پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 83 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
آماده سازی در 12 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در بیش از 83 صفحه (فونت B lotus)
فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc
نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد و به صورتی که در زیر آورده شده است توضیح داده شده است همچنین این پکیج شامل مبانی نظری و پیشینه متغیر مربوطه می باشد.
لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).
نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:
* این پروتکل خلاصه ای از کتابچه راهبر افسردگی "راب زتل" می باشد. که جلسات درمانی آن را می بایست به شکل زیر دنبال کنید:
جلسه اول
• هدف:
O هدف از این جلسه معرفی درماندگی خلاق است. کشف اهداف و تلاشهای ناموفق و اینکه درمانجو به این بینش برسد که راهبردهای کنترل او در مقابله با افسردگی تا کنون ناکارآمد بوده است. درمانگر نیز به درک افسردگی از دیدگاه ACT )مانند همجوشی، راهبردهای کنترل عاطفی، فاصله از ارزشها( و ارائه آن می پردازد.
• تمرینات حمایتی بالقوه:
O کسب اهداف اساسی درمانجو
O کسب و آشنایی با تلاش های گذشته درمانجو برای به انجام رساندن اهداف
O استعاره گودال
O معرفی سیستم ناکارآمدی گذشته
O انتخاب گزینه و حرکت به سمت اینکه "کنترل به عنوان یک مشکل" است (اگر زمان اجازه دهد)
• تکلیف:
O ثبت تجربه های روزانه
جلسه دوم
• اهداف:
O هدف از این جلسه شرح نتیجه جلسه قبل و اینکه حالت افسردگی مراجع نمایانگر پاسخ محدود به شیوه راهبردهای کنترل می باشد. تمرینات تجربی برای چالش با اثربخشی راهبردهای کنترل مورد استفاده قرار گیرد. درمانگر باید به معرفی این ایده بپردازد که "کنترل مساله است، نه راه حل ." درمانگر نیز باید به آموزش رابطه بین خلق و خوی و رفتار با استفاده از نمونه های از زندگی خود درمانجو بپردازد، هدف از آن افزایش تعامل درمانجو در فعالیت هایی است که موجب حس مهارت یا لذت وی می شود
• تمرینات حمایتی بالقوه:
O کنترل به عنوان مشکل/ کنترل رویدادهای درونی
O استعاره دروغ سنجی
O استعاره ژله شیرینی (دونات ژله ای)
O استعاره تقلا درجنگ با هیولا
O منطق فعال سازی رفتاری (برای زندگی کاملتر و غنی تر، برای قطع الگوهای اجتناب به عنوان تغییر افکار و احساسات مخالف)
O تنظیم اولیه هدف رفتاری
O انتخاب تمایل /پذیرش (اگر زمان اجازه دهد)
• تکلیف:
عملکردی از اهداف رفتاری اولیه و شناخته شده
O یادداشت روزانه تمایل /پذیرش (یا در صورت لزوم به تعویق انداختن برای جلسه 3).
جلسه سوم
• اهداف:
O هدف از این جلسه ادامه استخراج تجربه درمانجو برای تقویت این شناخت بوده که "کنترل یک مشکل است" و معرفی تمایل به تجربه افسردگی بعنوان یک جایگزین برای کنترل است. درمانگر نیز باید مشکلات را ارزیابی و با فعال سازی رفتاری احتمال موفقیت درمانجو را افزایش دهد.
• تمرینات حمایتی بالقوه:
O درجه موفقیت ظاهری درکنترل عمدی احساسات
O برنامه نویسی از رویدادهای درونی: تمرین اعداد چه هستند؟
O درجه تمایل به عنوان یک جایگزین برای کنترل: استعاره دو مقیاس
O هزینه های عدم تمایل: ناراحتی ناپاک/ بازنگری
O استعاره جعبه پر از مسائل
O تشخیص ساده هدف رفتاری که نیاز به تمایل دارد.
• تکلیف:
O ناراحتی پاک در مقابل ناراحتی ناپاک
O عملکرد در هدف رفتاری تعیین شده
O خاطرات روزانه تمایل (اگر در جلسه 2 تکمیل نشده باشد)
جلسه چهارم
اهداف:
- هدف از این جلسه معرفی مفهوم گسلش از افکار و احساسات افسرده ساز می باشد. درمانگر باید راهبردهایی را برای گسلش و تغییر کلامی که در خدمت افزایش به تمایل گرایی باشد را تسهیل کند.
تمرینات حمایتی بالقوه:
- تمرین ذهن شما دوست شما نیست (و نمی تواند بدون آن کار انجام دهد)
-تمرین شیر، شیر، شیر
- مسافران دراتوبوس
- برگها در جویبار روان
شناسایی هدف ساده رفتاری که نیازمند تمایل و گسلش باشد. -
تکالیف:
- تمرین ذهن آگاهی
- برگه راهنمای "ذهن آگاهی چیست"
- شناسایی عملکرد هدف رفتاری تعیین شده
نظریه درمان پذیرش و تعهد
درمان پذیرش و تعهد براساس RFT است، یک تبین رفتاری جامع از زبان و شناخت انسان که شیوههایی که فرایندهای شناختی بهنجار منجر به مشکلات روانشناختی می شوند، را نشان میدهد. به طور خلاصه، وحدت اجتماعی- کلامی که موجودات انسانی در آن قرار گرفتهاند، از درهم تنیدگی شناختی و اجتناب تجربهگرایانه حمایت میکند. درهم تنیدگی شناختی افکار هیجانهای مرتبط با آن به معنای واقعی، درست و علل رفتار در نظرگرفته میشوند یعنی قبل از اینکه زندگی خوشایند دنبال شود باید کنترل شوند. برای مثال نگرانیهای مربوط به آینده ممکن است شرح درستی از آنچه الزاماً در آینده روی میدهد، در نظر گرفته شوند تا اینکه صرفاً افکاری باشند در مورد پدیدههای درونی ( برای مثال اگر من به مهمانی بروم به من بیمحلی میشود). اجتناب تجربه گرایانه به عدم تمایل به تجربه پدیدههای ناخوشایند درونی (مثل عواطف، احساسات، شناختها یا تمایلات) و اقدام به اجتناب، فرار یا حذف این تجربیات حتی اگر چنین اقدامی آسسیبزا باشد گفته میشود. درمان پذیرش تعهد و RFT اشاره میکنند که قراردادهای اجتماعی زبان به نظر میرسد از چندین معروضه حمایت میکنند: 1) تجربیات درونی منفی علل معتبر رفتار هستند (برای مثال من نمیتوانم به مهمانی بروم چون مضطرب هستم) و 2) اینکه برای به دست آوردن نتایج ارزشمندی همچون تعامل اجتماعی این تجربیات درونی منفی باید کنترل شوند (برای مثال تا من نتوانم اضطرابم را کنترل کنم نمیتوانم زندگی اجتماعی داشته باشم).
درمان پذیرش و تعهد و RFT مدعی هستند که این مفروضات در اساس درست نیستند بلکه توسط جریان اشتراک کلامی به وجود آمدهاند و تجربیات منفی درونی (هیجان و شناخت ها) ذاتاً خطرناک یا آسیبزا نیستند و بنابراین لازم نیست کنترل یا حذف شوند. افکار و احساسات مشکلاتی نیستند که باید حل شوند. در عوض مشکلات هنگامی سر برمیآورد که این پدیده ها جدی گرفته شوند (در هم آمیختگی) و اموری در نظر میآیند که قبل از دنبال کردن یک زندگی مطلوب باید تغییر پیدا کنند یا حذف شوند (اجتناب گرایانه).
برای مثال افرادی که تلاش میکنند تجربیات درونی خود، مثل اضطراب را کنترل کنند ممکن است از راهبردهای بیحاصل همچون سرکوب فکر استفاده کنند که اغلب به طور متضاد منجر به افزایش فراوانی افکار ناخواسته میشود. آنها امکان دارد درگیر رفتارهای آسیبزایی چون سوء مصرف دارو، الکل، پرخوری یا تجزیه شوند. آنها ممکن است از طیف وسیعی از موقعیتهای اضطراب برانگیز هم اجتناب کنند، از این رو زندگیشان را طوری محدود میکنند که مانع دنبال کردن عمیقترین اهداف و ارزشهایشان مثل داشتن روابط خوشایند یا انجام دادن مطلوب کارهای میشود. به این ترتیب ACT ادعا میکند که بیشتر آسیبهای روانی و رفتارهای بیمارگون به تلاشهای غیر ضروری و بیهوده برای اجتناب از تجربیات منفی درونی مرتبط است.
در ACT انعطافپذیری روان شناختی جایگزین درهمآمیختگی شناختی و اجتناب تجربهگرایانه است، سازهای متشکل از شش جزء به هم مرتبط که در ادامه میآیند. درمان پذیرش و تعهد ذهنآگاهی را ترکیبی از چهار جزء اول این مجموعه میداند.
1- تماس با لحظه حاضر که منظور از آن مشاهده و برچسب زدن به هرچیزی است که هم اکنون در درون یا در محیط حاضر است.
2- پذیرش، حالتی از استقبال فعال و غیر قضاوتگرانه تجارب است آن گونه که اتفاق میافتند بدون تلاش برای کنترلشان -شامل حساسیت شناختها و هیجانها.
3- خنثی کردن شامل یادگیری این نکته است که تجارب درونی را رویدادهای بیضرر قلمداد کنیم که در آمد و شد هستند و اجباراً رفتار را کنترل نمیکنند.
4- خود به عنوان یک بافت، بازشناسی این نکته است که خود قلمرو و فضایی است که شناختها، هیجانها و حسیات در آن روی میدهند و از این تجربیات مجزا است. این مساله از طریق بازشناسی خود مشاهدهگر که این تجارب را مجزا از دارنده آنها می بیند، تقویت می شود.
5- ارزشها که جهتگیریهای خودبرگزیده در جنبههای مهم زندگی هستند، مثل محفل، روابط سلامتی یا معنویت.
6- عمل همراه با تعهد شامل تعریف اهداف همسان با ارزشهای فرد و شناسایی تغییرات رفتاری لازم برای دنبال کردن آنها.
معمولاً موانع انجام این رفتارها به شکل افکار و احساسات منفی ظاهر میشود. بنابراین ACT در کل یک رویکرد درمانی است که از فرایندهای پذیرش و ذهنآگاهی و فرآیندهای تعهد و تغییر رفتار برای ایجاد انعطافپذیری روانشناختی استفاده میکند.
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
پکیج (پروتکل) درمانی مدل ماتریس (درمان شیشه) در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 64 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) درمانی مدل ماتریس (درمان شیشه) در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
آماده سازی در 24 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در بیش از 64 صفحه (فونت B lotus)
فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc
نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش
توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.
نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:
جلسه اول تاریخ:
مصرف مواد برای بسیاری از مصرف کنندگان در ابتدا خوشایند بوده و برای آنها جنبه های به ظاهر مثبتی دارد.
اما این اثر سریعا مستهلک شده و عوارض منفی ظاهر می شوند.
آنچه از مصرف مواد که در ابتدا برای شما خوشایند بوده است:
آنچه مصرف مواد از شما گرفته است یا باعث آزار شما شده است:
امیدوار هستید با قطع مصرف مواد مخدر به چه چیزهایی برسید؟
با قطع مصرف مواد مخدر (و لو موقت) چه چیزهایی را از دست خواهید داد؟
شروع کننده ها (عوامل برانگیزاننده، تلنگرها،...)
شروع کننده ها عبارتند از محلها، اشخاص، اشیاء، موقعیت ها و یا شرایط درونی یا بیرونی هستند که میل و وسوسه را در شما زنده می کنند. بعنوان مثال اگر شما معمولا عصر روزهای جمعه با پسرعمویتان در زیرزمین منزل عمو مواد استفاده میکردید، منزل عمو، عصرها بویژه عصر جمعه، ملاقات پسر عمو یا حتی ورود به زیر زمین برای شما میتواند یک شروع کننده باشد.
در مغز شما هنگام مصرف مواد، بین مواد و شروع کننده ها ارتباطی نزدیک شکل می گیرد. در نتیجه شروع کننده ها میتوانند باعث فکر به مواد و وسوسه در شما شده و شما را به سوی مصرف یکشند.
بیماران می گویند جریان:
شروع کننده >>> فکر مواد >>> وسوسه >>> مصرف مواد
بسیار نیرومند است و مقاومت در مقابل آنرا دشوار می یابند.
متوقف کردن وسوسه اقدام مهمی در ترک اعتیاد به مواد است. بدین منظور لازم است:
فراموش نکنید که حتی اگر شما واقعا تصمیم به ترک گرفته اید، کماکان در معرض حمله شروع کننده ها و وسوسه خواهید بود
چند شروع کننده نیرومند برای خود را نام بیرید:
فکر می کنید در جریان این نوبت ترک مصرف مواد چه شروع کننده هایی برای شما مسئله ساز باشند؟
تکلیف جلسه اول
چند عامل بر انگیزاننده یا شروع کنندهای را که بین جلسه اول و دوم تجربه کردید بیان کنید و بگویید کجا و چگونه بوده است:
پکیج (پروتکل) گروه درمانی به شیوه تحلیل وجودی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 28 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) گروه درمانی به شیوه تحلیل وجودی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
آماده سازی در 8 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در بیش از 28 صفحه (فونت B lotus)
فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc
نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).
نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:
مداخله آزمایشی: گروه درمانی به شیوه تحلیل وجودی، در 8 جلسه هفته ای به مدت 2 ساعت، به شرح زیر به اجرا در میاید.
جلسه اول:
اهداف:
1- آشنایی با فرآیند گروه درمانی
2- آشنایی با قواعد و هنجارها
3- ایجاد زمینه برای همبستگی گروه و ارتباط اعضا
4- اصل رازداری و محرمانه بودن
شیوه ها:
1- تبیین شکل گیری مشکلات بر اساس رویکرد تحلیل وجودی
2- تبیین گروه درمانی تحلیل وجودی
3- معرفی قواعد و هنجارهای گروه
4- معارفه اعضا
5- بررسی نگرانی ها و نظرات اعضا نسبت به مسایل مطرح شده
جلسه دوم:
اهداف:
1- ایجاد ارتباط و همبستگی گروهی
2- افزایش خودآگاهی
3- حضور در زمان حال
4- افزایش مشارکت اعضای گروه
شیوه ها:
1- ترغیب اعضا به بیان احساسات و افکار
2- آموزش اعضا در مورد همدلی و بازخورد دادن
3- تمرکز بر اینجا و اکنون
شرح::::::
خودآگاهی::
هر کسی که به بهبود خود، پیشرفت شخصی یا هدف بالای رشد معنوی متعهد است، باید فعالانه در جستجوی شناخت خود باشد. زیرا فقط زمانی که فرد بفهمد چه ایرادی دارد، می تواند تلاش های خود را روی بهبود بخشیدن آن متمرکز کند.
تعریف خودآگاهی:
1. خودآگاهی توانایی است که فرد برای تامل کردن در خود دارد
2. عبارت است از رسیدن به فهم و بینش در مورد نقاط قوت، ویژگی ها، ضعف ها، عیوب، نظرات، افکار، عقاید، آرمان ها، پاسخ ها، واکنش ها، نگرش، احساسات و انگیزه های فرد.
3. بنابراین، درون نگری نیز عبارت است از ارزیابی اینکه چطور دیگران فرد را می بینند
4. چگونه دیگران با رفتار، پاسخ ها و عملِ فرد، تحت تاثیر قرار می گیرند.
چگونه خودآگاهی را افزایش دهیم – با بررسی کردن خود
برای اینکه شخصیت خود را بفهمیم، باید ویژگی ذهن خود را بفهمیم. ذهن از دو بخش تشکیل شده است – ذهن آگاه و ذهن ناخودآگاه. ذهن ناخوداگاه وسیع است و تاثیراتی که در آن عمیقا ریشه دوانده اند را نمی توان براحتی کشف و تجزیه و تحلیل کرد. با این وجود، گاهی اوقات در طول روز ذهن فرد فوران می کند و به برخی حوادث و شرایط به طرز ناخوشایندی واکنش نشان می دهد. در نتیجه، فرد تا حدی احساس ناآرامی می کند و احساستی مانند عدم امنیت، ترس یا عصبانیت به او دست می دهد. اکثر ما در زندگی روزانه ی خود، به زحمت جلو می رویم به طوری که یک لحظه هم مکث نمی کنیم و نمی اندیشیم که چرا اصلا در درجه ی اول چنین احساستی را تجربه می کنیم. در حقیقت، از طریق چنین شرایطی در زندگی روزانهی فرد، ذهنِ فرد با واکنش نشان دادن به شرایط و اتفاقات، به طور ناخوشایندی پنجره ای را باز می کند و به فرد تصویری از ویژگی هایش را می دهد. اگر فرد نسبت به نظرگاه خود هوشیار و آگاه باشد، می تواند گذرگاهی را که ذهن فرد باز می کند، دنبال کند. در نتیجه، از طریق این فرایند کم کم فرد نسبت به اینکه چگونه ذهنش کار می کند و چگونه به محرک های مختلف واکنش نشان می دهد، خودآگاهی بیشتری به دست می آورد. به این موضوع فراشناخت گفته می شود؛ که به معنی آگاهی داشتن و فهمیدن فرآیندهای فکری خود فرد است. این نوعِ خاص از خود، به پیشرفت به آگاه شدن فرد از بدن خود و حالت روانی شامل افکار، اعمال، نظرات، احساسات و ارتباطات با دیگران، شباهت دارد. بنابراین این موضوع، اولین مرحله در غلبه بر احساسات و واکنش های منفی است.
جلسه سوم:
اهداف:
1- تعمیق بخشیدن به خودآگاهی
2- افزایش جرات ابراز وجود و باز بودن
3- افزایش تحمل اعضا نسبت به یکدیگر
شیوه ها:
1- افزایش آگاهی با تمرکز بر سه نوع شیوه بودن، تحلیل وجودی باز بودن و ابراز وجود
2- تشویق اعضا به بیان احساسات و افکار شخصی
3- ترغیب اعضا به بیان واکنشها در برابر باز بودن سایرین
شرح::::::
تعریف ابراز وجود و جرات ورزی::
رفتار جراتمندانه یک رفتار بین فردی است که شامل ابراز صادقانه و نسبتاً رک افکار و احساسات میباشد، به نحوی که از نظر اجتماعی مناسب بوده و احساسات و آسایش دیگران نیز در آن مد نظرباشد به طور کلی جراتمندی را میتوان توانایی ابراز صادقانه نظرات، احساسات و نگرشها بدون احساس اضطراب دانست. جراتمندی همچنین شامل دفاع فرد از حقوق خود میباشد، به شکلی که حقوق دیگران پایمال نشود.
پرخاشگرانه: در این نوع ارتباط فرد با تهدید کردن و تضییع حق دیگران توهین آمیز برخورد می کند.
منفعلانه: دراین نوع ارتباط فرد با عذر خواهی افراطی و کوچک انگاری خود تمامی افکار، احساسها و حقوق شخصی خود را به نفع طرف مقابل نادیده می گیرد.
جرات مندانه: ارتباط جرات مندانه گونهای از ارتباط است که در آن هر احساسی بجز اضطراب به راحتی ابراز شده و نتیجه آن حرکت به سوی اهداف و مقاصد شخصی بدون ضایع کردن حق دیگران است.
پیشینه و معرفی درمان وجودی
درمان وجودی و یا رواندرمانی اگزیستانسیال :(Existential psychotherapy) نوعی روش فلسفی بر درمان است که بر این باور عمل میکند که کشمکش درونی در درون یک فرد ناشی از مواجه اشخاص با مفروضات مسلمی از هستی است. این مفروضات، همانگونه که توسط اروین یالوم اشاره شده، عبارتاند از: غیرقابل اجتناب بودن مرگ، آزادی و مسئولیت همراه با آن، انزوای وجودی (که اشاره به پدیدارشناسی دارد)، و در نهایت بیمعنایی (در مفهوم اگزیستانسیالیسم این چهار مفروض، که همچنین به عنوان دلواپسیهای غائی نیز به آنها اشاره شده، بدنهٔ «درمان وجودی» را تشکیل داده و چارچوبی را در فهم مشکل مراجع برای درمانگر و در راستای بسط یک رویه درمانی ایجاد میکنند. در مکتب بریتانیایی درمان وجودی، این چهار مسلمات به عنوان تنشها و تناقضات قابل پیشبینی از چهار بعد وجود انسان، در عرصههای فیزیکی، اجتماعی، شخصی و معنوی در نظر گرفته شده است.
در درمان وجودی که با نامهای روان شناسی (رواندرمانی) اگزیستانسیال و یا هستیگرایانه نیز شناخته میشود، رویکردی پویا است و بر دلواپسیهایی تمرکز میکند که در هستی انسان ریشه دارند. روانپویهشناسی هر فرد شامل نیروها، انگیزه ها و ترس هاناخودآگاه و خودآگاهی است که در درونش به کنش مشغولاند. رواندرمانیهای پویهنگر، درمانهایی بر اساس مدلی پویای از کارکرد روانی هستند. اکتشاف عمیق از چشمانداز درمانگر اگزیستانسیال، روبیدن و کنار زدن دلواپسیهای روزمره و تفکر عمیق فرد دربارهٔ موقعیت است.
تاریخچه
اصطلاح معاصر وجودگرایی اغلب با فیلسوفان فرانسوی نظیرو گابریل مارسل ارتباط دارد که این فلسفه را در دهه ۱۹۴۰ایجاد کردند. همچنین درمانگران وجودی از فعالیت فیلسوفانی چون مارتین هایدگر، ادموند هوسرل، امانوئل لویناس و مارتین بوبر تأثیر پذیرفتهاند. فیلسوفان اصلی روان درمانی وجودی دو فیلسوف نابغه قرن نوزدهم یعنی سورن کی یرکگارد و فردریچ نیچه هستند که به انسانیت زدایی مکانیکی افراد در دنیای پیشرفته واکنش نشان دادند و تأثیرات آنها را میتوان در بین روانشناسان معروف سراسر دورهها مشاهده کرد. روانپزشک سوئیسی لودویگ بینزوانگر (۱۹۶۶ ـ ۱۸۸۱ (اولین پزشکی بود که روان درمانی را با وجود گرایی ترکیب نمود. این کار قسمتی از جهت گیری روان درمانی وجودی گستردهتری بود که در اروپای مرکزی در پاسخ به نارضایتی از چارچوبهای نظری روانپزشکی و روان تحلیلگری به وجود آمد. در سال ۱۹۸۸، انجمن تحلیل وجودی در بریتانیا دایر گردید که مجله تحلیل وجودی را منتشر کرد. روان درمانی وجودی در سال........
......................
.............................
...........................................
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
آماده سازی در 12 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در بیش از 22 صفحه (فونت B lotus)
فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc
نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. و به همین صورت زیر توضیح داده شده است.
لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).
نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:
جلسه ی اول
1- خوش آمد گویی
2- توضیح قوانین گروه
3- توضیح تعامل فرایندهای فیزیولوژیکی، شناختی و رفتاری
4- آشنایی شرکت کنندگان با مولفه های شناختی واکنش های هیجانی
5- شناسایی افکار سطحی اولیه که بین واقعه و واکنش هیجانی قرار می گیرند و نوشتن آنها در جدول سه ستونی رویداد فعال ساز (A) باورها یا افکار (B)و پیامد و واکنش هیجانی (A)
تکالیف: نوشتن ده مورد از بدترین حوادث زندگی خود با استفاده از توالی A-B-C
جلسه ی دوم
1- یادگیری جنبه های نظریه های شناختی افسردگی، اضطراب و خشم؛
2- آشنایی با افکار خودآیند
3- آشنایی با تحریف های شناختی و شناسایی آنها در تفکر خود
4- شناخت مقاومت های احتمالی در برابر درمان و طراحی راهبردهایی برای مقابله با این مقاومت ها
تکالیف: شناسایی افکار خودآیند و ثبت آنها در برگه ی .A-B-C دسته بندی عقاید و نوشتن بدترین A-B-C ، روزانه.
جلسه ی سوم
آشنا با بنیادهای پیامدهای رفتاری، آموزش ماهیت طرحواره ها (باورهای اصلی، طرحواره ها، نگرش های ناکارآمد) و ارتباط بین طرحواره ها و افکار خودآیند و همچنین شناسایی طرحواره ها با استفاده از روش پیکان عمودی.
تکالیف:
مرور تکالیف جلسه ی دوم، تمرین تزریق فکر، ادامه نوشتن A-B-C های روزانه، نوشتن پیامدهای رفتاری A-B-C
های تکمیل شده و رسم پیکان عمودی برای دو مورد از آنها.
جلسه ی چهارم
1- کار روی پیکان عمودی و حل مشکلاتی که اعضای گروه در به کار بستن روش پیکان عمودی به منظور شناسایی طرحواره های منفی خود با آن روبرو می شوند.
2- توانا ساختن شرکت کنندگان در شناسایی ده نوع طرحواره ی منفی متداول و قرار دادن باورهای خود در این ده طبقه.
تکالیف: مرور تکالیف جلسه ی قبل، آموزش دسته بندی باورها.
مبانی نظری و تاریخچه درمان شناختی
درمان شناختی را ، آرون تی بک، روانپزشک امریکایی، در اوایل دهه 60 میلادی در دانشگاه پنسیلوانیا بنیان گذارد. در واقع شناخت درمانی نوعی پدیدار شناسی است که در آن انواع تجربهها توصیف و تحلیل میشوند. بک شیوهای برای آزمودن تجارب پدیدار شناختی از طریق آزمون افکار شخصی در قیاس با واقعیت ارائه میدهد (لیهی، 2007).
شناخت درمانی یک نظام رواندرمانی است که تلاش میکند، واکنشهای عاطفی و رفتار خود آسیب رسان را با اصلاح تفکر معیوب یا خطادار و عقاید ناسازگارانهای که زیربنای این واکنشها هستند، کاهش دهد (موریسن ، 2003). این شیوه درمانی شکلی سازمان یافته از روان درمانی است که برای کاهش علایم و کمک به بیمار برای یادگیری روشهای مؤثرتر به منظور مواجهه با مشکلاتی که سبب ناراحتی او میشوند، طراحی شده است. ویژگی درمان با این شیوه این است که همه کوششها معطوف به حل مشکل است (دیویسون و نیل، 2001) .
درمانگران شناختی بیماران را درگیر تفکر علمی و منطقی میکنند، به این ترتیب که از بیماران میخواهند تا پیش فرضهایی را که منجر به ایجاد حالتهای افسردگی و اضطراب در آنها میشود بررسی کنند. علاوه بر این، درمانگران شناختی به بیماران کمک میکنند تا اعتبار جملات را با استفاده از روشهای جمع آوری شواهد مغایر با جملات، مورد وارسی قرار دهند.
در رویکرد رفتاری، فرض بنیادی این است که برای شناخت رفتارهای مشکل آفرین باید به اصولی متوسل شد که از آزمایشگری روانشناسی نشات گرفته اند. اصولی که بتوان در محیطهای بالینی، برای تغییر استفاده کرد. در این رویکرد به محرک ها و پاسخ ها توجه میشود، نه به متغیرهایی که تصور میشود واسطه بین آنها هستند. در واقع، در رفتاردرمانی، روانشناس از طریق مشاهده رفتار، نه از راه بررسی اعمال درونی آنها به مطالعه می پردازد (فیرس و ترال،1382).
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
مجموعه گزارشات کار آزمایشگاه مدارهای الکتریکی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 14 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | گزارش کار آزمایشگاه |
مجموعه گزارشات کار آزمایشگاه مدارهای الکتریکی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
آزمایش شماره 1
قوانین ولتاژ و جریان کیرشهف
روش آزمایش:
الف) قرار دادن آمپرمتر در مدار:
ب) قرار دادن ولتمتر در مدار:
سوال های مربوط به گزارش کار:
طبق قانون تقسیم جریان:
مقادیر اندازه گیری شده:
مقادیر محاسبه شده:
آزمایش شماره 2
تقسیم ولتاژ و جریان
روش آزمایش:
گزارش کار آزمایش روتامترها در آزمایشگاه مکانیک سیالات در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 9 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | گزارش کار آزمایشگاه |
گزارش کار آزمایش روتامترها در آزمایشگاه مکانیک سیالات در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
روتامتر ها:
روتامتر دستگاهی جهت سنجش نرخ جریان یک مایع یا گاز در لوله ای بسته است.روتامتر به دسته ای از وسایل سنجش به نام وسایل سنجش نواحی متغیر ، که برای سنجش نرخ جریان از حرکت سیال در ناحیه مقطعی متغیر به کار می روند، تعلق دارد.
روتامتر شامل یک لوله مخلوطی شکل معمولا از جنس شیشه همراه یک شناور داخلی است که توسط جریان به بالا و توسط نیروی جاذبه به پایین حرکت می کند.در جریان های قوی تر، ناحیه بیشتری (بین شناور و لوله) برای هدایت جریان به طرف بالا مورد نیاز است.شناورها به شکل های متعددی وجود دارند.اما اشکال کروی یا بیضی- کروی معمول ترین شکل های شناورهستند.همانگونه که شناور به جهت محوری خود می چرخد،سیال (می تواند) عبور کند.این،به شمااجازه می دهد که بگویید:شناورگیرکرده است و موقعی آزاد می گردد که سیال درون لوله باشد.علائم معمولا در بالاترین قسمت روتامتر نوشته می شوند ولی بعضی از کارخانه ها ممکن است که استانداردهای دیگری را اتخاذ کنند.بنابراین،بهترین راه،چک کردن از روی بروشور دستگاه است.
توجه شود که شناور به طور دقیق در سیال ،شناور نمی گردد،بلکه باید دارای چگالی بیشتری از سیال باشد،در غیر این صورت،شناور به طرف بالا حرکت می کند،حتی اگر جریانی در کار نباشد.
ویژگی ها:
روتامتر هیچ نیازی به منبع نیروی خارجی و یا سوخت ندارد،یعنی برای سنجش نرخ جریان سیال،فقط از خواص ذاتی سیال و نیروی جاذبه استفاده می کند.
روتامتر،دستگاه نسبتا ساده ای نیز می باشد که می توند بسته به موارد وسیع استفاده اش،از مواد ارزان قیمت ساخته گردد.
چون روتامتر از نیروی جاذبه استفاده می کند،باید به صورت عمودی آرایش یابد و مستقیم به سمت بالا حرکت کند تا سیال نیز به سمت بالا هدایت گردد.
بنا به مزیت روتامتر برای داشتن قابلیت جابه جا شدن شناور توسط سیال یا گاز،درجه بندی هر روتامتر برای یک ماده خاص،معین گشته است.مهمترین ویژگی موجود،دانسیته سیال است ، گرچه ویسکوزیته نیز قابل توجه می باشد.شناور ها به بهترین نحو طراحی شده اند تا سیال بر روی آنها تاثیرنگذارد،گر چه هر از گاهی توسط کارخانه مورد بحث قرار می گیرد.همچنین روتامتر های خاصی برای مواد با دانسیته یا ویسکوزیته متفاوت به کار میروند که در این صورت،مقیاس های متفاوتی بر روی یک روتامتر دیده می گردد.
فهرست
تاریخچه
شرح کار
جدول نتایج
محاسبات
نتیجه گیری
موارد خطا
منابع
مجموعه گزارشات کارگاه و آزمایشگاه مکانیک سیالات در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | گزارش کار آزمایشگاه |
مجموعه گزارشات کارگاه و آزمایشگاه مکانیک سیالات در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
آزمایش شماره 1
هدف : اندازه گیری شدت جریان به روش مستقیم و اثرات افت فشار و تعیین نوع جریان از لحاظ آرام یا آشفته بودن جریان توسط دستگاه رینولدز.
ابزار و مواد لازم:
دستگاه رینولدز، جوهر رنگی، تشت پلاستیکی و آب
آزمایش شماره 2
هدف : کالیبره کردن روتامتر.
ابزار و مواد لازم:
استوانه مدرج، کرنومتر، دستگاه روتامتر که شامل روتامتر و شیر سوزنی و پمپ می باشد.
آزمایش شماره 3
هدف : بدست آوردن راندمان کلی پمپ توسط میز هیدرولیک حجمی.
ابزار و مواد لازم:
میز هیدرولیک حجمی (پمپ گریز از مرکز، تانکرذخیره آب، روتامتر، شیر کنترل سوزنی، فشار سنج ولت متر، آمپر متر).
آزمایش شماره 4
هدف : اندازه گیری دقیق سرعت جریان درون لوله با استفاده از لوله پیتوت.
ابزار و مواد لازم:
کمپرسور هوا، لوله فلزیبه قطر 30 میلیمتر جهت انتقال سیال، مانومتر، لوله پیتوت.
آزمایش شماره 5
هدف : بدست آوردن افت فشار در ونتوری متر و اندازه گیری ضریب تخلیه ونتوری متر.
ابزار و مواد لازم:
دستگاه ونتوری متر، تانک ذخیره آب، پمپ گریز از مرکز، شیر کنترل سوزنی، مانومتر جیوه ایی، کرنومتر.
گزارش کارگاه آزمایشگاه مکانیک سیالات محاسبه افت فشار در یک سیستم لوله کشی ومحاسبه ی ضریب افت فشار در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 6 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | گزارش کار آزمایشگاه |
گزارش کارگاه آزمایشگاه مکانیک سیالات محاسبه افت فشار در یک سیستم لوله کشی ومحاسبه ی ضریب افت فشار در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مقدمه
برای انتقال سیال از نقطه ای به نقطه ی دیگر،از لوله استفاده می شود . سیال خود به خود حرکت نمی کند پس باید به ان انرژی وارد کرد. اگر سیال مایع باشد به وسیله ی پمپ و اگر گاز باشد به وسیله ی کمپرسور به ان انرژی وارد می کنند. وقتی به سیال انرزی می دهیم سیال بعد از مدتی حرکت انرژی خود را از دست می دهد. بطور مثال اگر بخواهیم نفت را از چاه های نفت خوزستان به پالایشگاه تهران منتقل کنیم با یک بار پمپ کردن که به انها نمی رسد پس باید ایستگاهی قرار دهیم تا دوباره سیال را پمپ کند وبه ان انرزی دهد دلیل احتیاج دوباره سیال به انرژی ،افت انرژی در سیال است. هرچه طول لوله بیشتر باشد افت انرژی در سیال بیشتر است زیرا بین سیال وسطح داخلی لوله یک نیروی چسبندگی وجود دارد وهرچه نیروی چسبندگی سیال بیشتر وسیال ویسکوزیته بیشتری داشته باشد، پس یک سری افت بخاطر چسبندگی سیال با جداره داخلی لوله اتفاق می افتد. یکسری افت دیگر نیز ایجاد می شود که به سبب شکل مسیر جریان است مثلا در جریان سیال لوله به سمت چپ یا راست و بالا یا پایین به وسیله ی زانو های مختلف پیچیده می شود ویا مثلا در مسیر شیرهایی وجود داشته باشد که شدت جریان را با ان کنترل می کنیم ویا بعضا ممکن است در جاهایی قطر لوله زیاد ویا کم شده باشد که تمام مثال های بالا می تواند باعث افت انرژی در سیال شود.
افت کلی انرژی در سیستم لوله کشی به دو عامل بستگی دارد :
1- افت اصلی یا طولی که به دلیل مقاومت نیروی چسبندگی ویا مقاومت اسطحکاکی سیال به وجود می اید .
2 - افت جزئی ،فرعی یا موضعی که در اثر تغییر سطح مقطع، زانوها ، شیر ها ،و... به وجود می اید هرچند که نام این افت را افت فرعی گذارده اند اما در عمل بسیار مهم و گاها بسیار زیاد هستند.
هدف آزمایش
محاسبه ی افت فشار در یک سیستم لوله کشی ومحاسبه ی ضریب افت فشار
تئوری آزمایش
افت هد کلی به مجموع اتلافات اصلی حاصل از تاثیرات اصلی ناشی از تاثیرات اصطحکاک در جریان کاملا فراگیر در لوله های با سطح ثابت وهمچنین اتلافات
فرعی ناشی از ورودی ها وخروجی ها تغییرات مساحت (انبساط وانقباض ناگهانی) زانوها،شیرهاو اتصالات اطلاق می شود. برای محاسبه ی افت در لوله هایی که مقطع دایرهای دارند ،معاداه ی دارسی - ویسباخ مورد استفاده قرار می گیرد ولی از انجا که ضریب اصطحکاک تابعی از زبری عدد رینولدز وقطر لوله است تعیین ان به اسانی ممکن نیست.
گزارش آزمایشگاه انتقال حرارت آزمایش مبدل حرارتی پوسته – لوله در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 9 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | گزارش کار آزمایشگاه |
گزارش آزمایشگاه انتقال حرارت آزمایش مبدل حرارتی پوسته – لوله در 9 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
نام آزمایش : مبدل حرارتی پوسته – لوله
هدف آزمایش :
3 . مقایسه (u)در جریان موازی و متقابل در شرایط یکسان
وسایل آزمایش :
تئوری آزمایش :
روش کار :
اندازه گیری :
در جریان همسو :
محاسبات :
محاسبات در جریان موازی :
نتیجه :
در مبدل حرارتی لوله – پوسته ضریب کلی انتقال حرارت ( U ) در جریانهای غیرهمسو از جریانهای همسو بیشتر است
طرح توجیهی کسب و کارتولید پفک نمکی در 88 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 88 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | طرح توجیهی و کارآفرینی |
طرح توجیهی کسب و کارتولید پفک نمکی در 88 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc