دانلود نمونه سوالات آزمون مهارت دوره اتومکانیک در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره اتومکانیک در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره اتومکانیک در فنی و حرفه ای دارای 40سوال بدون پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره اتومکانیک در فنی و حرفه ای دارای  40سوال بدون پاسخنامه


بخشی از سوالات :

 

- خاموش کننده های دستی معمولا  بین......تا....... وزن دارند؟

الف)1 تا 14                        ب)5 تا 10                         ج)5 تا 10                           د)1 تا 14

2- برای بریدن فلزات و فولادهای سخت مثل چدن از چه تیغ اره هایی استفاده می شود؟

الف)14 تا 16 دندانه در اینچ                                        ب)18 تا 22 دندانه در اینچ                                                     ج)28 تا 32 دندانه در اینچ                                            د)32 تا 35 دندانه در اینچ

 مته برای چه نوع فولادی و دارای چه زاویه ای می باشد؟N 3- تیپ

الف) مواد سخت – 10-16درجه                                   ب) فولاد های معمولی 16 – 30 درجه

ج) مواد نرم - 35 – 40 درجه                                     د) فولاد سخت – 16 – 40 درجه

4- زمانیکه پیستون از نقطه مرگ بالا به سمت نقطه مرگ پایین حرکت می کند در این حالت کدام گزینه صحیح می باشد؟

الف) دریچه ورودی هوا بسته و دریچه خروجی باز میشود     ب) دریچه ورودی هوا باز و دریچه خروجی دود بسته میشود

ج) هر دو دریچه باز میشود                                          د) هر دو دریچه بسته میشود

5- نقطه مرگ بالا مخفف کدام یک از گزینه های زیر می باشد؟

                              BTC  د)                                        TDC  ج)                                     TBC ب)                                     BDCالف)

6- علت شکستن سوپاپ چیست؟

الف) ضعیف بودن فنر سوپاپ                                     ب) زیاد بودن فیلر سوپاپ

ج) هم مرکز نبودن ساق سوپاپ                                    د) همه موارد .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود نمونه سوالات آزمون مهارت دوره آرایشگر موی زنانه در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره آرایشگر موی زنانه در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره آرایشگر موی زنانه در فنی و حرفه ای دارای 40سوال همراه با پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره آرایشگر موی زنانه در فنی و حرفه ای دارای  40سوال همراه با پاسخنامه


بخشی از سوالات :

 

1  ) زخم و بریدگی موقع کار را چگونه شستشو می دهیم ؟                                                                        

الف-

با لوسیون فر

ب -

با آب ژاول

ج -

با بتادین

د -

با موس

 

2- آتش های طبقه ی A کدامند ؟

الف

جامدات

 ب

    گازها                    

ج

مایعات

د

فلزات

 

3- به نابود کردن عوامل بیماری زا در محیط های بی جان ............ می گویند ؟

الف

   ضد عفونی           

 ب

 گند زدایی             

 ج

 استریل              

د

سترون کردن

 

 4- دیفیوزر چیست ؟

الف

 متمرکز کننده ی هوا           

ب

 حرارت دهنده ی هوا         

ج

 حرارت گرم سشوار         

د

پخش کننده ی هوای سشوار

 

5- برس نیمه گرد پلاستیکی مناسب چه نوع موهایی است ؟  

الف

  مجعد و صاف                  

 ب

کم پشت و نازک

ج

بلند و معمولی

 د

موهای معمولی و حساس

 

6- در چه زمانی در سشوار کشیدن از زاویه ی 180 درجه استفاده می شود ؟

الف

  لخت کردن مو                                       

ب

فر دادن مو

ج

  حجیم کردن                                             

د

حالت دادن موها

 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود نمونه سوالات آزمون مهارت دوره آرایش وپیرایش در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره آرایش وپیرایش در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره آرایش وپیرایش در فنی و حرفه ای دارای 40سوال بدون پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات6
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره آرایش وپیرایش در فنی و حرفه ای دارای  40سوال بدون پاسخنامه


بخشی از سوالات :

 

یک آرایشگر چه مشکلاتی را نباید برای مشتری بازگو کند ؟

الف)داشتن کلّ ابزار و لوازم

 ب)فشارهای عصبی و مشکلات کاری

ج)نداشتن اطّلاعات کافی

 د)وقت شناسی دیگر کارکنان

-2 قبل از خروج از محلّ کار توجه به کدام یک از موارد زیر ضروریتر است ؟

الف)قطع جریان برق و گاز

ب)خاموش نمودن چراغه

 ج)تمیزی سالن

 د)بستن حفاظها

-3 کفش مناسب برای آرایشگر باید چگونه باشد ؟

الف)پاشنه کوتاه ، پهن و سخت باشد .

ب)پاشنه بلند و پهن باشد

ج)پاشنه پهن ، کوتاه و نرم باش

 د)کفش بدون پاشنه باشد

- 4 عفونت ایدز از چه طریقی تأیید میشود ؟

1 )- تب زیاد

 ب)زخمهای دهانی

 ج)آزمایش خون

 د)عفونت تبخال

-5 برای کم کردن حالت الکتریسیته موها ، از چه موادی استفاده میشود؟

الف)از کرم مو

 ب)از ماسک

ج)از ژل

 د)از موس


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود نمونه سوالات آزمون مهارت دوره ICDL در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره ICDL در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره ICDL در فنی و حرفه ای دارای 361 سوال همراه با پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره ICDL  در فنی و حرفه ای دارای  361 سوال همراه با پاسخنامه


بخشی از سوالات :

 

-کدامیک از موارد زیر مزایای کامپیوتر نسبت به انسان می باشد؟

الف)سرعت             ب)اطمینان                   ج)دقت               د)همه موارد

2- کدامیک از موارد زیر مزایای کامپیوتر نسبت به  انسان می باشد؟

الف)حافظه بالا             ب) کاهش هزینه               ج) مدیریت         د) الف و ب

3- کدام مورد از مزایای انسان نسبت به کامپیوتر می باشد؟

الف)خلاقیت              ب) مدیریت و انعطاف پذیری      ج)تصمیم گیری          د) همه موارد

4- رایانه های شخصی(pc) جزء کدام نوع رایانه ها می باشد؟

الف)ابر رایانه (super computer)                  ب) رایانه های بزرگ (mainframe)

ج)رایانه های کوچک (mini computer)           د)میکرو کامپیوتر (micro computer)

5- به قسمت های فیزیکی و قابل لمس ........... گویند؟

الف) سخت افزار        ب) نرم افزار             ج) میان افزار         د) همه موارد

6- به برنامه های کامپیوتر که دیده می شوند ولی لمس نمی شوند ........... گویند؟

الف) سخت افزار        ب) نرم افزار             ج) میان افزار         د) همه موارد

7- به نرم افزارهایی که مدیریت و شناسایی اولیه سخت افزار را بر عهده دارند چه می گویند؟

الف) سخت افزار        ب) نرم افزار             ج) میان افزار         د) همه موارد

8- به مجموعه مطالبی که وارد کامپیوتر می شود ........ گویند؟

الف) داده             ب)پردازش             ج) اطلاعات                 د) همه موارد

9- به عملیاتی که cpu بر روی داده ها انجام می دهد چه می گویند؟

الف) داده             ب)پردازش             ج) اطلاعات                 د) همه موارد

10- به نتیجه عملیات پردازش بر روی داده چه می گویند؟

الف) داده             ب)پردازش             ج) اطلاعات                 د) همه موارد

11- کدام نوع رایانه در علوم نظامی و فضایی و تحقیقاتی استفاده می شود؟

الف)ابر رایانه (super computer)                  ب) رایانه های بزرگ (mainframe)

ج)رایانه های کوچک (mini computer)           د)میکرو کامپیوتر (micro computer)

12- کدامیک از کامپیوترهای زیر در شبکه نقش سرور را دارند و در شرکت های بزرگ تجاری و بانکها استفاده می شوند؟

الف)ابر رایانه (super computer)                  ب) رایانه های بزرگ (mainframe)

ج)رایانه های کوچک (mini computer)           د)میکرو کامپیوتر (micro computer)

13- کدام کامپیوتر در جاهایی استفاده می شود که حجم اطلاعات آن در حد متوسط می باشد؟

الف)ابر رایانه (super computer)                  ب) رایانه های بزرگ (mainframe)

ج)رایانه های کوچک (mini computer)           د)میکرو کامپیوتر (micro computer)

14- کدامیک از گزینه های زیر سخت افزار می باشد؟

الف) word                  ب)windows            ج)hard               د) excel

15- کدامیک از گزینه های زیر نرم افزار می باشد؟

الف) cpu                   ب)hard                  ج)mother board           د) nu

16- کدام سخت افزار وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد و به عنوان مغز کامپیوتر تلقی می شود؟

الف) cpu                   ب)hard                  ج)mother board           د) nu

17- واحد سرعت cpu کدام مورد زیر می باشد؟

الف)mhz                 ب)ghz                          ج)mips          د) الف و ب

18- کدام مورد از اجزای cpu می باشد؟

الف) واحد محاسبه و منطق (alu)        ب) واحد کنترل (cu )          ج)رجیستر            د) همه موارد

19- کدام قسمت cpu وظیفه انجام عملیات ریاضیاتی و منطقی را بر عهده دارد؟

الف) واحد محاسبه و منطق (alu)        ب) واحد کنترل (cu )          ج)رجیستر            د) همه موارد

20- کدام واحد cpu وظیفه هماهنگی فعالیتهای سیستم را بر عهده دارد؟

الف) واحد محاسبه و منطق (alu)        ب) واحد کنترل (cu )          ج)رجیستر            د) همه موارد

21- کدام قسمت cpu رابط بین cpu با حافظه ها می باشد؟

الف) واحد محاسبه و منطق (alu)        ب) واحد کنترل (cu )          ج)رجیستر            د) همه موارد

22- حافظه ای با حجم کم بین 16 تا 32 بیت رابط بین cpu با حافظه ها می باشد؟

الف) واحد محاسبه و منطق (alu)        ب) واحد کنترل (cu )          ج)رجیستر            د) همه موارد

23-کدام مورد رابط بین cpu و ram می باشد؟

الف) واحد محاسبه و منطق (alu)        ب) واحد کنترل (cu )          ج)رجیستر            د) حافظه نهان

24- کدام یک از حافظه های زیر مستقیماً با cpu کار می نمایند؟

الف)ram                      ب)rom                       ج)hard              د)همه موارد

25- کدامیک از حافظه های زیر اصلی می باشند؟

الف)ram                    ب)rom                        ج)hard                 د) الف و ب

26- سرعت دستیابی به اطلاعات در کدام حافظه بیشتر می باشد؟

الف) rom                   ب)ram                   ج)cache                    د)register

27- حجم اطلاعات در کدام یک از حافظه های زیر کمتر می باشد؟

الف) hard                   ب)register                 ج)ram                  د)rom


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه هوش موفق (گریگورنکو و استرنبرگ، 2002)

پرسشنامه هوش موفق (گریگورنکو و استرنبرگ، 2002)

دانلود پرسشنامه استاندارد هوش موفق (گریگورنکو و استرنبرگ، 2002)، در قالب word و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد هوش موفق (گریگورنکو و استرنبرگ، 2002)، در قالب word  و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

این پرسشنامه توسط گریگورنکو و استرنبرگ (2002) طراحی شده است و شامل 36 سوال است که سه بعد هوش تحلیلی، هوش خلاق و هوش عملی  را مورد ارزیابی قرار می­ دهد.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                            36

تعداد مولفه :                              3 مولفه (هوش تحلیلی، هوش خلاق و هوش عملی )

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            3

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه (سواری، 1392)

پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه (سواری، 1392)

دانلود پرسشنامه استاندارد اعتیاد به تلفن همراه (سواری، 1392)، در قالب word و در 1 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد اعتیاد به تلفن همراه (سواری، 1392)، در قالب word  و در 1 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه توسط سواری (1392) طراحی گردیده است و شامل 13 گویه و 3 مولفه به نام خلاقیت زدایی، میل گرایی و احساس تنهایی می باشد.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                            13

تعداد مولفه :                              3 مولفه (خلاقیت زدایی، میل گرایی و احساس تنهایی)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            1

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)

پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)

دانلود پرسشنامه استاندارد تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)، در قالب word و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد تاب آوری تحصیلی (ساموئلز، 2004)، در قالب word  و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

این پرسشنامه توسط ساموئلز در سال 2004 ساخته شد و در دو مطالعه مناسب بودن آن تایید شد. سپس با گسترش مطالعه در سال 2009 با همکاری وو به چاپ رسید. نسخه نهایی این پرسشنامه 40 سوال است که از شرکت کنندگان خواسته می­ شود تا میزان تاب آوری تحصیلی خود را بر روی یک مقیاس پنج درجه ای لیکرت از کاملاً مخالفم (1) تا کاملاً موافقم (5) درجه بندی کنند. پرسشنامه تاب آوری تحصیلی بعد از هنجاریابی در ایران توسط سلطانی نژاد و همکاران (1392) از 40 سوال به 29 سوال کاهش یافت.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                            29

تعداد مولفه :                              3 مولفه (مهارتهای ارتباطی، جهت گیری آینده و مسئله محور و مثبت نگری)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            3

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود مقیاس کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)

مقیاس کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)

دانلود پرسشنامه استاندارد کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات4
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد کنترل عمل (دیفندورف و همکاران، 2000)، در قالب word  و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

 

 

 

مقیاس تجدید نظر شدۀ کنترل عمل (دیفندورف و همکاران ، 2000) شامل 22 گویه و سه بعد کناره گیری/ اشتغال ذهنی، آغازگری/ دودلی، و پافشاری/ بی ثباتی است. هر گویه دو گزینه دارد )الف و ب(، که یکی از گزینه­ ها نشان دهندۀ جهت ­گیری پویا و دیگری نشان دهندۀ جهت­ گیری ایستا است. برای نمره گذاری، پاسخ­های مربوط به جهت گیری پویا در نظر گرفته می ­شود.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                            22

تعداد مولفه :                              3 مولفه (کناره گیری/ اشتغال ذهنی، آغازگری/ دودلی، و پافشاری/ بی ثباتی)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            4

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پاورپوینت بررسی باران های مصنوعی

پاورپوینت بررسی باران های مصنوعی

پاور پوینت باران های مصنوعی روشها واهداف در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیجغرافیا

توضیحات کامل

پاور پوینت باران های مصنوعی روشها واهداف در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

شامل تعریف/ روشها/ اهداف و تاریخچه بار وری ابرها در جهان و ایران همراه با عکس


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  34   صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات درمانی به صورت کامل برای آموزش و اجرا و همچنین مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

جلسه اول

قسمت اول :آشنایی / قسمت دوم: خودآگاهی

موضوع:

 برقراری ارتباط با مخاطبان

آشنا کردن آن ها با تاب آوری

قوانین شرکت در کارگاه

آگاهی نسبت به توانمندی های خود

 

 

اهداف رفتاری:

کلیه شرکت کنندگان خود را معرفی کنند و با مجری کارگاه آشنا شوند.

ارتباط صمیمانه ای بین آن ها برقرار شود.

شرکت کنندگان با اهداف برنامه آشنا شوند.

قوانین شرکت در کارگاه را یاد بگیرند.

تعریف ساده ای از تاب آوری ارائه دهند.

ارتباط تاب آوری با مقابله با افسردگی را بیان کنند.

تعریف ساده و روشنی از خودآگاهی ارائه دهند.

مؤلفه های اصلی خودآگاهی را بیان کنند.

نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند.

نسبت به اهدافشان خودآگاهی پیدا کنند.

 

شرح:

قسمت اول:

در ابتدای جلسه مجری طرح به صورت کامل خودش را معرفی می کند و از شرکت کنندگان نیز می خواهد تا خودشان را معرفی نمایند. این اطلاعات معمولاً شامل نام و نام خانوادگی، وضعیت خانوادگی و تحصیلی و علایق و سرگرمی ها می باشد. سپس مجری طرح با تقسیم بندی شرکت کنندگان به گروه های مختلف سعی می کنند ارتباط صمیمانه ای بین آن ها برقرار کنند. در ادامه مجری طرح طی سخنانی شرکت کنندگان را با قوانین شرکت در کارگاه آشنا می کند و قوانین را به صورت برگه های توزیعی در

اختیار تک تک شرکت کنندگان قرار می دهد تا آن ها را به صورت مکتوب داشته باشند. تعدادی از قوانین شرکت در کارگاه به شرح زیر است:

به خود و دیگر افراد گروه احترام بگذارید.

از تحقیر کردن خود و دیگران خودداری کنید

برای بازخورد دادن به دیگران از روشی محترمانه استفاده کنید

رازداری خارج از گروه را رعایت کنید

تکالیف منزل را حتماً انجام دهید، حتی اگر غلط باشند

حقوق دیگران را رعایت کنید

بعد از اینکه شرکت کنندگان با اهداف روند آموزش و قوانین شرکت در کارگاه آشنا شدند، تعریف ساده ای از تاب آوری و نقش آن در مقابله با مشکلات هیجانی به شرکت کنندگان ارائه می شود. به این ترتیب جلسه اول آموزش خاتمه می یابد.

 

 

قسمت دوم:

در ان بخش مجری طرح شرکت کنندگان را به پاسخگویی به سؤال من کیستم دعوت می کند، بعد از دریافت پاسخِ شرکت کنندگان، مجری طرح تعریف ساده ای از خودآگاهی یعنی آگاهی یافتن و شناخت اجزایی همچون خصوصیات ظاهری، احساسات، افکار و باورها، ارزش ها، اهداف، گفتگوهای درونی و نقاط قوت و ضعف خود. سپس پیامدهای عدم شناخت خود به آن ها توضیح داده می شود.

در ادامه با ذکر داستانی از آن ها خواسته می شود تا باورها، افکار و احساسات، ارزش ها و اهداف شخصیت اصلی داستان را تشخیص داده و به صورت کار گروهی در برگه ای بنویسند و در کارگاه بخوانند. سپس به روش گروهی تفاوت بین باورها، ارزش ها، اهداف، افکار و احساسات و نگرش ها به بحث گذاشته می شود. در ادامه از شرکت کنندگان خواسته می شود تا کاربرگ تشخیص افکار از احساسات را پر کنند. بعد از اینکه شرکت کنندگان توانستند افکار را احساسات خود تمیز دهند، روش های بازسازی شناختی برای جایگزین کردن افکار منفی با مثبت به آن ها آموزش داده می شود. در ادامه به آن ها توضیح داده شد که آگاهی از خود این ارزش را دارد که با روش های گوناگونی مورد بررسی قرار دهد. مهم این است که ما بتوانیم یک روش مناسب را برای خودمان انتخاب کنیم و از آن استفاده کنیم. بعد از آن عوامل مؤثر بر خودآگاهی و موانع رسیدن به آن به شرکت کنندگان توضیح داده می شود. با این اظهارات از آن ها می خواهیم کاربرگ خودآگاهی را که شامل: بیان ویژگی های عمومی و خصوصیات ظاهری، باورها، ارزشها، افکار، احساسات و اهداف است را تا جلسه بعد پر کنند.

 

 

 

جلسه دوم

عنوان: ارزشمندی

موضوع: تقویت عزت نفس

اهداف رفتاری:

درک روشنی از عزت نفس به دست بیاورند.

علل و عوامل مؤثر در تقویت عزت نفس را شناسایی کنند.

به اهمیت و تؤثیر عزت نفس در زندگی پی ببرند.

ضعف های خود را شناسایی نموده و یک مورد از آن را برطرف کنند.

در تقویت عزت نفس به دیگران یاری رسانند.

 

شرح:

ابتدای جلسه با بررسی تکالیف خانگی هفته قبل آغاز می شود. افرادی که تکالیف را دقیق و درست انجام داده اند تقویت می شوند (تقویت ها معمولاً به شکل تأیید و تحسین است). از افرادی که تکالیف را انجام نداده اند خواسته می شود تا علل آن را توضیح دهند (شناسایی افرادی که در انجام دادن تکالیف مقومت یا سهل انگاری می کنند، مهم است). جلسه با این سؤال شروع می شود که ما چه زمانی احساس ارزشمند بودن می کنیم؟ از شرکت کنندگان خواسته می شود که به صورت گروهی به این سؤال پاسخ دهند. کلیه جواب ها روی تخته نوشته می شود و در مورد آن ها بحث می شود. در ادامه تعریفی ساده از عزت نفس به شرکت کنندگان ارائه می شود. از شرکت کنندگان خواسته می شود تا ویژگی های افرادی را که برای خود ارزش قائل نیستند را ذکر کنند. کلیه پاسخ ها روی تخته نوشته می شوند و در مورد آن ها به صورت گروهی بحث می شود. سپس از شرکت کنندگان خواسته می شود تا افراد مؤثر در تقویت عزت نفس شان را در دوران کودکی و نوجوانی بر روی برگه ای بنویسند. سپس نحوه شکل گیری عزت نفس در کودکی برای آن ها تشریح می شود. یکی از فعالیت هایی که در تقویت عزت نفس نقش مؤثری دارد، بازی برچسب زنی مثبت است که حتی المقدور باید روی همه شرکت کنندگان اجرا شود. در نهایت از طریق روش سخنرانی تأثیر تقویت عزت نفس در زندگی و اثر آن روی ارتقای توانمندی فرد توضیح داده می شود. سپس چرخه خودباوری مثبت و منفی روی تفکر و احساس و رفتار از طریق تصویر توضیح داده می شود. از شرکت کنندگان خواسته می شود که بعنوان تکلیف خانگی، تأثیر عزت نفس بر زندگی شان را با مثال عینی بیان کنند.

 

 

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 





توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود