب:
پروسه تولید
آب معدنی بخش 1
مقدمه
آب معدنی
انواع آب معدنی
تعریف و منشا آبهای معدنی
منشاء آبهای معدنی
1- سطحی یا ژئوترمال
2- عمقی یا ژوونیل
پروسه تولید آب معدنی بخش 2
۱) چشمه های معدنی
۲) چشمه های گاز دار
۳) چشمه های طبی
4)چشمه های آبگرم
اختصاصات آبهای معدنی
اختصاصات ظاهری
اختصاصات فیزیکی
اختصاصات شیمیایی
املاح محلول
پروسه تولید آب معدنی بخش 3
۱) آماده سازی و سالمسازی آب
۲) تصفیه آب
- مراحل شفاف سازی
- انواع فیلتر ها
پروسه تولید آب معدنی بخش آخر، بسته بندی
۳) پر کردن آب معدنی در بطری
ردیف کردن بطری
شستشو بطری پر کردن و دربندی
برچسب زنی
چاپ مشخصات تولید
شیرینگ پک
طرح توجیهی و اقتصادی طرح
پاورپوینت طرح توجیهی پرورش زنبور عسل در 41 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 4 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت طرح توجیهی پرورش زنبور عسل در 41 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
- در ادامه می خوانید :
الف ) مشخصات فایل دانلودی
ب ) بخشی از متن فایل
ج ) فهرست مطالب موجود در فایل
الف ) مشخصات فایل دانلودی :
فرمت فایل اصلی : pptx
فرمت فایل دانلودی : zip یا rar ( نیازمند برنامه winrar برای اکسترکت کردن هستید . دانلود برنامه winrar از اینجا )
تعداد صفحات : 41 اسلاید
قابل ویرایش است ؟ : بله
کیفیت : عالی
نمره بخش کیفیت سنجی وبسایت آفمَس به این فایل : 10 از 10
قیمت : 14 هزار تومان
نحوه دانلود : دانلود بلافاصله پس از پرداخت آنلاین میسّر می باشد .
ب ) بخشی از متن:
زنبوران عسل معمولاً از ماده قندی مخصوصی که در ریشه گلها قرار داده شده است، می مکند و آن را جمع آوری می کنند. ولی زنبور شناسان می گویند کار زنبوران تنها استفاده از این ماده نیست. بلکه احیاناً از تخمدان گلها و ده برگها و میوه ها نیز استفاده می کنند که قرآن از گل اینها تعبیر به «من کل ثمرات» کرده است.
جعبه عجیبی که از دانشمند زیست شناس«متر لینگ» نقل شده است اهمیت تعبیر قرآن را آشکار می سازند. آنجا که می گوید:
همین امروز اگر زنبور عسل (اعم از اهلی و وحشی) از بین برود یکصد هزار نوع از گیاهان و گلها و میوه های ما از بین خواهد رفت. در حقیقت آنچه که زنبوران عسل از آن می خورند و انواع میوه هایی که به کمک انها شکل می گیرد و با این حال چه پر معنی است کلمه «من کل ثمرات»
ج ) فهرست مطالب:
1. توضیحاتی در باره زنبور عسل
2. تغذیه زنبور عسل
3. زندگی عجیب زنبوران
4. رنگ عسل
5. خواص غذایی عسل
6. درمان بیماریهای خون
7. خواص دارویی عسل
8. درمان بیماریهای قلبی
9. درمان بیماریهای گوارشی
10. درمان بیماریهای کبدی
11. درمان بیماریهای کلیه
12. درمان بیماریهای چشم
13. گروه زنبوران عسل مصنوعی و تغذیه آنها
14. طرح توجیهی پرورش و نگهداری زنبور عسل (1000 کندو )
پاورپوینت بررسی انواع گلخانه ها به همراه طرح توجیهی در 61 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 61 |
حجم | 6 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت بررسی انواع گلخانه ها به همراه طرح توجیهی در 61 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
بخشی از متن:
گلخانه بخش محدودی از فضاست که در آن کلیه عوامل محیطی قابل کنترل بوده و برای کشتهای متراکم و تولید محصول خارج فصل و یا خارج از محیط طبیعی گیاه احداث میگردد.
هر گیاهی برای داشتن رشد مطلوب نیاز به شرایط خاصی از نظر شدت نور، دمای روز و شب، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک دارد. گلخانه یا greenhouse، به ساختمانی با اسکلت چوبی یا فلزی و با شرایط تحت کنترل (دما، رطوبت، نور، دیاکسیدکربن و ...) اطلاق میشود که با مواد شفاف (شیشه یا پلاستیک) به منظور عبور نور طبیعی جهت رشد و نمو گیاهان پوشانده شده است.
فهرست مطالب:
تعریف گلخانه
مفهوم گلخانه
در احداث گلخانهها باید به عوامل متعددی توجه شود
ساختمان گلخانه
نوع سازه گلخانه ها
گلخانه های چوبی
گلخانه های فلزی یا مدرن
اسکلت گلخانه
اسکلت چوب
اسکلت آهن
اسکلت آلومینیوم
انواع گلخانه های ثابت
انواع پیکربندی اسکلت های گلخانه
فونداسیون وکف سازی
محل مناسب جهت احداث گلخانه
طرح توجیهی (صیفی جات گلخانه ای)
پرسشنامه ارزیابی میزان خلاقیت دانش آموزان توسط معلمان در 3 صففحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه ارزیابی میزان خلاقیت دانش آموزان توسط معلمان در 3 صففحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
خلاقیت :
عبارت است از فرآیندی ذهنی ، مشتمل بر میزان حساسیت فرد نسبت به مسائل محیط که در جهت یافتن راه حل مشکلات و ایجاد ایده های نو و مفید ظهور پیدا می کند که ممکن است نتیجه عملی نیز داشته و یا نداشته باشد. این فرآیند مراحل تشخیص مشکل ، جستجوی راه حل ، طرح فرضیه ، آزمایش فرضیه ، دستکاری نتایج آزمایش ، ایجاد تغییرات لازم و انتشار نتایج را شامل می شود.
سیالی :
عبارت از توانائی فرد به ایجاد و خلق تعداد زیادی ایده ، پاسخ و راه حل درقالب تصویر یا فرض، در یک حیطه خاص .
دراین حالت ذهن فرد خلاق در یک حیطه خاص فکری به ارائه عقایدی می پردازد و مشتمل است بر تعداد ی پاسخ و عقاید ممکن .
انعطاف پذیری :
عبارت است ازتوانائی فرد برای ایجاد و خلق ایده های متفاوت درصورت تغییر مشکل.
در این حالت فرد خلاق در صورت تغییر مشکل و یا مطرح شدن آن از بعد دیگر ، قدرت و توانائی لازم را برای تغییر جهت فکر خود دارا می باشد.
_____________________________________________________________________
ابتکار :
عبارت است از توانائی فرد برای ایجاد و خلق ایده های نو ، منحصر به فرد ، غیر معمول و هوشمندانه برای حل یک مسئله ، که درهرحال با ایده های عادی و رایج متفاوت است .
در این حالت فرد خلاق توانائی تولید ایده های نو و جدید تر را دارد .
بسط :
عبارت است از توانائی فرد در جهت پرداختن به جزئیات .
در این حالت فرد خلاق توانائی تکمیل یک ایده و افزودن جزئیات بیشتر وهمچنین تکمیلایده های تصویری مربوط به آنرا دارد .
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 25
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
نحوه نمره گذاری: دارد
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت برای نوجوانان (MCQA) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت برای نوجوانان (MCQ-A) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه دارای 30 سوال بوده و هدف آن ا ارزیابی باورهای فراشناخت و ابعاد آن در نوجوانان (باورهای مثبت، باورهای منفی، اطمینان شناختی، SPR، خودهشیاری شناختی) است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه |
موافق نیستم |
کمی موافقم |
نسبتا موافقم |
کاملا موافقم |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
پرسشنامه فوق دارای پنج بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد |
سوالات مربوطه |
باورهای مثبت |
????????? |
باورهای منفی |
2، 4، 9، 11، 13، 15، 21، 27 |
اطمینان شناختی |
?????? |
SPR (خرافات، تنبیه، خودآگاهی) |
??????? |
خودهشیاری شناختی |
???????????? |
برای بدست آموردن امتیاز هر بعد، مجموع امتیازات مربوط به تک تک سوالات آن بعد را با هم جمع نمایید.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 30
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | 3D character & object |
پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه دارای 23 سوال بوده و هدف آن سنجش ابعاد مختلف اضطراب امتحان (تحقیر اجتماعی، خطای شناختی، تنیدگی) است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه |
کاملا مخالفم |
مخالفم |
موافقم |
کاملا موافقم |
امتیاز |
0 |
1 |
2 |
3 |
اما این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 13، 14، 15، 16، 17، 18، 19، 20، 21، 22 معکوس شده و به صورت زیر در خواهد آمد:
گزینه |
کاملا مخالفم |
مخالفم |
موافقم |
کاملا موافقم |
امتیاز |
3 |
2 |
1 |
0 |
پرسشنامه فوق دارای سه بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد |
سوالات مربوطه |
تحقیر اجتماعی |
??? |
خطای شناختی |
??? |
تنیدگی |
???? |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید. نمرات بالا نشان دهنده اضطراب امتحان پایین می باشد و برعکس.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 23
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 11 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توصیف پرسشنامه STAI
پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان STAI شامل مقیاس های جداگانه خود سنجی، برای اندازه گیری اضطراب آشکار و پنهان می باشد. مقیاسِ اضطرابِ آشکار ( فرم y-1 از STAI) شامل بیست جمله است که احساسات فرد را در «این لحظه و در زمانِ پاسخگویی» ارزشیابی می کند. مقیاس اضطرابِ پنهان فرم y-2 از STAI هم شامل بیست جمله است که احساسات عمومی و معمولیِ افراد را می سنجد. نمونه مقیاس ها در انتهای مبحث آورده شده است ( 1*، ص 112).
اجرا و نمره گذاری
اجراء : پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر که برای استفاده های خود اجرایی طراحی شده است، می تواند به دو صورت فردی و یا گروهی مورد استفاده قرار بگیرد. این پرسشنامه دارای محدودیت های زمانی نیست. دانشجویان کالج جهت تکمیل هر کدام از دو مقیاس به زمانی در حدود شش دقیقه نیاز دارند. افرادی که دارای تحصیلات پائینتری هستند و یا دارای پریشانیِ عاطفی می باشند، ممکن است برای تکمیل هر مقیاس، به ده دقیقه زمان نیاز دارند. دستورالعمل کامل کردن مقیاس های اضطراب آشکار و پنهان ، بر روی فرم های آزمون چاپ شده اند. معیار اعتبار پرسشنامه، این است که آزمودنی ها به صورت واضحی دستورالعمل مقیاس های" حالت" و " صفت" را متوجه شوند. بدین معنا که در پاسخگویی به مقیاس اضطراب آشکار، باید آنها احساسات خودشان را در لحظه کنونی " زمان تکمیل فرم" و در پاسخگویی به مقیاس اضطراب پنهان، باید احساسات معمولی و غالبِ اوقاتشان را بیان نمایند. و جهت صداقت در پاسخگویی افراد به آزمون، باید به آزمودنی گفته شود که پاسخ های آنها به عنوان راز حفظ خواهد شدو بخصوص گفته شود که نتایج به آنها منعکس می گردد آنگاه پاسخ های آنها، به طور عینی و واقعی خواهد بود
ارزشیابی اضطراب آشکار می تواند برای هر موقعیتِ با فاصله زمانی که مد نظر پژوهشگر و یا متخصص بالینی باشد، بکار گرفته شود و در این نوع پژوهش ها بهتر است به شرکت کنندگان آموزش داده شود که احساس خود رادر قسمت شروع پژوهش و یا بخش پایانی آن بیان نمایند.
اغلب مردم، مشکلی در پاسخگویی به عباراتِ اضطراب آشکار در یک موقعیت ویژه یا لحظه ای خاص از زمان ندارند (1 ، ص 118- 115).
در پاسخگویی آزمودنیها به مقیاس اضطراب آشکار، تعدادی گزینه برای هر عبارت ارائه شده است که آزمودنیها باید گزینه ای را که به بهترین وجه، شدت احساس او را بیان می کند را انتخاب نماید. این گزینه ها عبارتند از:
1- خیلی کم 2- کم 3- زیاد 4- خیلی زیاد
در پاسخگویی به مقیاس اضطراب پنهان، آزمودنی ها باید گزینه ای را که نشان دهنده احساس معمولی و غالب اوقات آنها است را در مقیاسی چهار گزینه ای به شرح زیر انتخاب نمایند:
1- تقریباً هرگز 2- گاهی اوقات 3- بیشتر اوقات 4- تقریباً همیشه
به هر کدام از عباراتِ آزمون STAI ، بر اساس پاسخ ارائه شده، وزنی بین 1 تا 4 تخصیص می یابد. نمره 4، نشان دهنده حضور بالایی از اضطراب است، که ده عبارت مقیاس اضطراب آشکار و یازده عبارت مقیاس اضطراب پنهان ، بر این اساس نمره گذاری می شوند. برای نمره گذاری سایر عبارات، رتبه بالا برای هر عبارت، نشان دهنده عدم اضطراب است که ده عبارت اضطراب آشکار و نه عبارت مقیاس اضطراب پنهان را شامل می شود.
وزن های نمره گذاری، برای عباراتی که حضور اضطراب را نشان می دهند، همانند مواردی است که بر روی فرم آزمون سیاه شده است. وزن های نمره گذاری، برای عباراتی که عدم اضطراب را نشان می دهند، به صورت معکوس است. به عبارت دیگر متناسب با عبارات، نمرات پاسخها به جای 4- 3- 2- 1 به حالت 1- 2- 3- 4 وزن داده می شوند. عباراتی که نشان دهنده عدم وجود اضطراب هستند و در هنگام نمره گذاری به صورت معکوس وزن داده می شوند عبارتند از:
???????????????????????????????? : مقیاس اضطراب آشکار
????????????????????????????????: مقیاس اضطراب پنهان
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 40
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc