پاورپوینت پای طاقدیسی (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات27
حجم فایل862 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پای طاقدیسی


1-فلج یا ضعف عضلانی دودی و بین استخوانی، که شایعترین علت در زمان طفولیت محسوب می شود.
2- فلج عضلات خم کنند دراز انگشتان که سبب به وجود آمدن وضعیت پای خم شده  رو به بالا در نتیجه انقباض ( مخالف نشده) عضله درشت نثی
قدامی میشود. استخوان پاشنه به طرف بالا کشیده و استخوانهای مچ پا زاویه دار میشوند.
3- استفاده از کفشهای تنگ و جورابهای تنگ موجب جمع شدن انگلشتان و ایجاد تغییر شکل پای طاقدیسی می شود.



عناوین اسلایدها


تعریف
علل پای طاقدیسی
تغییرات حاصله در اثر ضعف و فلج عضلات
فلج عضله خم کننده بلند انگشتان
فلج عضلات دودی و بین استخوانی
مراحل مختلف در تغییر شکل پای طاقدیسی
پای طاقدیسی درجه یک
پای طاقدیسی درجه دو
 پای طاقدیسی درجه سه
تغییر شکل پای طاقدیسی درجه چهار
پای طاقدیسی درجه پنج
اندازه گیری پای طاقدیسی
علائم و عوارض پای طاقدیسی
اصلاح پای طاقدیسی
کشش عضلات باز کنده انگشتان
تقویت عضلات خم کننده انگشتان
استفاده از حالت دهنده برای پا

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت ژنومیک و پرتئومیک ورزشی (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات41
حجم فایل1.173 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ژنومیک و پرتئومیک ورزشی

 

o     مفهوم ژن:به عنوان واحد عملکردی اطلاعات وراثتی اولین بار توسط مندل در اواسط قرن 19 مطرح گردید.

o     کشف ساختار ماربیچی DNAتوسط جیمز واتسون در سال 1953 چگونگی رمز گذاری اطلاعات وراثتی از طریق اسیدهای نوکلئیک و انتقال از نسلی به نسلی دیگرمفهوم جدیدی را ارائه داد.

o     کمی بعد معلوم شد که هر یک از بروتیینهای سلول توسط یک ژن منفرد رمزگذاری میشودو تغییر توالی ژن میتواند توالی امینواسیدهای بروتیین را تغییر دهد.

o     هدف:معرفی علم ژنومیک و بروتئومیک و کاربرد انها در ورزش میباشد.

 

عناوین اسلایدها

مقدمه

تقسیم بندی

الف (ژنومیک -معانی و مفاهیم

ژنومیک عملکردی-فیزیولوژیکی و محیطی

ژنومیک در ورزش)ژنومیک ورزشی(

چالش فیزیولوژیستهای ورزشی در زمینه ژنومیک ورزشی

کاربرد ژنومیک در بیماریهای ناشی از عدم تحرک

ب(اصول هموستازی :بایه ای برای ژنومیک ورزشی

هموستازی در عضله اسکلتی

دخالت سیستمهای دیگر در هموستازی عضله

مثالی از بی تحرکی و بیماریهای مزمن مربوط به ان در ارتباط با عضله

اصول هموستازی سلول

Turn over بروتیین

Turn overبروتیین در سطح سلول

باسخهای سازگارانه به تغییر فعالیت جسمانی

باسخهای سلولی به محرک های متناوب مانند تمرینات ورزشی

اصول کاینتیک حاکم بر ورزش

باسخهای حاد به ورزش متناسب با شدت مدت ونوع ورزش است

برنامه های تمرینی که باعث تغییر سطح ایستایی بروتیین میشود

افزایش انباشته در تجلی ژن میتواند به فرکانس تمرینات بستگی داشته باشد

برخی سازگاریهای تمرینی با توقف تمرین سریعا از دست میروند

دیدگاه های تئوری در بیشبینی عملکرد بروتیینها به دنبال فعالیت

دیدگاه هایی درباره تغییرات در سطوح بروتیین به دنبال فعالیت یا عدم فعالیت

زمانهای متفاوت تجلی ژن یا الگوهای تغییر در تجلی ژن برای شناسایی  عمل ژنها به دنبال فعالیت

جنبه های هموستازی جهت تشخیص عمل ژنهایی که با فعالیت تغییر می یابد

کاربرد انجام فعالیت فیزیکی جهت تشخیص عملکرد ژنهایی که با فعالیت تغییر میکنند

جنبه های محیطی تجلی ژن جهت مشخص نمودن عمل ژن به دنبال فعالیت

ارتباط بین درهمکنش ژن و فعالیت فیزیکی  و اثرات ورزش بر تواناییهای ادراکی

ژنوتیب صرفه جو

گسترش ژنوتیب صرفه جو برای فهم عمل بروتیینها حین ورزش

هموستازی حین فعالیت فیزیکی دلیلی بر انتخاب ژنهای صرفه جو

کاربرد بیماریهای مزمن جهت شناسایی عمل ژنهایی که با تحرک یا بی تحرکی تغییر میکنند

نتیجه

سوالات پیش روی تحقیقات اینده ژنتیک

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مکان کنترل (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مکان کنترل (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مکان کنترل در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) مکان کنترل در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه :

یکی از مفاهیمی که پیوسته ذهن بشر را به خود مشغول داشته و به شکل های مختلفی در سراسر تاریخ بشر عنوان شده است، توانایی فرد در کنترل محیط می باشد. در تراژدی های یونان باستان عقایدی در مورد درماندگی انسان به واسطه قضا و قدر، به چشم می خورد. فلاسفه با مفهوم مکان کنترل، تحت عنوان جبرگرایی در برابر اراده آزاد دست به گریبان بوده اند. جامعه شناسان از آن به عنوان خودمختاری در برابر از خود بیگانگی و روان شناسان از آن به عنوان رفتارگرایی در برابر ذهن گرایی نام برده اند (چاپرا، 2013).

سازه مکان کنترل یکی از مفاهیم اکتسابی در حوزه های مختلف روانشناسی از جمله روان شناسی بالینی، روان شناسی تحولی، روان شناسی شغلی و روان شناسی اجتماعی است. این سازه را اولین بار « راتــر » در سال 1966 در قالب نظریه یادگیری اجتماعی معرفی کرد (آخوندی بناب و همکاران، 1390). مفهوم مکان کنترل رسماً به عنوان یک سازة روانی از دو دهه پیش سرچشمه می گیرد، فردی که درونی نامیده می شود خود را مسئول رفتار خود می داند. از سوی دیگر، فردی که بیرونی خوانده می شود، دیگران و یا شرایط خارج از کنترل را مسئول رفتار خود می داند (چاپرا، 2013).

مفاهیم و اصول در نظریه یادگیری اجتماعی راتر

  نظریه های مختلفی در مورد ماهیت رفتار انسان وجود دارد که هر کدام تاکید متفاوتی بر منشاء رفتارهای انسان دارند. انسان گرایان معتقدند، انسان کاملاً بر رفتار خود کنترل دارد و از طرف دیگر رفتارگرایان معتقد هستند که موقعیت ها و پیامد های محیطی(برای مثال تقویت ها و تنبیه‌های محیطی) هستند که چگونگی رفتار ما را تعیین می کنند. میان این دو عقیده نظریه سومی نیز وجود دارد که تلفیقی از این دو می باشد و در آن، هم به تأثیر عوامل بیرونی و محیطی و هم به انتخاب فردی بر رفتار اهمیت می دهد (چاپرا، 2013).

از نظر راتر یکی از مسائل و مشکلات نظریه های یاد گیری در حوزة شخصیت، تاکید این نظریه‌ها بر نقش فرآیند یادگیری و نادیده گرفتن محتوی شخصیت می باشد. در مقابل نظریه های صفات در شخصیت، بر محتوی شخصیت تاکید می کنند و نقش و فرایند یادگیری شخصیت را نادیده می گیرند. بنابراین راتردر نظریه خود کوشش کرده تا از یک طرف فرایند اکتشاف رفتار و از طرف دیگر، محتوی شخصیت را لحاظ کند (آخوندی بناب و همکاران، 1390).

برای درک بهتر نظریة یادگیری اجتماعی راتر، باید با اصولی که این نظریه بر آنها بنا شده است آشنا شویم. چهار مفهوم اصلی نظریه راتر عبارتند از : پتانسیل رفتار، انتظار ارزش، تقویت و موقعیت روانی.

پتانسیل رفتار : در فرمول بندی راتر، پتانسیل رفتار عبارت است از «پتانسیل وقوع هر رفتار در موقعیت های مختلف، با یک تقویت کننده یا مجموعه ای از تقویت کننده ها»


 - Social learning theory

 - Behavior potential


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مهارت های ارتباطی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

طی تعریفی که محققان از مفهوم مهارت های ارتباطی ارائه داده اند، این مهارت ها عبارتند از توانایی برقراری ارتباط با دیگران به شکل کارآمد و مؤثر، لازم است که این رابطه در عین اینکه برای خود شخص مفید است، برای شخص مقابل هم سود داشته باشد. به عبارت دیگر مهارت های ارتباطی که بعضا مهارت های اجتماعی یا مهارت های بین فردی نیز نامیده می شوند، عبارتند از توانایی فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت برآورده نمودن نیازها، خواسته ها، حق و حقوق با تعهدات به شیوه ای قابل قبول بدون اینکه به نیازها، خواسته ها، حق وحقوق یا تعهدات دیگران صدمه ای وارد آورد. هدف شما ممکن است دفع یک سوء تفاهم، تشریح یک ایده، دلداری دادن به دوستتان، پافشاری روی نظرتان، توجیه کردن استادتان در مورد ضرورت موضوعی که به عنوان تحقیق در نظر گرفته اید ویا قانع کردن دیگران جهت تجدیدنظر در رفتارهایشان باشد؛ هر چه ما در برقراری ارتباط کارآمدتر باشیم، احتمال دستیابی به هدف بیشتر میسر خواهد بود (امانی و لطافتی، 1393).

مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افراد می توانند درگیر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که افراد در طی آن، اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیرکلامی با یکدیگر در میان می گذارند (جاکوبسکی و همکاران، 2011). این مهارت ها مشتمل بر مهارت های فرعی با خرده مهارتهای مربوط به "درک پیامهای کلامی و غیر کلامی"، " نظم دهی به هیجانها"، "گوش دادن"، "بینش نسبت به فرایند ارتباط " و " در ارتباط" است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند (خوشکام، 1392). این مهارت ها از چنان اهمیتی برخوردارند که نارسایی آنها می تواند با احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی، افسردگی، حرمت خود پایین، و عدم موفقیت های شغلی و تحصیلی همراه باشد (هانسون و لندبلند، 2014).

این مهارت ها مشتمل بر مهارتهای فرعی یا خرده مهارت های مربوط به درک پیامهای کلامی و غیرکلامی، نظم دهی به هیجان ها، گوش دادن، بینش نسبت به فرایند ارتباطی و قاطعیت در ارتباط است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند.

بر طبق تعریفی که محققان از مفهوم مهارت در ارتباطات میان فردی ارائه داده اند می توان گفت: "مهارتهای ارتباطی" عبارت است از رابطه برقرار کردن با دیگران به شکلی کارآمد و مناسب ، به معنای دست یافتن به اهداف موردنظر (خوشکام، 1392).

هارجی(1986) ، مهارتهای ارتباطی را مجموعه ای از رفتارهای هدفمند، به هم مرتبط و متناسب با موقعیت فرد می داند که آموختنی بوده و تحت کنترل فرد می باشد. وی در ارزیابی نشانه های این مهارتها به شش عنصر زیر اشاره می کند:

1- شامل مجموعه ای از رفتارهای کلامی و غیرکلامی گوناگون می باشد.

2- مستلزم داوطلب شدن و ارائه پاسخهای مناسب ومؤثرند.

3- تقویت های اجتماعی دیگران را به حداکثر می رسانند.

4- ماهیتی تعاملی دارند و به زمان بندی مناسب و تأثیر متقابل برخی از رفتارهااحتیاج دارند.

5- تحت تأثیر عوامل محیطی همچون سن، جنس و پایگاه طرف مقابل می باشد.

گازدا(1989) مهارتهای ارتباطی را شامل ارتباط کلامی و غیرکلامی برای برقراری ارتباطات، شرکت در فعالیتهای اجتماعی، درگیر شدن در روابط صمیمانه و نزدیک بین فردی و بیان افکار می داند ( به نقل از زارع پور و آسوده، 1390).



-Understanding Verbal And Nonverbal Messages

- Emotion Regulation

- Listening

- Being Aware Of Communication Process

- Assertiveness

-Self- Esteem

-Understanding Verbal And Nonverbal Messade

-Emotion Rejulation

-Listening

-Hargie


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی در 86 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات86
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی در 86 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  86  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه  APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح کامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

 

جلسه اول

پیش آزمون. ارائه رهنمودهایی برای مشارکت اعضاء و تشریح چگونگی انجام کار

معرفی پژوهشگر، معرفی اعضاء

بیان اینکه شیوه های برقراری ارتباط با دیگران آموختنی و قابل اصلاح است.

بیان اهداف و تکلیف دادن به آزمودنی ها که تا جلسه آینده در ارتباطات خود دقت بیشتری کرده، چند ارتباط خود با دیگران را در کلاس بیان کنند.

توضیح خطوط کلی جلسات برای اعضاء

 

جلسه دوم

آشنایی با چهارچوب کلی بحث 

تعریف ارتباط و رابطه

نحوه آماده سازی و خاتمه یک ارتباط مفید

حرکت در جهت رفع موانع مؤثر و بهبود یک ارتباط اثر بخش

 

شرح جلسه::::::

طی تعریفی که محققان از مفهوم مهارت های ارتباطی ارائه داده اند، این مهارت ها عبارتند از توانایی برقراری ارتباط با دیگران به شکل کارآمد و مؤثر، لازم است که این رابطه در عین اینکه برای خود شخص مفید است، برای شخص مقابل هم سود داشته باشد. به عبارت دیگر مهارت های ارتباطی که بعضا مهارت های اجتماعی یا مهارت های بین فردی نیز نامیده می شوند، عبارتند از توانایی فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت برآورده نمودن نیازها، خواسته ها، حق و حقوق با تعهدات به شیوه ای قابل قبول بدون اینکه به نیازها، خواسته ها، حق و حقوق یا تعهدات دیگران صدمه ای وارد آورد. هدف شما ممکن است دفع یک سوء تفاهم، تشریح یک ایده، دلداری دادن به دوستتان، پافشاری روی نظرتان، توجیه کردن استادتان در مورد ضرورت موضوعی که به عنوان تحقیق در نظر گرفته اید ویا قانع کردن دیگران جهت تجدیدنظر در رفتارهایشان باشد؛ هر چه ما در برقراری ارتباط کارآمدتر باشیم، احتمال دستیابی به هدف بیشتر میسر خواهد بود.

مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افراد می توانند درگیر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که افراد در طی آن، اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیرکلامی با یکدیگر در میان می گذارند. این مهارت ها مشتمل بر مهارت های فرعی با خرده مهارتهای مربوط به "درک پیامهای کلامی و غیر کلامی"، " نظم دهی به هیجانها"، "گوش دادن"، "بینش نسبت به فرایند ارتباط " و " در ارتباط" است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند. این مهارت ها از چنان اهمیتی برخوردارند که نارسایی آنها می تواند با احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی، افسردگی، حرمت خود پایین، و عدم موفقیت های شغلی و تحصیلی همراه باشد.

 

موانع ارتباط::::


1. ارتباط یکسویه در فضای گفت وگو:

از آداب گفت وگو آن است که هر یک از طرفین، به دیگری اجازه سخن گفتن و اظهارنظر بدهد و با پرگویی، وی را به سکوت وادار نکند. برخی افراد که خود را داناتر می دانند یا حرفه آنها به گونه ای است که با گویندگی و سخنرانی و تدریس و... سرو کار دارند، گاه در گفت وگوهای روزانه نیز، طبق عادت، نقش سخنگوی تنها را بازی می کنند و کمتر حاضرند از مرکب سخن، پیاده گردند. به خوبی روشن است که این کار، خود برخاسته از میل و شهوت، یا غرور و نخوت است و ارتباط سازنده و موثر را دچار مشکل و حتی ناممکن می سازد. از این روی، در آموزه های دینی تاکید می شود که آدمی در فضای گفت وگو بر شنیدن پیش از سخن گفتن، علاقه نشان دهد.

2. شروع از نقاط منفی (انتقاد گزنده):

گفت و گو را نباید با شکایت، سرزنش و انتقاد آغاز کرد، چرا که این کار، می تواند شخصیت مخاطب را جریحه دار سازد و پذیرش انتقاد و ادامه ارتباط را نیز با مشکل مواجه کند. بنابراین، حتی در صورتی که موضوع اصلی سخن، انتقاد از مخاطب باشد، نخست لازم است به نقطه یا نقاط مثبتی اشاره شود و انتقاد با افزون بر نکته یاد شده، انتقاد سازنده شرایط دیگری نیز دارد که از آن جمله است:

-         انتقاد، نباید گزنده و توام با سرزنش زیاد باشد، چرا که در این صورت، آن سان که امیر مومنان فرموده اند، تنها شعله های لجاجت مخاطب را برمی افروزد.

-         تکرار بیش از حد انتقاد نیز، از تاثیر آن می کاهد و بذر کینه و دشمنی را در دل مخاطب می افشاند.

3. ستایش افراطی مخاطب:

همان گونه که انتقاد گزنده، مانع برقراری ارتباط موثر است، ستایش افراطی مخاطب نیز گاه مشکل ساز است. چرا که مخاطب احساس می کند ستایش فراتر از حد او، نوعی مجامله و چاپلوسی، یا ابزاری برای فریب و اغفال و در نتیجه وادار کردن وی به پذیرش یک کار یا مطلب است.

4. مجادله:

جروبحث های بی حاصل، از موانع مهم ارتباط گفتاری موثر است که در آموزه های دینی، با عنوان های «جدال» و «مرا»»، نکوهش باز داشته شده است. این کار، که غالبا ناشی از خود بزرگ بینی و برتری جویی و به هدف محکوم کردن و شرمنده ساختن مخاطب است، وی را نیز به جدال و لجبازی می کشاند و با سلب احترام متقابل، ادامه ارتباط را دچار مشکل می سازد.

 



-Understanding Verbal And Nonverbal Messages

- Emotion Regulation

- Listening

- Being Aware Of Communication Process

- Assertiveness

-Self- Esteem



جلسه سوم

آموزش مهارت خودآگاهی و افزایش خودآگاهی، تاکید بر اهمیت خودباوری، نشان دادن تاثیر باورها بر احساسات و رفتار فرد

زبان غیر کلامی و تفسیر آن

 

شرح جلسه::::

مهارت خود آگاهی::

برای اکثر ما توصیف ویژگیهای اخلاقی و رفتاری خود برای دیگران کار سخت و دشواری است. اغلب ما فقط به واسطه یک سری ویژگیهای کلی و عمومی از جمله سن، جنس، نام خانوادگی، تحصیلات، وضعیت شغلی و خانوادگی و .......

..............

.........................

............................................

 


پیشینه پژوهشی و مبانی نظری


مقدمه

طی تعریفی که محققان از مفهوم مهارت های ارتباطی ارائه داده اند، این مهارت ها عبارتند از توانایی برقراری ارتباط با دیگران به شکل کارآمد و مؤثر، لازم است که این رابطه در عین اینکه برای خود شخص مفید است، برای شخص مقابل هم سود داشته باشد. به عبارت دیگر مهارت های ارتباطی که بعضا مهارت های اجتماعی یا مهارت های بین فردی نیز نامیده می شوند، عبارتند از توانایی فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت برآورده نمودن نیازها، خواسته ها، حق و حقوق با تعهدات به شیوه ای قابل قبول بدون اینکه به نیازها، خواسته ها، حق و حقوق یا تعهدات دیگران صدمه ای وارد آورد. هدف شما ممکن است دفع یک سوء تفاهم، تشریح یک ایده، دلداری دادن به دوستتان، پافشاری روی نظرتان، توجیه کردن استادتان در مورد ضرورت موضوعی که به عنوان تحقیق در نظر گرفته اید ویا قانع کردن دیگران جهت تجدیدنظر در رفتارهایشان باشد؛ هر چه ما در برقراری ارتباط کارآمدتر باشیم، احتمال دستیابی به هدف بیشتر میسر خواهد بود (امانی و لطافتی، 1393).

مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افراد می توانند درگیر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که افراد در طی آن، اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیرکلامی با یکدیگر در میان می گذارند (جاکوبسکی و همکاران، 2011). این مهارت ها مشتمل بر مهارت های فرعی با خرده مهارتهای مربوط به "درک پیامهای کلامی و غیر کلامی"، " نظم دهی به هیجانها"، "گوش دادن"، "بینش نسبت به فرایند ارتباط " و " در ارتباط" است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند (خوشکام، 1392). این مهارت ها از چنان اهمیتی برخوردارند که نارسایی آنها می تواند با احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی، افسردگی، حرمت خود پایین، و عدم موفقیت های شغلی و تحصیلی همراه باشد (هانسون و لندبلند، 2014).

این مهارت ها مشتمل بر مهارتهای فرعی یا خرده مهارت های مربوط به درک پیامهای کلامی و غیرکلامی، نظم دهی به هیجان ها، گوش دادن، بینش نسبت به فرایند ارتباطی و قاطعیت در ارتباط است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند.

بر طبق تعریفی که محققان از مفهوم مهارت در ارتباطات میان فردی ارائه داده اند می توان گفت: "مهارتهای ارتباطی" عبارت است از رابطه برقرار کردن با دیگران به شکلی کارآمد و مناسب ، به معنای دست یافتن به اهداف موردنظر (خوشکام، 1392).

هارجی (1986) ، مهارتهای ارتباطی را مجموعه ای از رفتارهای هدفمند، به هم مرتبط و متناسب با موقعیت فرد می داند که آموختنی بوده و تحت کنترل فرد می باشد. وی در ارزیابی نشانه های این مهارتها به شش عنصر زیر اشاره می کند:

1- شامل مجموعه ای از رفتارهای کلامی و غیرکلامی گوناگون می باشد.

2- مستلزم داوطلب شدن و ارائه پاسخهای مناسب ومؤثرند.

3- تقویت های اجتماعی دیگران را به حداکثر می رسانند.

4- ماهیتی تعاملی دارند و به زمان بندی مناسب و تأثیر متقابل برخی از رفتارهااحتیاج دارند.

5- تحت تأثیر عوامل محیطی همچون سن، جنس و پایگاه طرف مقابل می باشد.

گازدا (1989) مهارتهای ارتباطی را شامل ارتباط کلامی و غیرکلامی برای برقراری ارتباطات، شرکت در فعالیتهای اجتماعی، درگیر شدن در روابط صمیمانه و نزدیک بین فردی و بیان افکار می داند (به نقل از زارع پور و آسوده، 1390).



-Understanding Verbal And Nonverbal Messages

- Emotion Regulation

- Listening

- Being Aware Of Communication Process

- Assertiveness

-Self- Esteem

-Understanding Verbal And Nonverbal Messade

-Emotion Rejulation

-Listening

-Hargie

 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پروپوزال اثربخشی گشتالت ‏درمانی بر بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی مادران دارای کودک کم ‏توان‏ ذهنی

پروپوزال اثربخشی گشتالت ‏درمانی بر بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی مادران دارای کودک کم ‏توان‏ ذهنی

اثربخشی گشتالت ‏درمانی بر بهزیستی روان‌شناختی و کیفیت زندگی مادران دارای کودک کم ‏توان‏ ذهنی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

اثربخشی گشتالت ‏درمانی بر بهزیستی روان‌شناختی و کیفیت زندگی مادران دارای کودک کم ‏توان‏ ذهنی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پروپوزال کارشناسی ارشد شامل:


مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش                 

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

هدف پژوهش

هدف این پژوهش تعیین اثربخشی گشتالت‏درمانی بر بهزیستی روان‌شناختی و کیفیت زندگی مادران دارای کودک کم‏توان‏ذهنی می باشد.

سوال پژوهش

 

آیا گشتالت‏درمانی بر بهزیستی روان‌شناختی مادران دارای کودک کم‏توان‏ذهنی موثر می باشد.

آیا گشتالت درمانی بر کیفیت زندگی مادران دارای کودک کم‏توان‏ذهنی موثر می باشد.

 

پیشینه

تحقیقات بوردن، شالتز، هرمن و بروکز[1] (2010) نشان داد که مداخله‌ی گروهی می‌تواند سبب تحکیم روابط والدین و فرزندان بشود و خطرات پیشرفت مشکلات رفتاری و نتایج منفی در زندگی را گاهش می‌دهد. افزون بر‌این نشست گروهی تعامل والدین با فرزندان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که روابط خانوادگی بین آنان افزایش یابد. از جمله‏ی‌این مداخله‏ها و برنامه‏ها انجام طرح گشتالت‏درمانی گروهی[2] است. گشتالت‏درمانی ‏گروهی، روش فوق‏العاده هیجان‏انگیزی برای درمان است. در گروه امکان بازخورد دادن اعضاء وجود دارد و شرایطی در کار گروهی حاکم است که از نظر تبادلات، کاملاً متفاوت از تبادلات میان درمانگر و مراجع در مشاوره‏ی فردی است.

در نظریه‌ی گشتالت، بر نقش آگاهی فرد از خود و محیط اطرافش از طریق احساسات بدنی و کشف هیجان‌ها تأکید می‌شود. در این نظریه، تماس با خود و دیگران و آگاهی از خود و دیگران در زمان حال مهم‌تر از گذشته یا آینده است (شارف[3]، 1999، ترجمه‏ی فیروزبخت، 1393).گشتالت‏درمانی به علّت پافشاری بر مسئولیت‏پذیری افراد، عمل‏گرا بودن آنان در جریان‏های زندگی، استفاده از فنون برون‏ریزی احساسات در کار با گروه‏ها، تشویق به جستجوی حمایت درونی به جای حمایت بیرونی و خودمختاری فردی مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است (برونل[4]، 2010). گشتالت ‏درمانی به انسان کمک می‌کند اکنون را عمیقاً تجربه کند و از افکار و احساسات و اعمالش آگاهی یابد (کوری[5]، 2005، ترجمه‏ی سیدمحمدی، 1387).

مطالعات چندی روی اثربخشی مداخلات و تکنیک‏های برگرفته از گشتالت‏درمانی صورت گرفته است. برای مثال صادقی، قادری و جاهدی (1390) در پژوهشی تحت عنوان «اثربخشی گشتالت‌درمانی و شناخت‌درمانی بر بهبود کیفیت زندگی جانبازان»، به‌این نتیجه رسیدند که اجرای مشاوره‏ی گروهی تلفیقی به شیوه گشتالت‏درمانی و شناخت‏درمانی بر بهبود و افزایش کیفیت زندگی جانبازان در ابعاد سلامت جسمی، سلامت روان، محیط زندگی و روابط اجتماعی مؤثر است. سعادتی، یونسی، فروغان و لشنی (1392) در پژوهشی تحت عنوان «اثربخشی گشتالت‌درمانی بر شادکامی سالمندان»، به‌این نتیجه رسیدند که گشتالت‏درمانی در ارتقای عواطف مثبت و شادکامی سالمندان مفید است. قمری کیوی، سید برزگر سقزچی و نادر پیله‏رود (1392) در پژوهشی تحت عنوان «اثربخشی نشست گروهی بر کیفیت زندگی و بهبود روابط خانوادگی در کودکان دارای کم‌توان ذهنی»، به این نتیجه رسیدند که نشست گروهی بر روی کیفیت زندگی خانواده‌های دارای کودک کم‌توان ذهنی تأثیر مثبتی دارد و باعث افزایش کیفیت زندگی آنان می‌شود. بر زنجه عطری، عبداللهی،ارشدی بستان‌آباد و اصغری جعفرآبادی (1393) در پژوهشی تحت عنوان «تأثیر آموزش گروهی بر  رفتار مراقبین از کودک کم‌توان ذهنی»، به این نتیجه رسیدند که آموزش گروهی به مراقبین از کودکان کم‌توان ذهنی ارتقاء رفتار مراقبتی آنان شده و نیز با دادن آگاهی‌های لازم به چنین خانواده‌هایی می‌توان آنان را ترغیب نمود تا در ارتقاء کیفیت زندگی خود و فرزندشان مشارکت داشته باشند.

 


[1]. Borden, L. A., Schultz, T. R., Herman, K. C. & Brooks, C. M.

[2]. Gestalt Group Therapy

[3]. Sharf, R.

[4]. Brownell, P.

[5]. Corey, J.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود کد متلب حل معادله انتقال حرارت دو بعدی ناپایدار(دو بعد مکان و یک بعد زمان) به روش ضمنی با شرایط مرزی دما ثابت با توضیحات

کد متلب حل معادله انتقال حرارت دو بعدی ناپایدار(دو بعد مکان و یک بعد زمان) به روش ضمنی با شرایط مرزی دما ثابت با توضیحات کامل در ورد

این فایل حاوی کد متلب حل معادله پارابولیک نا پایدار دو بعدی انتقال حرارت به روش ضمنی می باشد این برنامه ابتدا ابعاد و تعداد مش ها در سه جهت را از کاربر دریافت کرده و با تشکیل ماتریس ضرایب A و ماتریس ثابتها b آنها را به روش ماتریس معکوس حل و نتایج هر گام زمان را ضمن نمایش در command window با دستور imagesc رسم می کند


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندیسورس کد

توضیحات کامل
به نام خدا
 
این فایل حاوی کد متلب حل معادله پارابولیک نا پایدار دو بعدی انتقال حرارت به روش ضمنی با شرایط مرزی دما ثابت می باشد که در زیر آمده است:
 
T_{t}  =  alpha*( T_{xx} + T_{zz} )
Boundary and initial condition is constant temperature
 
این برنامه ابتدا ابعاد و تعداد مش ها در سه جهت را از کاربر دریافت کرده و با تشکیل ماتریس ضرایب A و ماتریس ثابتها b آنها را به روش ماتریس معکوس حل و نتایج هر گام زمان را ضمن نمایش در command window با دستور imagesc رسم می کند.
 
توضیحات برنامه در دو بخش توضیحات کلی و جزئی در 4 صفحه ورد ارائه شده است.
 
توضیحات کلی شامل نحوه ی مش بندی، نام گذاری نود ها، درایو کردن معادلات، تشکلی ماتریس ضرایب و ثابت ها A و b ، معرفی پارامتر ها می باشد.
 
توضیحات جزئی نیز شامل توضیحات خط به خط برنامه و نکات و ترفند های برنامه است.

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه سلامت اجتماعی (کییز، 2004)

پرسشنامه سلامت اجتماعی (کییز، 2004)

دانلود پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی (کییز، 2004)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات4
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی (کییز، 2004)، در قالب word  و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز شامل 20 سوال بوده و 5 زیرمقیاس را مورد بررسی قرار می­ دهد. توسط آقای کییز در بنیاد علمی مک آرتور ایالات متحده آمریکا به سال 2004 ساخته شده است و در چندین دوره مطالعاتی روایی و پایایی آن مورد آزمون واقع شده است.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                            20

تعداد مولفه :                              5 مولفه (یکپارچگی اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، خود شکوفایی اجتماعی و چسبندگی اجتماعی)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری و تفسیر:            دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            4


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای همراه با پاسخنامه

نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای همراه با پاسخنامه

نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای همراه با پاسخنامه دارای 123 سوال


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای  دارای 123 سوال همراه با پاسخنامه

 

بخشی از سوالات

 

1) ایجاد عیوب جوش به علت رعایت نکردن چه عواملی است ؟

الف) شرایط جوشکاری

ب) نوع جریان

ج) نوع و نحوه اتصال

د) هر سه مورد

2) کدام یک از اتصالات زیر جزء اتصالات دایم محسوب می شود ؟

الف) پیچ و مهره

ب) جوشکاری

ج) خار

د) پین

3) کدام گروه از آزمایشهای زیر غیر تخریبی می باشد ؟

الف) خمشی – ضربه ای - متالوگرافی

ب) رادیوگرافی – میکروسکوپی – ضربه ای

ج) خستگی – آلتراسونیک – رادیوگرافی

د) رادیوگرافی – آلتراسونیک – مایعات نافذ

4) کدام یک عیوب زیر در عمق نیز ایجاد می شود ؟

الف) under cut

ب) spatter

ج) prosity-crack

د) high-low

5) علامت (LOP) بیانگر چیست ؟

الف) گرده جوش بیش از اندازه

ب) عدم ذوب دیواره های اتصال

ج) حبس سرباره 

د) عدم نفوذ در پاس ریشه

6) کدام یک از عیوب زیر محدوده پذیرش ندارد ؟

الف) لکه قوس

ب) شروع مجدد ناقص

ج) تخلخل ریشه

د) هر سه مورد

7)آزمایش UT از کدام نوع آزمایش ها می باشد ؟

الف) تخریبی

ب) رادیوگرافی

ج) غیر تخریبی

د) متالوگرافی

 

8)ArcBlow  یعنی چه ؟

الف) خوردگی در جوش

ب) انحراف قوس

ج) افزایش آمپر

د) طول قوس

9)ناهمواری های مهره جوش چه عیبی به حساب می آید ؟

الف) عیب ظاهری

ب) عیب داخلی

ج) عیب متالوژیکی

د) عیب زیر سطحی

10) کدام یک از موارد زیر جزء کنترل مراحل بازرسی چشمی نمی باشد ؟

الف) قبل از جوشکاری

ب) بعد از تست رادیوگرافی

ج) بعد از جوشکاری

د) در حین جوشکاری

 11) چهار عیب غیر قابل پذیرش در سطح بازرسی B کدامند ؟

الف) عدم ذوب ، آندرکات ، عدم نفوذ ، اورلپ

ب) آندرکات ، گرده اضافی ، چاله انتهای جوش ، عدم نفوذ

ج) عدم ذوب لبه ، عدم نفوذ ، ترک ، اورلپ

د) استارت مجدد ناقص ، گرده اضافی ، پروسیتی و آخال


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود نمونه سوالات آزمون کتبی مهارت دوره مانتودوزی در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون کتبی مهارت دوره مانتودوزی در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون کتبی مهارت دوره مانتودوزی در فنی و حرفه ای داری 40 سوال بدون پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون کتبی مهارت دوره مانتودوزی در فنی و حرفه ای داری 40 سوال بدون پاسخنامه

 

بخشی از سوالات


1) نام دیگر چرخ سری دوزی یا پاک دوزی چیست؟
الف)مادگی دوز ب)صنعتی ج)راسته دوز د)اورولوک


2) سرعت چرخ خیاطی بستگی به .......... دارد.
الف)میزان فشار روی پدال ب)درجه دوخت ج)درجه کشش نخ د)توپی


3) درچه حالتی نخ دوخت روی سطح بالایی پارچه دیده می شود؟
الف)زمانی که درجه ی کشش نخ ماسوره خیلی شل است
ب)زمانی که درجه ی کشش نخ سوزن خیلی شل است
ج)زمانی که ماسوره درست پر شده باشد
د)زمانی که ماکو درست درجای خود قرار گرفته باشد


4) برای آنکه جلوی مانتو بالا نایستد از حلقه ی گردن جلو چه مقدار کم می شود؟
الف) 25 /. سانتی متر ب) 5/. سانتی متر ج) 75 /. سانتی متر د) 1/. سانتی متر


5) کدام خط برای خطوط غیر اصلی به کار می رود؟
الف)خط ممتد ب)خط کوتاه بلند ج)خط چین د)نقطه چین


6) فاصله جادکمه درمانتو ..................... است.
الف) 8 سانتی متر ب) 10 سانتی متر ج)نسبت به مدل تعیین می شود د) 25 سانتی متر


7) سجاف سرخود برای چه یقه هایی است؟
الف)پایه دار ب)بدون پایه ج)یقه های جدا د)یقه های متصل


8) طول کادر یقه شکاری درالگو چگونه محاسبه می شود؟
الف)نصف دورگردن - 2 سانتی متر ب)نصف دورگردن+ مقدار دکمه خور
ج)دورگردن د)دورگردن - 2 سانتی متر


9) برای رسم آستین لبه ی گشاد ازچه آستینی استفاده می شود؟
الف)الگوی اولیه آستین ب)آستین با پنس افقی
ج)آستین با پنس عمودی د)آستین کیمونو


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود