طرح توجیهی کسب و کار تولید لبنیات در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | طرح توجیهی و کارآفرینی |
پروژه کارآفرینی احداث و راه اندازی خط تولید لبنیات در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
بخشی از متن فایل :
مقدمه
با توجه به رشد جمعیت و مصرف روز افزون مواد غذایی راه اندازی کارخانجات مواد غذایی و تولید مواد غذایی یکی از موضوعات جدا نشدنی در زندگی امروزه بشر می باشد. و در این رابطه می توان گفت که ایجاد کارخانه های لبنیاتی میتوانند سهم بسزایی در این پروسه داشته باشند.
بین سالهای 1970 تا 1992 بیش از 96 درصد نوآوری صنعتی که توانست موقعیت ژاپن را در اقتصاد جهانی به یک موقعیت برجسته و ممتاز تبدیل کند، توسط کارآفرینان صورت گرفت.بررسی رشد اقتصادی کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا نشان میدهد که یکی از دلایل توسعه اقتصادی در این کشورها توجه جدی به مقوله کارافرینی بوده است.
بین سالهای 1970 تا 1992 بیش از 96 درصد نوآوری صنعتی که توانست موقعیت ژاپن را در اقتصاد جهانی به یک موقعیت برجسته و ممتاز تبدیل کند، توسط کارآفرینان صورت گرفت.بررسی رشد اقتصادی کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا نشان میدهد که یکی از دلایل توسعه اقتصادی در این کشورها توجه جدی به مقوله کارافرینی بوده است. امروزه بسیاری از دانشجویان و محصلین در مراکز علمی منتظرند تا با پایانیافتن تحصیلات وارد بازار کار شوند و «بازار کار» در ذهن بسیاری از آنان شغلهای آمادهای است که منتظر... بلوغ سیاستهای صنعتی کشور آن موقع خواهد بود که دولت به جای انبوهی از کمکهای پراکنده و مستقیم به بنگاه ها، به گروهی از زنجیره های صنعتی که می توانند رقابت پذیری خود را در سطح جهانی اثبات نمایند...
طرح توجیهی کسب و کار بازیافت ضایعات سنگی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | طرح توجیهی و کارآفرینی |
طرح توجیهی کسب و کار بازیافت ضایعات سنگی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
بخشی از متن فایل :
در دهه های اخیر رشد صنعتی و افزایش تولید و در نتیجه مصرف سبب کاهش سریع ذخایر طبیعی مواد خام و انرژی شده است. از طرف دیگر حجم بالای تولید سبب تولید مقادیر زیاد مواد باطله و ضایعات شده است که اثرات منفی زیادی بر محیط زیست دارند. بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی در زمینه کاهش این ضایعات و استفاده مجدد از آن ها فعالیت می کنند .
ضایعات معدنی را می توان به عنوان مواد باقیمانده، باطله ها و یا مواد بی ارزشی که بعد از استخراج و فرآوری مواد برای تولید محصول با ارزش بوجود می آیند در نظر گرفت. تا کنون هیچگونه معیار واحد و مشخصی برای طبقه بندی باطله های معدنی ارائه نشده است. معیار ارائه شده بایستی مشخصات کامل اقتصادی و امکان استفاده نهایی از آن و میزان فرآیند مورد نیاز برای تبدیل را در نظر بگیرد.
گروه ( 1 ) باطله هایی که با کمترین میزان فرآوری امکان استفاده از آنها به عنوان مواد مورد استفاده در ساخت و ساز وجود دارد، مانند باطله های با حجم زیاد از کانی های صنعتی. در این مورد بازار مصرف در فاصله کمی از معدن قرار دارد ولی مقدار زیادی از باطله بایستی جابه جا شود.
گروه ( 2 ) باطله هایی که به مقدار کمی فرآوری نیاز دارند تا بتوان محصول با ارزشی تولید کرد. به عنوان مثال حذف ناخالی های آهن از باطل ههای کوارتز و تولید ماسه سیلیسی. مقدار زیادی باطله بایستی عمل آوری شود و در نهایت مقدار کمی باطله مجددا تولید می شود. بازار مصرف آن بزرگتر و گاهی بین المللی است.
گروه ( 3 ) باطله هایی که حاوی مقادیر کمی از مواد با ارزش هستند و به فرآوری بیشتر و گاهی پیچیده تری نیاز دارند. عیب این مواد این است که حجم زیادی باطله مجددا تولید و هزینه سرمایه گذاری نیز بالا است. در این مورد بازار مصرف معمولاً بین المللی است.
گروه ( 4 ) باطله هایی که حاوی مقادیر خیلی کمتری از مواد با ارزش ( فلزات )هستند و سایرموارد گروه 3 در مورد آنها نیز صادق است.
تاکنون مطالعات زیادی در مورد استفاده از باطله های کانیهای صنعتی صورت نگرفته است. در صورتیکه کاربردهای صنعتی برای این باطله ها ارائه شود، سود دهی اقتصادی فرآیندهای استخراج آنها افزایش خواهد یافت.
استفاده مجدد از باطله های معدنی از دیدگاه اجتماعی و زیست محیطی اهمیت دارد اما انجام این کار بایستی اقتصادی باشد و از طرفی مشکل تکنولوژیکی و محدودیت فنی نیز وجود نداشته باشد. فواید استفاده مجدد از باطله ها عبارتند از:
استفاده مؤثر از منابع و ذخایر
کاهش مشکلات زیست محیطی
افزایش سوددهی (افزایش درآمد و کاهش هزینه دفع باطله ها)
ایجاد توسعه پایدار
2 - عوامل موثر در تولید ضایعات سنگ
در هنگام استخراج ضایعات توسط عوامل زیر ایجاد می شوند:
توسط دستگاه بلوک بر
توسط اره گروه های چند تیغه ای
توسط چکش
انواع مختلف ناپیوستگی ها و شکستگی های موجود در سنگ معدن
روند استخراج در جهت عکس شیب طبقات نباشد
استخراج معادن به روش انفجار
توسط دستگاه سیم برش هنگام برش سنگ
علاوه بر استخراج، قسمتی از ضایعات سنگ در کارخانجات فرآوری سنگ تزئینی تراورتن ایجاد می شود.
به طور معمول حدود 35 درصد سنگ تراورتن در کارخانه فرآوری حین برش و تهیه پلاک به ابعاد کمتر از 10cm × 10cm تبدیل شده و به عنوان ضایعات تلقی می شود.
عوامل اصلی ایجاد ضایعات در کارخانه به شرح زیر است:
- وجود شکاف هایی در کوپ (قله)سنگ ؛ این شکاف ها در حین برش گسیخته شده و باعث ایجاد ضایعات می گردد.
به هنگام برش سنگ به ابعاد مشخص ، قسمت های زائد سنگ بریده شده و به صورت ضایعات درم یآید . لذا هرچه شکل کوپ سنگ به مکعب مستطیل نزدیکتر باشد ، ضایعات آن کمتر است.
- معمولاً پلاکهایی که در کارخانجات سنگبری، استفاده می گردند یا تولید می شوند به علت بی دقتی در حمل،غالباً دچار شکستگی در لبه ها و یا ترک و خراش در سطح ساب خورده می شوند که به معنای ایجاد ضایعات است.
3 – میزان تولید ضایعات سنگی
در سال 2004 میزان کل تولید معدن روباز در جهان 75 میلیون تن بوده است که 30 میلیون تن از آن را باطله ها تشکیل داد هاند . بنابراین میزان تولید خالص 45 میلیون تن برآورد می شود. چین با 14 میلیون تن رتبه اول را کسب نموده است و کشورهای ایتالیا و هند به ترتیب با 8/7 و 5/7 میلیون تن در رتبه های دوم و سوم قرار داشته اند . میزان تولید باطله در معادن روباز بین 95 – 70 ٪ است . در سال 2001 در ایرلند 7/1 میلیون تن باطله در معادن روباز تولید شده است.
آفریقای جنوبی در سال 2004 حدود 507 هزار تن مصنوعات گرانیتی تولید نموده است. صنعت تولید مصنوعات سنگی در آفریقای جنوبی در مقایسه با معدل جهانی از وضعیت بدی از نظر تولید باطله برخوردار است و نسبت به معدل جهانی میزان باطله بیشتری تولید می کند، اما در مقایسه با تولید کنندگان گرانیت در وضعیت برابری قرار دارد . معمولاً بازیابی بلوک ها از معادن روباز 19 – 10 ٪ است. از این میزان حدود 45 ٪ آن در طی فرآوری ، برش و پولیش تلف می شود . در این حالت نسبت تولید باطله 8:1 می باشد. این اختلاف با معدل جهانی به دلیل ماهیت سنگ معدل می باشد . نکته قابل توجه این است که سایر تولید کنندگان گرانیت با بازیابی 15 – 8٪ کار می کنند.
شکل ( 1 ) میزان باطله تولید شده توسط صنایع مختلف در فنلاند را نشان می دهد. مجموع باطله های تولید شده 130 میلیون تن می باشد که از این میزان 29 میلیون تن آن به معدنکاری و استخراج روباز تعلق دارد.
4 – تولید ضایعات سنگی در ایران
در ایران بیشترین ضایعات سنگ مربوط به سنگ گرانیت است و ضریب کوپدهی در معادن سنگ گرانیت حدود 40 درصد است. علت این امر روش استخراج معادن گرانیت در کشور است که فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. در معادن سنگ نرم از جمله تراورتن با توجه به استفاده از روشهای مکانیزه، مقدار ضایعات کمتر می باشد و ضریب کوپدهی حدود 80 درصد است. در گذشته ضایعات سنگ تراورتن در معادن دپو می شدند ولی هم اکنون با افزایش قیمت سنگ، فرآوری این ضایعات از نظر اقتصادی توجیه پذیر شده است. در کشور ایران 90 درصد ضایعات مواد نرم جهت تولید پلاک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در معدن سنگ تراورتن دینگه کهریز همدان در مسیر همدان- ملایر، بلوکهای کوچکتر و با وزن حدود 7 تن کمتر جزء ضایعات محسوب می شود و از مواد باطله برای تولید سنگهای آنتیک و لقمه استفاده می گردد. بخشی از ضایعات سنگ معمولاً هنگام استخراج معادن تراورتن ایجاد می شود به ویژه در مواقعی که سنگ دارای کیلواژ ، درزه و شکاف های نزدیک به هم باشد، حدود 20 % سنگ استخراج شده به صورت صورت سنگ لاشه و ضایعات محسوب می شود. این مواد به عنوان محصولات جانبی معدن به حساب می آیند.
5 – بازیابی و استفاده مجدد از ضایعات سنگی
اخیر استفاده از ضایعات معادن و کارخانه های فرآوری سنگ توسعه یافته است . از انواع این کاربردها می توان به ساخت سنگ مصنوعی ، پودر سنگ ، مصنوعات سنگی ، انواع سیمان و آسفالت های مخصوص و کف پوش های سرامیکی اشاره کرد. بسته به نوع سنگ م یتوان از آن ها استفاده های زیادی کرد. اگر سنگ های ضایعاتی از نوع آذرین باشند که سخت هستند می توان از آن ها برای تولید سنگفرش استفاده نمود ولی اگر سنگ ها نرم باشند مانند تراورتن می توان آن ها را به پودر سنگ تبدیل نمود یا از آن ها برای تهیه سنگ های آنتیک که در نماها استفاده می شود بهره برد. در ادامه به این کاربردها اشاره می شود:
5 – 1 – تولید پودر سنگ
در حدود 40 درصد ( 86 هزار مترمکعب در سال) از باطله تولید شده در استخراج روباز به صورت قطعات سنگی هستند که در محل پیتهای قدیمی، یا در بستر راهها و رودخانه ها و یا در مراتع و زمینهای کشاورزی دپو می شوند که سبب ایجاد آلودگیهای زیست محیطی در وسعت زیاد می شوند. این مواد را می توان به عنوان ماده اولیه برای تولید پودر سنگ مورد استفاده قرار داد. مراحل انجام فرآیند به صورت زیر است:
انتقال ضایعات سنگی توسط فیدر یا کامیون به سرند
• دانه بندی با سرند
ینکش گنس
• سرند کردن
• آسیا کردن
• سرند کردن مجدد
• بسته بندی
پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی در 69 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 69 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی در 69 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
آماده سازی در 10 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در بیش از 69 صفحه (فونت B lotus)
فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc
نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات درمانی به صورت کامل برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).
نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:
جلسه اول:
در جلسه اول پس از آشنایی و ایجاد رابطه حسنه، اهمیت و هدف طرحواره درمانی بیان و مشکلات مراجعان در قالب رویکرد طرحواره درمانی صورت بندی می شود.
همچنین در این جلسه بر روی موارد زیر تاکید می شود:::
شرح تکنیک تمرکز بر تاریخچه شخصی::::::
تمرکز بر تاریخچه ی زندگی: «درمانگر تلاش می کند که بفهمد مشکل فعلی بیمار موقعیتی و مربوط به زمان حال است یا اینکه به سبک زندگی بیمار بر می گردد و ریشه در گذشته او دارد. از پرسشنامه های طرحواره نیز استفاده می کنند از طریق تصویر سازی ذهنی که اغلب این کار مفیدترین شیوه برای شناخت طرح واره ها می باشد یکی از موانع شایع این کار اجتناب طرح وارهاست.
مثلا برخی بیماران به محض تجسم دوران کودکی آشفته می شوند که یکی از راهکارهای مفید این است که از بیمار بخواهیم به زمان حال برگردد و سپس در اوایل بزرگسالی، نوجوانی و در آخر کودکی را تجسم کند. روش دیگر، گفتگو با جنبه اجتماعی بیمار است و این جایی است که طرحواره اصلی بیمار در آن قرار دارد یعنی ذهنیت کودک آسیب پذیر» (یانگ، 1386).
جلسه دوم:
در جلسه دوم شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگی فعلی و گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و پیرامون جنبه طرحواره موجود با طرحواره سالم بحث و گفتگو می شود.
اهداف اختصاصی این جلسه::
شرح:::
شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها :::
در این جلسه شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگی فعلی و گذشته مورد بررسی قرار می گیرد. به این صورت که آزمودنی به صورت عینی و در واقعیت در حضور بقیه اعضای گروه طرحواره های مثبت و منفی دوران کودکی و حال حاضر خود را باز گو می کند و به دسته بندی و طبقه بندی آنها می پردازد که این امر می توان تاثیر بسزایی در آکاهی و شناخت فرد بر این طرحواره ها داشته باشد و فرد را در برنامه ریزی زندگی یاری می کند.
همچنین در این جلسه به تعریف طرحواره درمانی، و طرحواره های ناسازگار اولیه که در متن به صورت کامل توضیح داده شده است می پردازد.
جلسه سوم:
در جلسه سوم تکنیک های شناختی مثل آزمون اعتبار طرحواره، تعریف جدید از شواهد تأیید کننده طرحواره موجود و ارزیابی مزایا و معایب سبک های مقابله ای آموزش داده می شود.
اهداف::::
شرح:::::
آزمون اعتبار طرح واره:
درمانگر و بیمار شواهد زندگی گذشته و فعلی بیمار که از طرح واره حمایت میکند را جمع آوری میکند سپس شواهد رد کننده طرح واره را جمع اوری میکند.
ارزیابی مزایا و معایب پاسخ های مقابله ای:
هدف این است که بیماران ماهیت حوزه آسیب رسان سبک های مقابله ایشان را بشناسد و به وجود آن ها پی ببرد. که اگر بتواند رفتار سالم تری را جایگزین سبک های مقابله ای ناسازگار کند می تواند شانس شادکامی خود را در زندگی افزایش دهد.
.......
..............
..........................
راهبرد های تجربی برای تغییر:
استفاده از تکنیک های تجربی برای تغییر به ترتیب زیر صورت می گیرد: 1) ارایه منطق استفاده از چنین تکنیکها در درمان. 2) انجام گفتگوهای خیالی 3) باز والدینی در حین کار با تصاویر ذهنی 4) تصویر سازی ذهنی وقایع آسیب زا 5) نوشتن نامه به عنوان تکلیف خانگی و 6) تصویر سازی ذهنی به منظور الگوشکنی
الگو شکنی رفتاری
بیمار در مرحله الگوشکنی رفتاری، تلاش می کند به جای الگوهای رفتاری طرح واره – خاست، سبک های مقابله ای سالم تری را جانشین سازد. این مرحله طولانی ترین و در برخی موارد حساس ترین بخش طرح واره درمانی است. بدون انجام این مرحله، احتمال عود اختلال بالاست. بدون تغییر الگوهای رفتاری، حتی اگر بیمارنسبت به طرح واره های ناسازگار اولیه خود بینش پیدا کند و تکنیک های شناختی و تجربی را نیز انجام دهد، اختلال دوباره خودش را نشان خواهد داد. بدون انجام مرحله رفتاری طرح واره درمانی، پیشرفت درمان به کندی صورت می گیرد و ممکن است بیماران نتوانند از زیرسلطه طرح واره هایشان خارج شوند. به همین دلیل ضروری است که به منظور دستیابی بیماران به نفع کامل درمانی و تداوم آن الگوهای رفتاری شان تغییر کند
الگوشکنی رفتاری باعث می شود بیمار از طرحواره فاصله بگیرد و به او کمک می کند تا به جای این که طرح واره را به عنوان یک حقیقت مسلم درباره ی خود بنگرد، آنرا به صورت یک موجود مزاحم نگاه کند. تکنیک های شناختی و تجربی، جنبه سالم شخصیت بیمار را تقویت می کنند، به ویژه این که جنبه ی سالم را برای جنگ با طرح واره های بیمار توانمند می سازند. به هنگام اجرای مرحله رفتاری درمان، تکنیک های شناختی و تجربی به بیمار کمک می کنند تا برموانع تغییر رفتار غلبه کند
مراحل الگو شکنی رفتاری
1) آمادگی برای انجام الگوشکنی رفتاری 2) تعیین رفتارهای خاص به عنوان آماج های احتمالی تغییر 3) اولویت بندی رفتارها برای الگوشکنی 4) افزایش انگیزه برای تغییر رفتار 5) تهیه کارت آموزش 6) تمرین رفتارهای سالم از طریق تصویر سازی ذهنی و ایفای نقش 7) توافق در انجام تکالیف خانگی 8) مرور و بررسی تکالیف خانگی
مبانی نظری و اصول طرحواره درمانی:
طرحواره درمانی: مدل مفهومی
طرحواره درمانی یک مدل نظری و درمانی تلفیقی و وحدت بخش است.
این روش به منظور درمان اختلالات روانی مزمن که به درمان متعارف مقاوم هستند طراحی شده است.
هدف این مدل، درمان مشکلاتی است که ریشه ی عمیق در دوران رشد کودکی و نوجوانی دارند.
طرحواره درمانی، تلفیقی از اصول و مبانی مکاتب شناختی رفتاری، دلبستگی، گشتالت، روابط
موضوعی، ساختارگرایی و روانکاوی است.
طرحواره درمانی ترکیبی از روش ها و فنون شناختی، رفتاری، بین فردی و تجربه گرایانه است.
موارد مناسب برای طرحواره درمانی
اختلالات شخصیتی شدید
مشکلات یا اختلالاتی که به مدت طولانی و به صورت مزمن وجود داشته اند
اختلالات محور یک که به درمان متعارف پاسخ نمی دهند
عود مکرر اختلال محور یک
وجود مشکل مبهم و در عی نحال گسترده
مشکلات ارتباطی طولانی مدت
اجتناب مفرط
الگوهای تفکر و رفتار دگم
به شکلی غیر متعارف طلبکارانه، مستحقانه و محتاجانه برخورد کردن
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
گزارش کارآموزی انبارداری و وجود انبارک ها در سالن تولید در شرکت دخانیات در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | حسابداری |
گزارش کارآموزی انبارداری و وجود انبارک ها در سالن تولید در شرکت دخانیات در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مقدمه:
امروزه اکثر کشور های صنعتی که خواهان پیشرفت و توسعه صنعت و پشت سر گذاشتن رقبای خود می باشند، حداکثر توان خود را در راستای پیشبرد اهداف مدیریت از طریق اجرای هر چه بهتر آن به عمل می آورند. مدیریت یک سازمان هنگامی موفقیت آمیز و اثربخش می باشد که همه اجزای سازمان را بطور خاص مدنظر قرار دهد و سعی در حداکثر کردن کارکرد و بهره وری هر یک از قسمت های سازمان به عمل آورد.
با توجه به اینکه انبارداری در سازمان ها و شرکت های صنعتی محلی برای استفاده از موارد مورد نیاز و همچنین تأمین موارد مورد نیاز شرکت در تهیه تولیدات آن می باشد لذا وجود یک سیستم انبارداری مناسب به گونه ای که بتوان اطلاعات مورد نیاز در مورد مواد موجود در انبار و یا مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت می باشد چنانچه ممکن است عدم کارایی یک سیستم انبارداری سبب از دست رفتن فرصت ( زمان از دست رفته ) و در نتیجه کاهش تولیدات و بهره برداری شرکت یا سازمان صنعتی شود. بنابراین همه سازمان های صنعتی با نصب دستگاه های تولید پیشرفته خودکار در جهت هر چه بهینه تر کردن و به روز کردن فعالیت های انبارداری خود تلاش می کنند بنابراین اگر شرکت های صنعتی به امر انبارداری توجه کافی مبذول ندارند باعث ایجاد نقص در حرکت تولیدی سازمان خواهد شد، اما این امر میسر نخواهد شد مگر با استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده در این امر. یعنی اگر سازمانی سیستم های تولید پیشرفته و یا اتوماسیون سازی وسائل خود را انجام دهد چنانچه از نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص بهره مند نباشد اجرای مناسب طرح های مدیریت امکان پذیر نخواهد بود لذا بایستی سازمان ها با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص در زمینه نرم افزار های مختلف انبارداری اقدام به نصب و راه اندازی این نوع از سیستم انبارداری نمایند که وجود هر یک از این عوامل بدون دیگری اثر بخش و مفید نخواهد بود.
در این گزارش ابتدا به کلیاتی در مورد انبار و انبارداری اشاره می شود سپس به بحث وجود انبارک ها در سالن های تولید پرداخته خواهد شد.
تعریف انبار:
انبار مجموعه ای از عناصر وابسته به یکدیگر است که این عناصر عملیات مربوط به دریافت موجودی ها و کنترل و تحویل آنها را به اندازه مناسب با کیفیت مناسب به واحد های متقاضی بر عهده دارد.
اهمیت انبار:
هدف از تشکیل ایجاد انبارها چه در سازمان های دولتی و چه دربخش خصوصی تأمین، نگهداری و در دسترس قراردادن سری وسائل مورد نیاز آنها می باشد، بطوریکه اگر مواد و لوازم به موقع تهیه و در دسترس واحد مصرف کننده قرار داده نشود در گردش کار و فعالیت های آن مؤسسه وقفه ایجاد می گردد.
اهمیت انبار از دیدگاه اقتصادی، تجارت و صنعت:
1 - اهمیت انبار از دیدگاه اقتصادی:
بهای تمام شده مواد اولیه قسمت عمده ای از درآمد یک کشور را تشکیل می دهد، که بهای تمام شده مواد برابر است با مجموع قیمت خرید کالا، هزینه حمل و نقل، هزینه انبارداری و سود فروشنده که اغلب هزینه حمل و نقل و انبارداری در مقایسه با قیمت تمام شده کالا مبلغ قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.
در کشور ایران که واردات کالا و مواد مختلف درصد زیادی از نیاز کشور را تشکیل می دهند، انبارها بطور عمده نقش رابطه ای را در انتقال کالا از محل های ورودی کشور به مناطق مختلف و سپس توزیع محلی را به عهده دارند در نتیجه استفاده شیوه صحیح انبارداری موجب کاهش بهای تمام شده کالا خواهد شد.
2 - اهمیت انبار از دیدگاه تجارت:
تجارت هر کشور از خرید و فروش کالاهای مؤسسات بازرگانی تشکیل شده است، در نتیجه قسمت اعظم سرمایه شرکت های تجارتی را موجودی انبارها تشکیل می دهند. پس نتیجه می شود که انبار یکی از پایه های اصلی تجارت محسوب می شود.
3 - اهمیت انبار از دیدگاه صنعت:
صنعت هر کشور از کارخانجات تولیدی آن تشکیل یافته است. فعالیت کارخانجات تولیدی تهیه مواد اولیه مختلف و ساخت و تولید محصول می باشد. همچنین کارخانجات تولیدی دارای انبارهای مختلفی از قبیل انبار مواد اولیه، انبار مواد نیمه ساخته می باشد بطوریکه سهم قابل توجه ای از کل دارایی های یک کارخانه را موجودی انبار تشکیل می دهد. از این جهت ضرورت توجه به انبار وسائل مربوط به آن در صنایع روشن می گردد.
عوامل مؤثر در انتخاب محل انبار:
با توجه به اهمیت انبارها باید به عوامل زیر توجه داشت:
1 - برآورد ظرفیت یک انبار:
ظرفیت کارخانه بستگی مستقیم با نوع و فعالیت آن کارخانه دارد، منظور از ظرفیت مقدار فضایی است که کالا در انبار اشغال می کند.
2 - در نظر گرفتن مبدأ و مقصد:
انبار نقش واسطه را در توزیع کالا و مواد در محدوده ای مشخص ایفا می کند حال که انبار وظیفه توزیع کالا را از مبدأ به مقصد بر عهده دارد اولاً باید نقطه مبدأ و مقصد مشخص شود ثانیاً انبار در محلی ساخته شود که هزینه های واسطه ای بین این دو نقطه را به حداقل برساند.
3 - محدودیت های زمین و عوامل جانبی:
در بیشتر موارد انبارهای وسیع با توجه به قیمت زمین در خارج از محدوده شهر ها ساخته می شوند که خود معایب و مزایایی دارد.
اهداف و وظایف انبارها:
هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه در سازمان های دولتی و چه در بخش خصوصی تأمین و نگهداری کالای مورد نیاز سازمان است، وظایف انبارها را می توان به صورت زیر بیان کرد:
1 – برنامه ریزی و مراقبت جهت حفظ مقدار موجودی هر یک از اقلام کالاهای مورد نیاز سازمان درصد مطلوب خود.
2 – مساعدت و همکاری در خرید و تأمین و تهیه کالاها و کنترل و دریافت کالاهای خریداری شده.
3 – نگهداری کالا در انبار بنحو صحیح و تسریع در امر تحویل با رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان اجرای وظایف فوق و ضوابط صحیح انبارداری موجبات تسریع در انجام امور سازمان و تولید بی وقفه و مرغوب و صرفه جویی و کاهش هزینه تولید را موجب شود، و بنیه مالی سازمان را متوقف نماید اجرای قوانین و دستورالعمل های سازمان در کلیه امور خصوصاً انبارداری که جنبه مالی دارد لازم الاجرا است.
پرسشنامه حالت شرم و گناه SSGS مارشال، سافتز و تانگنی (1994) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه حالت شرم و گناه SSGS مارشال، سافتز و تانگنی (1994) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
این مقیاس توسط مارشال، سافتز و تانگنی (1994) ساخته شده است و شامل 15 آیتم می باشد که 5 آیتم برای اندازه گیری حالت غرور (برای مثال، احساس غرور می کنم)، 5 آیتم برای شرم (احساس می کنم که خوار و بدنام شدم) و 5 آیتم جهت اندازه گیری گناه (برای مثال، احساس افسوس و پشیمانی می کنم) می باشد. (مارشال و همکاران، 1994). هر ماده برروی یک مقیاس 5 درجه ای لیکرتی از «اصلاً این طور احساس نمی کنم» تا «شدیداً این طور احساس می کنم» درجه بندی می شود
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 15
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (1995) در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 4 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (1995) در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مقیاس کمال گرایی مثبت و منفی[1]: این مقیاس توسط تری شورت و همکاران (1995) ساخته شده است. این مفیاس دو خرده مقیاس مثبت و منفی دارد که با 40 سوال سنجیده می شود و هر آزمودنی به سوالات با یک مقیاس پنج درجه ای (از کاملاً مخالف تا کاملاً موافق) پاسخ می دهد. که 20 گویه آن کمالگرایی مثبت و 20 گویه دیگر کمالگرایی منفی را می سنجند و بر اساس طیف 5 درجه ای لیکرت از کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم پاسخ داده ضریب آلفای کرونباخ خرده مقیاس های کمال گرایی مثبت و منفی به ترتیب 83/0و81/0گزارش شده است. (نقل از برادران 1385). ضریب همبستگی خرده مقیاس
[1] -Positive and Negative Perfectionism Scale
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 40
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه نگرشهای مربوط به عشق (LAS) در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 5 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه نگرشهای مربوط به عشق (LAS) در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
این پرسشنامه توسط هندریک و هندریک بر پایه ی الگوی "لی" از عشق در سال 1986 ساخته شده است. تأیید تحلیل عاملی نشان داده است که ساختار عرضه شده «لی» توانایی کاربرد در فرهنگهای چند گانه را دارد (نتو و همکاران،2000) پرسشنامه حاضر در آغاز دارای 42 گویه بوده که ضرایب پایایی بالا،ثبات درونی مناسب و شواهد روایی معتبر نیز در مورد آن گزارش شده است. در تحقیقاتی که صورت گرفت، ضرایب آلفا 68% برای خرده مقیاس استورگ تا 83% برای آگاپه و در آزمون – باز آزمون، ضرایب از 70%برای مانیا تا 82%برای لودوس گزارش شد. دومین تجزیه و تحلیل عامل تأییدی به کاهش یک سری از گویه ها منتهی شد که تعداد گویه ها به 24 رسید. جملات انتخابی توسط هندریک و هندریک و همکاران 1998 در این فرم کوتاه (هر 4 گویه برای یک خرده مقیاس )مطرح گردید. تناسب این مدل بهتر بود. مقادیر آلفا از 65% برای لودوس تا 77% برای استورگ متغیر بود. سومین تجزیه تحلیل عاملی به کاهش یک سری دیگر از گویه ها منجر شد (هر 3 گویه برای یک خرده مقیاس ). این گویه ها نیز توسط هندریک و هندریک و همکاران مطرح گردید، تناسب این مدل هم خوب بود. مقادیر آلفا از 49% برای لودوس تا 75%برای استورگ قرار داشت.نظر به این که نتایج و به ویژه آنهایی که در ارتباط با ضرایب آلفا هستند در فرم کوتاه 24 گویه ای مقیاس نگرشهای عشق مناسب تر است،این فرم برای مطالعات اختلافها و گوناگونی های بین فرهنگی ترجیح دارد. تجزیه و تحلیل های عاملی تأییدی برای کشور های مختلف در اروپا،آمریکا جنوبی،آفریقا و آسیا صورت گرفت.ضرایب آلفا کرونباخ در مورد مقیاس نگرشهای عشق بر روی آزمودنی زن و مرد ایرانی، در پژوهش پاتو (1381)بدین ترتیب محاسبه و ارئه شده است :
اروس لودوس پراگما استورگ مانیا آگاپه
51% 35% 66% 79% 56% 69%
خرده مقیاس: اروس- لودوس-استورگ-پراگما-مانیا-آگاپه
شماره های مربوط ب هر گویه دارد
توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 24
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه بررسی تعویق دانشجویان در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 4 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه بررسی تعویق دانشجویان در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه بررسی تعویق دانشجویان
پرسشنامه تعویق آکادمیک دانشجویان شامل دو بخش است که در اینجا از بخش اول آن استفاده شده است. بخش اول میزان تعویق آکادمیک را در شش بعد عملکرد تحصیلی می سنجد که برای هر یک از شش بعد، 3 سؤال و در مجموع 18سؤال مطرح شده است. این بخش (بخش اول) به صورت لیکرتی طراحی شده است و هر پرسش دارای 5 گزینه می باشد. که از a (بهترین حالت) e (بدترین حالت) امتیازبندی شده است. با توجه به این که تعاریف تعویق به هر دو مورد تأخیر رفتاری و آشفتگی روانی تأکید می کنند، نمره تعویق آکادمیک در هر بعد عملکرد تحصیلی با جمع زدن سؤال های اول و دوم (دامنه نمره 2تا 10) حساب می شود؛ بنابراین نمره کلی تعویق آکادمیک با دامنه 12تا 60 از مجموع نمرات در شش بعد محاسبه می شود به..........
...........
........................
.....................................
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 18
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه ی سبک های اسنادی (ASQ) پترسون و همکاران (1983) در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 10 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه ی سبک های اسنادی (ASQ) پترسون و همکاران (1983) در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ)
پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ) یک وسیله خودگزارشی است و برای تعیین سبک اسنادی افراد یعنی منبع کنترل (درونی/ بیرونی)، میزان پایداری (باثبات/ بی ثبات)، کلیت (عمومی / اختصاصی) و قابلیت کنترل (کنترل پذیر / کنترل ناپذیر) توسط پترسون، سلیگمن، سمل، بایر، آبرامسون و متالکسی (1983) ساخته شده است. این پرسش نامه اولین بار توسط شیخ الاسلامی، (1377) از انگلیسی به فارسی برگردانده شد و در فرهنگ ایرانی مورد استفاده قرار گرفت. این وسیله اندازه گیری نمراتی را برای تفاوت های فردی در زمینه گرایش افراد به اسناد علل وقایع خوشایند و ناخوشایند به عوامل درونی (در برابر بیرونی)، پایدار (در برابر ناپایدار) کلی (در برابر اختصاصی)، کنترل پذیر (در برابر کنترل ناپذیر) به دست می دهد (پترسون، همکاران، 1982).
سبک های اسنادی برای اندازه گیری سبک های تفکر مثبت یا منفی مورد استفاده قرار می گیرد. این پرسشنامه اسنادی یک ابزار خودگزارشی است که شامل 12 موقعیت فرضی (شش موقعیت مثبت و شش موقعیت منفی) می باشد. به دنبال هر موقعیت 4 سؤال مطرح می شود. اولین سئوال که به صورت تشریحی پاسخ داده می شود یک علت عمده واقعه موردنظر می پرسد که در نمره گذاری به حساب نمی آید؛ اما به آزمودنی در پاسخ دادن به 3 سؤال بعدی کمک می کند 3 سوال بعدی برای همه موقعیت ها یکسان است و ابعاد اسنادهای علی را مورد سنجش قرار می دهد.
......
................
...............................
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 48
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه ی حالت فراشناختی انیل و عابدی (1996) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه ی حالت فراشناختی انیل و عابدی (1996) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه ی حالت فراشناختی
این پرسشنامه توسط انیل و عابدی (1996) ساخته شده و توسط نویدی (1383،به نقل از ابافت،1388) ترجمه شده است . پرسشنامه حالت فراشناختی ، ابزاری است که تفکر سطوح بالاتر یا مهارت های فراشناختی را می سنجد . این پرسشنامه از 20 سوال تشکیل شده است که دارای 4 مقیاس فرعی است و برای اندازه گیری هر مقیاس آن 5 ماده در نظر گرفته شده است . مقیاس های فرعی عبارتند از : ا- برنامه ریزی 2- نظارت یا بازیابی خویشتن 3- راهبرد شناختی 4- آگاهی . شیوه نمره گذاری مقیاس اندازه گیری پرسشنامه حالت فراشناختی ترتیبی بوده و شبیه طیف لیکرات ، دامنه آن از 1 تا 4 متغیر است . بالاترین نمره ممکن 80 و پایین ترین نمره ممکن 20 خواهد بود.با توجه به این که هر مقیاس از 5 ماده تشکیل شده است،حداکثر نمره ممکن فرد در هر مقیاس 20 و حداقل آن 5 خواهد بود.
.State Metacognition Inventory
.Oneil & Abedi
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 20
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc