دانلود پرسشنامه ی توانایی شناختی نجاتی 1392

پرسشنامه ی توانایی شناختی نجاتی 1392

پرسشنامه ی توانایی شناختی نجاتی 1392 در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه ی توانایی شناختی نجاتی 1392 در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

نجاتی (1392) پرسش نامه توانایی های شناختی را با هدف ارزیابی هفت عامل مجزا (حافظه، توجه انتخابی و کنترل مهاری ، تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، توجه پایدار ،شناخت اجتماعی و انعطاف پذیری شناختی ) طراحی کرد . این آزمون شامل 30سوال است که پاسخ هر سوال بر اساس یک مقیاس 5 درجه ای لیکرات از تقریباً هرگز(1) تا تقریبا همیشه (5) مشخص می شود.......

............

.......................


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها:                   30

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود آزمون حافظه وکسلر

آزمون حافظه وکسلر

آزمون حافظه وکسلر در 10 صفحه ورد قابل ویراش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

آزمون حافظه وکسلر در 10 صفحه ورد قابل  ویراش با فرمت doc


توضیحات آزمون:


آزمون حافظه وکسلر که به عنوان یک مقیاس عینی برای ارزیابی حافظه بکار برده می شود نتیجه ده سال تحقیق و بررسی د ر زمینه حافظه عملی، ساده و فوری بوده و اطلاعاتی را باری تفکیک اختلالات عضوی وکنشی حافظه بدست می دهد.

مزایای استفاده از این مقیاس که به طور متوسط 15 دقیقه بطول می انجامد عبارتند از:

1-                استاندارد شده در حد رضایت است. 2- به تفاوت حافظه درسنین مختلف توجه گردیده است.

3-بهره حافظه ای  (MQ)که بدست می دهد تا حدودی با بهره هوشی آزمودنی قابل مقایسه است.

با این آزمون بطور کلی می توان:

1-                یادگیری و بخاطر آوری فوری

2-                تمرکز و توجه

3-                جهت یابی و بخاط آوری حافظه طولانی مدت را بدست آورد.

مقیاس حافظه و کسلر (فرم الف) شامل 7 آزمون فرعی:

1-آگاهی شخصی در مورد مسائل روزمره و شخصی  2-آگاهی نسبت به زمان و مکان (جهت یابی)   3- کنترل ذهنی   4- حافظه منطقی    5- تکرار ارقام روبجلو و معکوس   6-حافظه بینایی     7-یادگیری تداعیها می باشد.

 دستور العمل اجرای این آزمون:

1-                اگاهی شخصی درمورد مسائل روزمره و شخصی:

این آزمون فرعی از 6 سوال ساده مربوط به اطلاعات شخصی و عمومی تشکیل گردیده و بر روی آزمودنیهایی که دچا ر اختلالاتی همچون senile dementia, aphesia  هستند کاربرد زیادی دارند. نمونه سوالات :چند سال دارید؟..................................

نمره گذاری:یک نمره برای هر پاسخ صحیح.         حداکثر نمره:6

2-                جهت یابی (orientation)

در این آزمون فرعی از 5 سوال ساده همچون چه سالی است؟ چه ماهی است؟و..................برای بررسی جهت یابی فوری آزمودنی استفاده می شود.

نمره گذاری: یک نمره برای هر پاسخ صحیح     حداکثر نمره:5

3-                کنترل ذهنی: این آزمون فرعی از سه زیر مجموعه تشکیل گردیده و برای تشخیص نقایص مغزی بیماران ارکانیکی مغز بکار برده می شود.

(A): شمردن وارونه از 20 تا 1 . از آزمودنی بخواهید کوشش کند که اعداد را از 20 تا 1 بصورت وارونه بشمارد. مانند:1-......................18-19-20الی اخر تا 1

آزمونگر میتواند دستورالعمل را تکرار کند ولی نباید هیچگونه کمکی در حین تلاش آزمودنی به وی داده شود. خطاهاو مدت زمان ارائه را یادداشت نمایید(به ثانیه). محدویت زمانی: 30 ثانیه

نمره گذاری: 2 نمره در مدت زمان منظور شده بدون خطا. 1 نمره در مدت زمان منظور شد با یک خطا.

اگر آزمودنی بطور صحیح و بدون خطا در مدت زمان10 ثانیه شمارش را انجام دهد یک نمره اضافی میگیرد. حداکثر نمره:3

.....

............

......................


راهنمای عملی اجرا و نمره گذاری آزمون حافظه وکسلر


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت

پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت

پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات4
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

شیوه نمره گذاری:

این پرسشنامه دارای دو قسمت می باشد. قسمت اول شامل 15 سوال می باشد و به بررسی ویژگی های دوره های آموزشی ضمن خدمت می باشد. قسمت دوم پرسشنامه دارای 26 سوال بوده و اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت را مورد ارزیابی قرار می دهد.

....

..........

....................


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها:                   41

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه تعلل ورزی تصمیم گیری (DPS) مان 1982

پرسشنامه تعلل ورزی تصمیم گیری (DPS) مان 1982

پرسشنامه تعلل ورزی تصمیم گیری (DPS) مان 1982 در 3 صفحه ورد قابل ویراش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه تعلل ورزی تصمیم گیری  (DPS) مان 1982 در 3 صفحه ورد قابل ویراش با فرمت doc


مقیاس تعلل ورزی تصمیم گیری (DPS):


 

 مقیاس دارای پنج ماده خود گزارشی است که توسط مان[1] (1982) برای سنجش تعلل ورزی در موقعیت­های تصمیم گیری ساخته شده است. ماده­های این مقیاس به کمک پنج گزینه به روش لیکرت نمره گذاری می­شوند و نمره بالاتر در این مقیاس نشان دهنده سطح بالاتر تعلل ورزی است. بررسی­ها بیانگر پایایی و روایی مطلوب این مقیاس هستند ( اسپاد، هیو و نیک سویس[2]، 2006). همچنین ایفرت و فراری (1989) روایی سازه این مقیاس را تایید نمودند. حسینی و خیر (2009) پایایی این این مقیاس را به روش همسانی درونی بررسی کردند و ضریب آلفای 78/0 را به دست آوردند. روایی این مقیاس نیز به روش تحلیل عامل و مولفه­ های اصلی بررسی گردید. ملاک استخراج عوامل، ارزش ویژه بالاتر از یک و شیب منحنی اسکری بود نتایج نشان دهنده وجود یک عامل عمومی در کل مقیاس بود. مقدار ضریب KMO (شاخص کفایت

 


 

[1]. Mann

 

[2]. Hiou&Nikcevic



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

 

تعداد گویه ها:                   5

 

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند

پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند

پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات7
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


این پرسشنامه دارای 101 سو.ال بوده که گزینه های آن بر اساس طیف لیکرت طراحی شده اند. در تمامی سوالات به جز سوالات 15، 16، 40، 41، 42، 43، 57، 58، 59، 60، 61 و 101 گزینه کاملا مخالفم 1 نمره، گزینه مخالفم 2 نمره، گزینه مطمئن نیستم 3 نمره، گزینه موافقم 4 نمره و گزینه کاملا موافقم 5 نمره را کسب خواهد کرد. اما در سوالات 15، 16، 40، 41، 42، 43، 57، 58، 59، 60، 61 و 101 گزینه های 1، 2، 3، 4،و 5 به ترتیب نمره های 1، 2، 3، 4، و 5 را کسب خواهند نمود.

...........

.................

...........................


 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   101

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (سبک های تفکر در مربی های ورزشی)

پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (سبک های تفکر در مربی های ورزشی)

پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (سبک های تفکر در مربی های ورزشی) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات6
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (سبک های تفکر در مربی های ورزشی) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پرسشنامه سبک های تفکر که شامل 40 سئوال است و به وسیله استرنبرگ و واگنر (1992) طراحی شده است. در این پرسشنامه هر 8 سئوال یک سبک تفکر را مورد ارزیابی قرار می هد و پاسخ هر سئوال روی یک مقیاس 7 درجه ای لیکرت مشخص می شود. روش نمره گذاری هر گزینه بر طبق روش زیر انجام می شود:

0 = اصلا        1 = .خیلی کم          2 = کم           3 =  متوسط           4 = تا حدودی          5 = خوب          6 =خیلی خوب

در پایان برای ارزیابی داده ها مجموع نمرات بدست آمده در هر سبک تقسیم بر 8 می شود ودر یک مقیاس 6 ارزشی جاگذاری می شود این پرسشنامه نیز با اندکی دخل و تصرف ورزشی شده است. ابعاد این پرسشنامه در جدول زیر ارائه شده است:

بعد

شماره سوال

سبک تفکر اجرایی

8-1

سبک تفکر قانونی

16-9

سبک تفکر قضایی

24-17

سبک تفکرآزاد اندیش

32-25

سبک تفکر محافظه­کار

40-33

 

روایی و پایایی

اعتبار پرسشنامه سبک تفکردر تحقیقات انجام شده با استفاده از ضریب الفای کرونباخ آنها  75/0 بوده است. در پژوهش محمدی و همکاران (1389) نیز ضریب الفای کرونباخ اندازه گیری شده 657/ 0 محاسبه شد.

 در همان پژوهش نیز روایی محتوایی پرسشنامه سبک تفکر از طریق توزیع آنها در بین 15نفر از اساتید دکترای مدیریت و برنامه ریزی در  تربیت بدنی دانشگاه های کشور و متخصصین مدیریت و کسب نظرات و پیشنهادات اصلاحی تایید شد.

...............

........

..................


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:                   40

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود راهنمای تعمیرات پژو 206 موتور TU3JP

راهنمای تعمیرات پژو 206 موتور TU3JP

راهنمای تعمیرات پژو 206 موتور TU3JP در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیراهنمای تعمیرات و اطلاعات خودروی پژو 206

توضیحات کامل

راهنمای تعمیرات پژو 206  موتور TU3JP در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

بخشی از متن :

 

فصل اول:

باز و بست موتور و گیربکس از روی خودرو

بیرون آوردن موتور و گیربکس

   روشی که در این جزوه توضیح داده می شود، در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک و دستی یکسان می باشد.

ابتدا مایع سیستم خنک کننده، روغن موتور و گیربکس تخلیه می گردد.

اجزاء سیستم هوای ورودی به موتور شامل لوله خرطومی هوای ورودی به موتور، بستها، مجموعه  هواکش جدا می شود.

بستهای باتری، باتری و سینی زیر باتری را باز کنید.

بدون باز کردن اتصالات و لوله های سیستم فرمان هیدرولیک، پمپ هیدرولیک را جدا کنید.

سوکت (ترمینال) مربوط به سیستم BSI را باز کنید.

اتصالات برقی و کانکتورهای سیمهای متصل به باتری و جعبه فیوز کنار باتری را جدا کنید.

شیلنگهای رفت و برگشت آب مربوط به رادیاتور بخاری را باز کنید.

شیلنگ ورود و خروج آب موتور را باز کنید.

شیلنگ خلاء مربوط به بوستر ترمز را باز کنید.

درانتها، رادیاتور را باز کنید.

در خودروهای مجهز به گیربکس دستی، سیم کلاچ را باز کنید و اهرم کلاچ را آزاد کنید.

در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، کابل کیک دادن از روی گیربکس باز کنید.

اتصالات جانبی مربوط به دسته سیم اصلی ECU  را جدا کنید.

سپس پایه نگهدارنده ECU را از روی گلگیر سمت راست جدا کرده و بعد از آن کانکتور اصلی ECU را جدا کنید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود گزارش کارآموزی آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی در مقطع ابتدائی

گزارش کارآموزی آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی در مقطع ابتدائی

گزارش کارآموزی علوم تربیتی آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی در مقطع ابتدائی در 97 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات97
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم تربیتی

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی علوم تربیتی  آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی در مقطع ابتدائی در 97 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست 


فصل اول

 مقدمه                                                                                       

تاریخچه کودکان ع.ذ                                                                   

تعلیم و تربیت چیست؟                                                                 

مراحل  هدف های آموزشی                                                          

طبقه بندی هد فهای تربیتی  در حیطه یادگیری                                   

 سطوح یادگیری در حیطه شناختی                                                 

 سطوح یادگیری در حیطه عاطفی                                                   

سطوح یادگیری در حیطة  روانی – حرکتی                                       

 تعریف آموزش                                                                         

تعریف یادگیری                                                                         

مقایسه آموزشی  و یادگیری                                                         

 فصل دوم:مشخصات  محل کارورزی

 مشخصات محل کارورزی و مدرسه                                              

مشخصات دانش آموزان                                                             

برنامه هفتگی کلاس                                                                    

مشخصات کلاس                                                                       

سطح تحصیلات معلمان و کارکنان مدرسه                                       

فصل سوم: درس علوم                                                                   

 مشاهدة  تدریس درس علوم                                                        

فعالیتهای مربوط به ارائه درس                                                     

 جدول طرح  درس علوم                                                              

گزارش تدریس علوم                                                                  

 جدول طرح درس علوم                                                               

 سؤالات امتحان                                                                         

فصل چها رم درس  فارسی

مشاهده تدریس درس فارسی                                                       

 فعالیتهای مربوط به ارائه درس                                                    

جدول  طرح  درس  فارسی                                                          

 گزارش تدریس  فارسی                                                              

 جدول طرح درس                                                                      

 سؤالات امتحانی و نتایج آن                                                         

فصل  پنجم: درس ریاضی

 مشاهده تدریس درس ریاضی                                                      

جدول طرح درس  ریاضی                                                            

 فعالیتهای مربوط به ارائه درس                                                    

 گزارش تدریس ریاضی                                                              

جدول طرح درس ریاضی                                                             

سؤالات  امتحان ریاضی و تحلیل آنها                                              

نتیجه گیری                                                                              


مقدمه

در مورد کودکان استثنایی باید گفت که به طور کلی دستگاه عصبی کودک به درجه رشد و کمال بزرگسالان نرسیده و چون رشد ادامه دارد و به عبارت در حال تغییر و تحول است لذا رفتار نیز به همان منوال در تحول و تغییر خواهد بود. در کودکان استثنایی واکنشها ویژگی های خاص دارند، چون کودک رشد فکری کامل ندارد لذا نمی تواند بر رفتارهای خود مانند بزرگسالان کنترل داشته باشد یا اگر عمل خلافی از او سر زند احساس گناه و تقصیر کند.

این کودکان در مقابل فشارهای زندگی واکنشهای  نسبتاً سریع و شدید نشان می دهند و به همان سرعت هم وقتی نشانه های زندگی از بین رفت بهبود می یابند. از آنجا که وابسته و متکی به دیگران هستند و در واقع از نظر شخصیتی نارس و نابالغند لذا در مقابل فشار و ناراحتی تنها کاری که خواهند کرد اختلالات رفتاری است که وسیلة بیان کودک است.

اگر کودک سن کمتری داشته باشد در ارتباط با دیگران بیشتر در زحمت بوده و حتی وقتی قادر به تکلم است چون دایره اطلاع بر لغات محدود است و اصولاً قادر به درک و بیان مفاهیم کلی نیست و در بیان احساسات خود دچار مشکل است لذا اختلالات رفتاری و روانی شدیدتری از خود نشان می دهد.

زبان کودک را نه دیگران می فهمند و نه پزشک معالج. کودک نمی تواند از احساسات خود مانند ترس و اضطراب، احساس محرومیت و شکست صحبت کند ولی می تواند آنها را به زبان علائم جسمانی مانند بیقراری، امتناع از رفتن به مدرسه بهانه گیری و نظایر آن بیان کند.

پس پررفتار غیر عادی کودک یا علائم جسمانی را به خصوص اگر علت بخصوص نداشته باشد باید به عنوان واکنش نسبت به شرایطی که در اطراف اوست در نظر گرفت.

کودک باید از مراحل مختلف رشد عبور کند، توقف یا عدم رشد کافی و به اصطلاح تثبیت که در کودک خیلی شایع است موجب اختلال به درجات مختلف می شود و کودک در مقابله با مرحله بعدی رشد دچار مشکل می شود، که بررسی و کشف اختلالات رفتاری کودکان و تغییر علائم روانی آنان یکی از مشکلات مهم روان شناسی و روان پزشکی کودک است.

لغت استثنایی اصولاً یک اصطلاح آموزشی است و مربیان آموزش و پرورش و مشاوران راهنمایی در زمرة اولین کسانی هستند که به محدودیتهای یادگیری، عاطفی، شخصیتی، اجتماعی و مشکلات این افراد پی می برند و باید نسبت به رفع آنها با روشهای موجود و همچنین پیشگیری از اقدامات آتی اقدام نمایند.

در اینکه تمام کودکان افراد استثنایی هستند شکی نیست. هیچ کودکی عیناً شبیه کودک دیگر نیست و هر کودکی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد، اگرچه این وضع تنها در کودکان صدق نمی کند ولی عده ای از کودکان به اندازه ای با کودکان دیگر فرق دارند که باید توجه مخصوص به آنها مبذول داشت. این انحراف به طور کلی در تمام خصوصیات جسمانی، عاطفی، عقلانی و اجتماعی آنها دیده می شود که باعث اشکال و مانعی بزرگ در سازگاری آنها با محیط اجتماع می گردد و به همین منظور به این دسته از افراد اجتماع استثنایی می گویند.

به طور کلی این کودکان را از 3 نظر مورد مطالعه قرار می دهند:

1) آنهایی که از بدو تولد به علت ناراحتی های ارثی واختلالات مادرزادی بیماری مشخصی دارند مانند سندرم دان، هیدروسفالی، میکروسفالی و ...

2) کسانی که از ابتدا با وسایل تشخیص می توان به بیماری آنها پی برد مانند:

دررفتگی مادرزادی لگن، اختلالات متابولیکی و اختلالات غدد مترشحه داخلی (هیپوتیروئیدیسم)

3) افرادی که نقص عضو و بیماری آنها در طول رشد کودک مشخص می شود مانند: فلج مغزی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات شنوایی، بینایی و وجود ضایعات و آسیبهای مغزی مختصر که باعث اختلال در عملکرد مغز مانند اختلال Minimal brain dysfunction در خواندن، نوشتن، حافظه و سازگاری و ... کودک می شود.

نکتة مهم این که پیروزی و موفقیت بیمار فقط به میزان معلولیت بستگی ندارد بلکه میزان تواناییهای بیمار در به حرکت در آوردن اعضای سالم برای جبران قسمتهای ناتوان، میزان فعالیت و پشتکار، محیط خانواده و کاردانی مربیان نیز در این امر دخالت دارند.


نتیجه گیری

باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر یک از کارهای: زمان بندی و استفاده از وسایل کمک آموزشی و فعالیتهای قبل از شروع درس که باعث ایجاد انگیزه می شود و توجه و تمرکز بچه ها را بالا می برد و تشخیص رفتارهای ورودی و آماده سازی و فعالیتهای تکمیلی که در طرح درس روزانه هم از آنها استفاده شده است در بهبود کیفیت تدریس در جهت رسیدن به اهداف آموزشی ما را یاری می کند و چارچوب کاری مناسبی را در اختیار آموزگار قرار می دهد و از پراکنده گویی و انحراف جهت کلی آموزش که همان رسیدن به هدفهای کلی است جلوگیری می کند و روشهایی که هر یک از آموزگاران و کارورزان باید به آنها استفاده کنند تا به نتیجة مطلوبی در امر آموزش دست یابند را مشخص می کند.

کارورز با توجه به راهنمایی های آموزگاران و اساتید در امر آموزش در این تحقیق که مربوط به تدریس سه درس فارسی، علوم و ریاضی است از روشهایی مانند روش نمایشی – توضیحی، مشاهده ای مشارکتی و گروهی و انفرادی و اکتشافی به همراه مواد و وسایل کمک آموزشی استفاده کرده است که باعث می شود یادگیری به صورت عمیق تری صورت گیرد چرا که دانش آموز خود در امر یادگیری و دقت او را بالا می برد و از یادگیری طوطی وار جلوگیری می کند و این کار گروهی آنها را تشویق به شرکت در حل مسائل می کند.

و با توجه به اینکه  این دانش آموزان عقب مانده ذهنی هستند و IQ آنها نسبت به بچه های عادی پایین تر است. کار آموزش سخت تر با دقت بیشتری صورت گیرد. و برای جلوگیری از خستگی و نیز ایجاد انگیزه برای ادامة کار باید از تشویق و دادن جایزه استفاده کرد.

همچنین آموزش انفرادی و پرسش و پاسخ نیز در امر آموزش کمک فراوانی می کند چرا که اگر دانش آموز دارای مشکلی در یکی از مباحث درسی خود باشد آن را شناسایی کرده و به منع آن اقدام می کنیم و از طریق تکرار و تمرین از فراموشی زودهنگام مطالب جلوگیری می کنیم.

نتایج ارزیابی و محاسبات آماری که با استفاده از امتحانات کتبی و شفاهی بدست آمده میزان اعتبار و ثمربخشی هر یک از روشها را برای آموزگار روشن کرده و اگر ایرادی در یکی از قسمتهای تدریس و یا روشهای استفاده شده در امر تدریس وجود داشته باشد، مشخص می کند تا آموزگار هر چه سریعتر در جهت رفع آن اقدام کند و در جهت بهبود کیفیت تدریس بکوشد.

با توجه به این مطالب ما به این نتیجه می رسیم که هر یک از همکاران در امر آموزش اگر به درستی مشکلات بچه ها را به وسیله آزمون و پیشینة آنها شناسایی کنند و با نیازهای ویژة آنها آشنا شوند و نیز ارزشهای مختلف آموزشی به ویژه مواد و وسایل کمک آموزشی استفاده کنند و طرح مناسبی با توجه به اهداف کلی برای آموزش و تدریس خود داشته باشند و از همه مهمتر برخورد مناسبی با دانش آموز داشته و او را ادراک کنند تا بتوانند در او انگیزه ای برای درس خواندن ایجاد کنند که یکی از شروط اصلی است می توانند به اهداف آموزش دست پیدا کرده و آموزش خوبی را ارائه دهند و کودکان سالمی را به جامعه تحویل دهند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود گزارش کارآموزی تابلوهای برق صنعتی شرکت پالایش گاز پارسیان

گزارش کارآموزی تابلوهای برق صنعتی شرکت پالایش گاز پارسیان

گزارش کارآموزی شرکت پالایش گازپارسیان تابلوهای برق صنعتی در قالب word و در 95 صفحه قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات95
حجم24 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی شرکت پالایش گازپارسیان  تابلوهای برق صنعتی در قالب word و در 95 صفحه قابل ویرایش


مقدمه

  رشته برق یکی از کاربردی­ترین رشته­های فنی در صنایع نفت،گازوپتروشیمی می­باشد. با توجه به گوناگونی زیرمجموعه­های این رشته در شاخه­های مهندسی برق قدرت، برق الکترونیک، برق کنترل، برق ابزار دقیق، برق مخابرات و ... این رشته در حدود 22 درصد سمت­های سازمانی این صنایع را تشکیل می­دهد. 

تابلو چیست؟

تابلو عبارت است از فضایی که تجهیزات برقی در آن نصب می­شوند.در تعریف تابلو لزومی ندارد آن را حتمأ یک فضای بسته فلزی بدانیم بلکه فضای بسته فلزی، نوعی از تابلو محسوب می­شود. مشکلات ناشی از نصب تجهیزات و خطرات ناشی از عوامل محیطی و پدیده­هایی مانند اتصال کوتاه که در تجهیزات الکتریکی روی می­داد و در دسترس بودن تمام    قسمت­های برقدار از سوی اپراتور، سازندگان را بر آن داشت تا ایمنی بیشتری را تامین کنند، از این رو تابلو به شکل محفظه بسته طراحی شد تا تجهیزات داخل آن غیر قابل دسترس باشند

 

فهرست مطالب

 

  • Ø      فصل اول : مقدمه 

          

مقدمه  

تابلو چیست

انواع تابلو از لحاظ ساختار

نیروگاه گازی

فاکتورهای مهم در ارتباط با شناسایی تجهیزات الکتریکی


  • Ø      فصل دوم : نقش کلیدها دربرق 


  کلیدهای فشار قوی

    نقشه پست­های برق مناطق هم­جوار با پالایشگاه گاز پارسیان 

  نقشه شبکه برق پالایشگاه پارسیان

   نقش کلیدهای قدرت در شبکه

  سکسیونر را می­توان از نظر ساختمانی به انواع مختلف زیر تقسیم کرد

کلید قدرت (دیژنکتور)  Circuit Breaker

خصوصیات عمده و­ مهم کلیدهای قدرت

انواع کلید قدرت

روش­های مختلف برای خاموش کردن جرقه در کلیدهای فشار قوی

کلیدهای قدرت بر اساس نوع خاموش­کنندگی

خواص­خاموش­کنندگی

انواع مکانیزم عمل­کننده کلیدها

اجزای جانبی کلید قدرت

اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب کلید قدرت

مشخصات الکتریکی

مشخصات خاص جهت بعضی از کلیدها با عملکرد ویژه

توضیحاتی  در رابطه با مشخصات کلید

شماره نوع و محل قطع­کننده



  • Ø      فصل سوم : اندازه­گیری و اهمیت آن در برق

اندازه­گیری

روش­های­اندازه­گیری

سلکتور

مدار فرمان

کنتاکتور

ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ

ترانس‌های ولتاژ خازنی

قدرت خروجی ترانس­های ولتاژ

نحوه تست و راه­اندازی تجهیزات و تابلوها

نحوه­کابل­کشی بر روی سینی­ و­درکانال‌های خاکی

شین‌بندی تابلوهای قدرت

وایرینگ


کانکشن Connection

تست مداری

نحوه عملکرد خازن

ظرفیت خازن (C

تأثیر ماده دی‌الکتریک در فضای بین دو صفحه موازی یک خازن

به هم بستن خازن­ها

ظرفیت معادل در حالت متوالی

مزایای استفاده از خازن

یو پی اس به زبان ساده

انواع اختلالات رایج در برق شهر

عوامل موثر در ایجاد اختلال

 (Spike) اسپایک



  • Ø      فصل چهار: مراحل ساخت تابلو 

 

استانداردها و مراجع

تهیه نقشه­های اجرائی شامل

ساختمان عمومی تابلوها

رنگ آمیزی

مونتاژ لوازم و تجهیزات الکتریکی

شینه کشی و سیم کشی

بازرسی و کنترل کیفیت

تست و آزمایش

نوع اجناسی که در تابلوها بکار خواهد رفت بشرح ذیل می­باشد

  • Ø      فصل پنجم : جمع­بندی ونتیجه­گیری


جمع­بندی و نتیجه­گیری



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود نمونه سوالات آزمون مهارت دوره طراحی گرافیک در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره طراحی گرافیک در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره طراحی گرافیک در فنی و حرفه ای با 529 سوال همراه با پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره طراحی گرافیک در فنی و حرفه ای 529 سوال همراه با پاسخنامه


بخشی از سوالات :


1-      برای خلق آثار هنری از کدام موارد زیر استفاده می شود؟

الف) وسیله اثر گذار                  ب) وسیله اثر پذیر                ج) خلاقیت                د) الف و ب

2-      کدام مورد زیر اثر گذار نمی باشد؟

الف) کاغذ             ب) مداد            ج) زغال                 د)آبرنگ

3-      کدام وسیله زیر اثر پذیر نمی باشد؟

الف) پارچه        ب) بوم             ج) قلم مو            د) مقوا

4-      در کدام کاغذ اثر پذیری قلم بیشتر می باشد؟

الف) کاغذ معمولی          ب) کاغذ گلاسه                 ج) کاغذ کاهی        د) کاغذی با بافت درشت

5-      کدام مدادها به مداد های نرم مشهورند؟

الف) مدادهای h          ب) مدادهای b                 ج)مدادهای hb            د) هیچکدام

6-      کدام مدادها برای طراحی مناسب تر می باشند؟

الف) مدادهای h          ب) مدادهای b                 ج)مدادهای hb            د) هیچکدام

7-      کاربرد کدام مدادها در نقشه کشی و طراحیهای مهندسی می باشد؟

الف) مدادهای h          ب) مدادهای b                 ج)مدادهای hb            د) هیچکدام

8-      مدادهای معمولی جز کدام مدادها می باشند؟

الف) مدادهای h          ب) مدادهای b                 ج)مدادهای hb            د) هیچکدام

9-      کدام مددها برای طراحی با سرعت بالا مناسب تر است؟

الف) کنته            ب) رنگی               ج) اتد            د) همه موارد

10-   کدام وسیله اثر گذار برای انجام کارهای دقیق ئ تمیز مناسب است؟

الف) مداد           ب) راپید گراف                  ج) قلم مو               د) گواش


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود